• Anonym (Tjej)

Tror jag bör avsluta med min dejt. Hur gör jag det på bästa sätt?

Dejtat denna kille i några veckor och allt verkade gå bra am tills för ca 10 dagar sedan då han plötsligt drog sig undan. Skrev mindre, tog längre tid på sig att svara och det mest klara tecknet, har har inte frågat om att ses. Normalt ses vi minst 1-2ggr  i veckan.

Sist vi sågs bjöd jag hem honom på middag och vi brukar ses varannan gång i min och varannan gång i hans ände av stan. När vi skiljdes åt var han kärleksfull, pratade om några ställen han ville visa mig. Det kändes bra. Vi är exklusiva vilket han tog initativet till att bli, annars hade jag gissat att han träffat en annan.

Förra veckan hade han berättat att han hade "fullt upp" och han hade absolut rimliga skäl, men nu är det torsdag och fortfarande inga planer.

Jag förstår att han måste ha tappat intresset & befatar att jag måste avsluta det hela för att inte förlora mer sömn över det hela. 

Hade normalt sätt låtit det rinna ut i sanden men nu känns ett samtal på sin plats då vi nyligen blivit exklusiva. Det funkar ju inte att lära känna varandra i detta tempo tyvärr.

Hur hade ni formulerat det? Jag har fortfarande en gnutta hopp att det hela handlar om stress/annat men det känns osannolikt. 
  • Svar på tråden Tror jag bör avsluta med min dejt. Hur gör jag det på bästa sätt?
  • Anonym (Volvo)
    Anonym (Tjej) skrev 2025-07-04 09:47:50 följande:
    Mm han hör ju av sig, bara utan planer. Ska konfrontera honom snart, idag eller i helgen. Ska ge honom en chans att ge sitt perspektiv i alla fall.

Hade vi inte nyligen blivit exklusiva hade jag bara ghostat men känns konstigt att inte avsluta formellt när man bara förra veckan verkade på samma blad.

Hoppas lite att de tär saker i hans liv som händer orelaterade till relationen som han inte vill öppna upp sig om, men ska ge honom en chans att säga vad det är iaf.
    Alltså

Om det finns ouppklarade saker omkring honom han inte vill berätta är risken stor att det finns någon annan som har hans intresse. 
    Han kanske var på väg att bli seriös med dig men ångrade sig om det kanske finns ett ex som fortfarande drar i honom eller han kanske inte är så singel som han gav sken av... 

Oftast är det exakt detta som det betyder när man har hemliga saker i livet man inte delar med sig av..

Jag talat av erfarenhet...
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Volvo) skrev 2025-07-04 10:50:12 följande:
    Alltså

Om det finns ouppklarade saker omkring honom han inte vill berätta är risken stor att det finns någon annan som har hans intresse. 
    Han kanske var på väg att bli seriös med dig men ångrade sig om det kanske finns ett ex som fortfarande drar i honom eller han kanske inte är så singel som han gav sken av... 

Oftast är det exakt detta som det betyder när man har hemliga saker i livet man inte delar med sig av..

Jag talat av erfarenhet...

Kanske, men jag vill ändå lägga frågan på bordet. Har TVÅ gånger varit med om att killarna faktiskt haft issues orelaterade till vår relation/dejting öht som gjort att de dragit sig tillbaka något. Båda dessa relationer blev seriösa och tog slut flera år senare av helt orelaterade skäl. Båda gångerna var jag livrädd för att de hade träffat nån annan innan sanningen kom fram.

Sedan kan man ju alltid ångra sig även om man inte har någon annan på lut.

• Anonym (123456)

Kanske tycker han att det är din tur att driva lite mer än vad du har gjort?

• Anonym (Tjej)
    Anonym (123456) skrev 2025-07-04 11:13:12 följande:

Kanske tycker han att det är din tur att driva lite mer än vad du har gjort?

Nej, det var ganska balanserat, så tyvärr inget sånt.
  • Lynx123
    Anonym (Tjej) skrev 2025-07-04 09:47:50 följande:
    Mm han hör ju av sig, bara utan planer. Ska konfrontera honom snart, idag eller i helgen. Ska ge honom en chans att ge sitt perspektiv i alla fall.

Hade vi inte nyligen blivit exklusiva hade jag bara ghostat men känns konstigt att inte avsluta formellt när man bara förra veckan verkade på samma blad.

Hoppas lite att de tär saker i hans liv som händer orelaterade till relationen som han inte vill öppna upp sig om, men ska ge honom en chans att säga vad det är iaf.
    Du låter ganska ung. Tyvärr brukar man lära sig under livets gång att många talar en himla massa dynga. Med det sagt så betyder det inte att han gör det, men hans gärningar gör dig ju inte särskilt glad.

Hoppas att allt ordnar sig till det bästa.
  • Anonym (Tjej)
    Lynx123 skrev 2025-07-04 11:54:43 följande:
    Du låter ganska ung. Tyvärr brukar man lära sig under livets gång att många talar en himla massa dynga. Med det sagt så betyder det inte att han gör det, men hans gärningar gör dig ju inte särskilt glad.

Hoppas att allt ordnar sig till det bästa.
    Jag är 30! Så inte purung. Naturligtvis vet jag om att folk ofta pratar en massa dynga och innan man känner nån ordentligt kan man inte veta. 

Menar bara att min erfarenhet med två killar var att de faktiskt hade saker runtomkring sig så det har lärt mig att inte hoppa till slutsatser direkt. I de killarnas fall var de issues med depression och dylikt som blev uppenbar när vi flyttade ihop - en av dem kunde då lätt låta telefonen ligga i 4 dagar utan att nån kunde nå honom. Hade jag vetat detta innan hade jag inte mått dåligt över tystnaden. 

Med det sagt, hade inte dessa killars kommunikation blivit bättre så hade jag naturligtvis lämnat dessa situationer.
  • Anonym (123456)
    Anonym (Tjej) skrev 2025-07-04 11:47:41 följande:
    Nej, det var ganska balanserat, så tyvärr inget sånt.
    Balanserat hur? Som jag förstått dig så anser du att du inte minskat ditt driv men han har minskat sitt. Men har hans driv kanske varit större än ditt och nu minskar han?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (123456) skrev 2025-07-04 13:47:48 följande:
    Balanserat hur? Som jag förstått dig så anser du att du inte minskat ditt driv men han har minskat sitt. Men har hans driv kanske varit större än ditt och nu minskar han?
    I början, som i de första veckorna var han mer drivande, men sedan blev det ungefär varannan gång som vi frågade ut varandra.

I början sms:ade jag honom ofta först efter dejterna dock, så om du undrar huruvida han kan vara tveksam på mitt intresse -tror jag inte.
  • Anonym (123456)
    Anonym (Tjej) skrev 2025-07-04 14:09:26 följande:
    I början, som i de första veckorna var han mer drivande, men sedan blev det ungefär varannan gång som vi frågade ut varandra.

I början sms:ade jag honom ofta först efter dejterna dock, så om du undrar huruvida han kan vara tveksam på mitt intresse -tror jag inte.
    Det jag undrar är om han drev det mer än vad du gjorde, även om ditt driv inte har ändrats i sin omfattning.

Du skriver att du ofta smsade först efter dejter, men det du anmärker på är väl att han numera inte driver det till träffar. Och då undrar jag vem drev det mest till träffar förut? Var det mest han eller mest du?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (123456) skrev 2025-07-04 14:19:27 följande:
    Det jag undrar är om han drev det mer än vad du gjorde, även om ditt driv inte har ändrats i sin omfattning.

Du skriver att du ofta smsade först efter dejter, men det du anmärker på är väl att han numera inte driver det till träffar. Och då undrar jag vem drev det mest till träffar förut? Var det mest han eller mest du?
    Det var mest han som drev till träffar. Bjöd dock hem honom sist så senaste gången var mitt initativ.
  • Anonym (123456)
    Anonym (Tjej) skrev 2025-07-04 14:47:36 följande:
    Det var mest han som drev till träffar. Bjöd dock hem honom sist så senaste gången var mitt initativ.

Tja, då har ju han sammantaget drivit det mer än vad du har gjort, vet inte om det kan betyda någonting.

Varför kan inte du också ibland driva det mer än han och tex ta initiativ två gånger i rad?

• Anonym (Tjej)
    Anonym (123456) skrev 2025-07-04 15:19:12 följande:

Tja, då har ju han sammantaget drivit det mer än vad du har gjort, vet inte om det kan betyda någonting.

Varför kan inte du också ibland driva det mer än han och tex ta initiativ två gånger i rad?

Sådan dynamik leder sällan till nåt bra för kvinnor.  Orättvist men sant. Det är normalt att mannen tar mer initativ den första tiden. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (Tjej) skrev 2025-07-04 15:37:42 följande:
    Sådan dynamik leder sällan till nåt bra för kvinnor.  Orättvist men sant. Det är normalt att mannen tar mer initativ den första tiden. 
    Normalt? Enligt vem? 

Varför kan inte du ta intiativ också denna gången? 
  • Anonym (123456)
    Anonym (Tjej) skrev 2025-07-04 15:37:42 följande:
    Hahaha! Visst. .

För övrigt så gjorde han ju just det. Enligt dig
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (123456) skrev 2025-07-04 15:52:54 följande:
    Hahaha! Visst. .

För övrigt så gjorde han ju just det. Enligt dig
    Ja, men om man tar alla intiativ sammanvägda på senaste tiden så känns det som att de är "hans tur". Inte bara pga att jag frågade sist men även hur sms-kontakten varit, en allmän vibb.
  • Anonym (123456)
    Anonym (Tjej) skrev 2025-07-04 16:12:09 följande:
    Ja, men om man tar alla intiativ sammanvägda på senaste tiden så känns det som att de är "hans tur". Inte bara pga att jag frågade sist men även hur sms-kontakten varit, en allmän vibb.
    Så måste man inte alls tolka det, jag tycker det fanns utrymme för att du hade kunnat ta initiativ igen utan att det hade gjort nåt.
  • EpicF
    Anonym (Tjej) skrev 2025-07-04 16:12:09 följande:
    Vadå hans tur? Ni är väl två om att dejta. 
    Du ska absolut kunna ta iniativet till kontakt igen.  
  • Anonym (Tjej)
    Lynx123 skrev 2025-07-07 13:56:52 följande:

Hur gick det?

Lite oväntat. Jag svarade på hans sms och tillade "tycker vi tappat lite momentum på sistone och om du har tid pratar jag gärna om det i telefon.

Han ringde upp mig ganska omgående där han bad om ursäkt att vi inte setts och skrivit mindre. Jag sa som det var - att det fick mig att tvivla på hans intresse. 

Han sa att det verkligen inte var så, att han ofta tänker på mig (även om han inte alltid skriver det) och att han vill träffa mig oftare än vi gjort senast. Hans förklaring var att det var hektiska veckor med mycket inplanerat sedan innan och att han använt dagarna till återhämtning. Han föreslog att bjuda mig på bio och restaurang i helgen men jag hade som sagt planer så det kommer bli nästa helg.

Jag var tydlig med att jag behöver ses minst 1-2 ggr/vecka för att det ska funka för mig. Nu har jag gjort mitt i kommunikationsväg, så återstår att se vad han väljer att göra av den infon på sik men han verkade väldigt genuin i samtalet och mån om att försäkra mig om sina känslor. Men ja, vi får se hur det blir.
Svar på tråden Tror jag bör avsluta med min dejt. Hur gör jag det på bästa sätt?