Lämna?
Säg er partner beter sig annorlunda, som att något tynger, nedstämd osv. Du ser dig inte sedd längre. Skulle du lämna om du försökt luska i vad det står för men bara får svar att allt är som vanligt?
Säg er partner beter sig annorlunda, som att något tynger, nedstämd osv. Du ser dig inte sedd längre. Skulle du lämna om du försökt luska i vad det står för men bara får svar att allt är som vanligt?
Nej vi har bara varit tillsammans i 2 år. Bor inte ihop. Skulle säga senaste veckorna.
Vi hade en konflikt för några veckor sen iof sig där jag blev osäker och kände han gått över en gräns men då blev jag bekräftad och han förstod.
Tycker bara det är skitjobbigt det är en person som blir sluten när det är något och inte bara säger vad istället.
Nej vi har bara varit tillsammans i 2 år. Bor inte ihop. Skulle säga senaste veckorna.
Vi hade en konflikt för några veckor sen iof sig där jag blev osäker och kände han gått över en gräns men då blev jag bekräftad och han förstod.
Tycker bara det är skitjobbigt det är en person som blir sluten när det är något och inte bara säger vad istället.
Vad har ni för typ av förhållande?
Är ni sambos eller pojkvän/flickvän?
Ålder?
Har ni varit ihop länge?
Alla förhållande går i svackor från och till och behöver inte bero på något fel, ibland har man dåliga dagar bara eller har mycket på jobbet etc. Ibland kan man ha en för intensiv kontakt så man tröttnar på varandra och behöver space och få göra sitt eget ett tag.
Är du rädd för att han har nån annan så fort han inte beter sig vettigt så kanske ni behöver se över förhållandet och fundera på tillit och svartsjuka. Sånt dödar effektivt ett förhållande.
Har tagit upp det på detta vis också, att det gjort mig osäker för jag upplever en förändring. Vet även vänner sagt han varit annorlunda vilket han sa själv.
Jag är ju helt tvärtom som person som säger direkt det är något för jag ogillar skarpt när något känns i luften men inte hanteras.
Har tagit upp det på detta vis också, att det gjort mig osäker för jag upplever en förändring. Vet även vänner sagt han varit annorlunda vilket han sa själv.
Jag är ju helt tvärtom som person som säger direkt det är något för jag ogillar skarpt när något känns i luften men inte hanteras.
Ja om jag vore säker på att det inte handlar om mig eller vår relation.
Det kan ju vara så att det är relationen han inte trivs i och därför är annorlunda även bland vänner? Tycker ändå jag gett flera olika möjligheter att avsluta om det är där det klämmer. Men som någon nämnde handlar det kanske om att inte vilja vara den dåliga. Ändå hört en del män stannar i relationer i flera år av bekvämlighet och rädsla för att vara den som lämnar.
Ja om jag vore säker på att det inte handlar om mig eller vår relation.
Det kan ju vara så att det är relationen han inte trivs i och därför är annorlunda även bland vänner? Tycker ändå jag gett flera olika möjligheter att avsluta om det är där det klämmer. Men som någon nämnde handlar det kanske om att inte vilja vara den dåliga. Ändå hört en del män stannar i relationer i flera år av bekvämlighet och rädsla för att vara den som lämnar.
Har känt mig riktigt off sen det dåliga/frånvarande beteendet. Alltaå riiiktigt osugen. Känns som jag mentalt tog farväl senast vi sågs. Var så säker på att han skulle göra slut så låg och titta på honom och grät på morgonen. Dramatiskt jag vet.
MEN?har ändå landat i, även om han beter sig som vanligt igen via sms, att fortsätter detta kommer jag inte stanna. Jag är en uppåt person. Tycker om humor och bra vibbar. Är ju inte hållbart att leva med någon som blir extremt nere eller konstig och inte berättar varför. Jag som är väldigt öppen med känslor tycker det blir väldigt plågsamt.
Kan uppdatera med att jag tror exet är problemet. Är väldigt mycket i bakgrunden nu om jag jämför med i början av vår relation. Och nu fick jag höra att jag betedde mig konstigt. Känns ju som att detta bara går åt ett håll. Vet inte hur jag ska ta upp att göra slut. Var på vippen att göra det för nån dag sen men hejdade mig själv. Tänker att oavsett vad jag säger kommer han förneka det. Kanske lägga fram det med att oavsett hur det är är det viktiga hur någon får en att känna och senaste tiden har han inte fått mig att känna mig trygg och älskad.