Få bukt med midjan

Det jag undrar är om min mage ser ut såhär permanent efter 2 graviditeter där jag gick upp 24 kg båda gångerna? Senaste graviditeten är för 10 år sedan. Kan det lösas med viktnedgång eller ska det till en operation?
Du tränade inget innan, under graviditet eller efter? Promenader, cykla, lätt styrketräning etc.? Att röra på sig under graviditet är ju bara en stor fördel om man inte har några stora fysiska problem.
Tror absolut inte du behöver någon operation utan bättre kost framförallt! Är i liknande situation som dig. 46 år, sista barnet för 2 år sedan. tränar styrka 3-4 gånger/vecka, promenader så ofta jag kan och bättre mat. Kroppen förändras men magen verkar vara det som kommer sist, tyvärr?
Du ser helt normal ut för din vikt och längd! Och din mage är jättefin.
Du har kanske en gnutta övervikt, vilket inte är någon exakt vetenskap utan lite olika för olika individer förstås. Om du tappar 2-3 kg kanske du ser lite skillnad?
Som många redan skrivit är det kosten som gör skillnad, inte träningen.
Samtidigt är det ett faktum att du är 44 år, har en frisk och fungerande kropp som kan träna och verkar må bra. Så mycket att vara tacksam för!
Ja det syns lite när du påpekar det så, annars hade jag inte tänkt på det. Det är också en anledning att minska vikten långsamt, då är det större chans att huden hinner med att anpassa sig vilket tyvärr är mycket svårare än när du var 10-20 år yngre då cellförnyelsen jobbade på snabbare. En del menar på att smörja med olika oljor dagligen kan hjälpa huden bli smidigare. Kanske äta kollagen också men jag vet inte hur bra det faktiskt fungerar. Periodisk fasta sägs kunna hjälpa cellförnyelsen och det är väl huden också hjälpt av tänker jag.
Det är väl de tankar jag kan komma på om just det.
Du har ju en jättefin midja och mage, speciellt efter två graviditeter. Tror de flesta kvinnor hade varit avundsjuka på dig. 66 kg är ju en lagom vikt till din längd.
Och angående skämmas vem har sagt något om att TS ska skämmas? Det handlar inte om det.
Jag skulle tro att några kg ner löser mycket på magen. Det är iaf min erfarenhet men jag har lätt för att lägga på magen och det är också det som far sist.
ofta släpper de först lite längre upp så vid viss vikt kan det nästan se sämre ut för att det släppt uppe men inte nere vilket får putet att se värre ut.
möjligen kan det hjälpa att stärka inre magmuskler. Jag fick order av sjukgymnast att göra det för några år sen för problem med ryggen. jag tränar massor, är stark men hade tydligen lyckats undvika att aktivera dem helt. Det har gjort lite skillnad på magen faktiskt.
Det är normalt med en fettdepå om mage och höfter efter en graviditet.
Se till att inte få i dig mindre kalorier än du förbränner, mer fysio än muskelträning och riktad träning mot det partiet, går att söka övningar på nätet.
Det är normalt med en fettdepå om mage och höfter efter en graviditet.
Se till att inte få i dig mindre kalorier än du förbränner, mer fysio än muskelträning och riktad träning mot det partiet, går att söka övningar på nätet.
Jag tycker att du ser jättefin ut. Det är naturligt att ha en liten mage. Men om du inte trivs med den så måste du äta mindre. Att träna tror jag mindre på, för det blir man hungrig av.