• Anonym (Lisa)

Vill inte

Min kille vill att jag går ner på honom men jag vill verkligen inte det. Det är inget personligt mot honom men det är bara att jag inte är bekväm att ge oralsex. Att ha ett könsorgan i och stimulera det med munnen. Känns bara fel. Har aldrig gjort det på någon innan heller och är inte så erfaren av sex. Däremot har han gett mig oralsex några gånger som förspel men alltid på sitt initiativ. Skulle aldrig velat kräva eller be om det eftersom jag själv inte velat ge. Men känner nästan att jag inte vill få oralsex heller längre för det kan vara orättvist mot honom. Han brukar även fråga då och då om jag inte vill prova ge oralsex men har sagt nej. Vad tycker ni? Tänker ifall jag går med på det och sedan bara ångrar att jag gjorde det och mår dåligt i efterhand 

• Svar på tråden Vill inte
  • Anonym (X)
    Anonym (T) skrev 2025-07-17 11:21:03 följande:

Man borde ta upp udda saker när det kommer till sex redan innan man blir tillsammans tänker jag.
    Så väl fetisch för gummikläder som ovilja till samlag eller oralsex.

Ja, är det en dealbreaker bör man absolut ta upp det.

Annars inte, sex är en del av relationen, men inte allt. Som med allt annat i en relation är man två och båda måste kompromissa.
  • Anonym (man51)

Vill man inte så vill man inte. Det är den enkla kardinalregeln när det handlar om sex.

Vill man inte ha sex så har man inte. Vill man exempelvis inte utföra, eller ta emot, oralsex så räcker det så. Gillar man inte vissa typer av sex, diverse ställningar så får det vara så. Sen skall man aldrig tvinga sig själv, låta sig "tvingas" eller övertalas eller bli tjatad på....

Sen kan man absolut kommunicera kring det, och bör så göra, för att undvika missförstånd och misstolkningar.

Men låt oss också prata klarspråk. Det finns gott om människor, såväl män som kvinnor som uppskattar oralsex, både att ge och att få ta emot. Har man ett hälsosamt sex-och samliv så finns det inget konstigt med det. För många så är det en del av ens sex-och samliv med sin partner, inte minst som en del av ett förspel innan penetrerande sex, och få ser det (oralsex) som "udda" vågar jag påstå.

Och att det skulle vara nedvärderande?!? Näää, anser man det så har man i mitt tycke ett lite skevt synsätt, alternativt gör kopplingar som man kanske inte bör göra. Samt att jag anser kanske inte att man bör använda den termen när man talar med personer som är unga och sexuellt oerfarna.

Jag nervärderar inte de kvinnor som har gått ner på mig, ej heller så har jag känt mig nedvärderad de gånger jag har gått ner på kvinnor.

Sen får man ha full förståelse att alla inte gillar det, varken att få eller att ge. Så är det bara.

Vill man inte så vill man inte, det räcker så.

• Anonym (Conny Lingus)
    Anonym (J) skrev 2025-07-17 09:40:49 följande:

Fast hur kan du njuta av något hon inte gillar riktigt? Som tjej hade jag aldrig gjort något om inte killen gillat det. Då gillar man ju inte det själv heller. Hade känts som att att tvinga sig på. Lite mysko att du frågar första gången efter så lång tid med. Men men. 

Vad är det hon inte gillar? Är det inte skönt så kanske ni kan prova annat vis. Är det att det känns obehagligt att du är där ner, osäkerhet för tex lukt eller utseende? Isåfall kan ni väl öva på det  

Men som sagt, hon ska ju inte gå med på saker bara för du gillar det 

Du läste mitt inlägg med dina egna glasögon på. Jag skrev att hon inte tyckte det var WOW, men att hon njuter av att jag njuter. Hon njuter alltså. Capiche.

Det där med sex är komplicerat, det är sällan svart eller vitt, ja eller nej. Något man inte gillar under en period kan vara hett senare. Jag vill utforska och testa, och så får jag se vad vi njuter av, vad hon älskar, vad  hon gillar och vad hon accepterar för min njutnings skull. Det är kärlek det också.

Helt klart ska man gå med på saker som den andra gillar, om det inte är helt avtändande. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-07-17 11:00:51 följande:
    Att pussa honom på magen skulle inte vara jobbigt för mig. Däremot har han inte frågat om det. Hoppas bara inte han ser det som ett steg närmare oralsex för mig 

Varför ska han fråga om det? Man gör väl ett förspel själv, för honom. Inte frågar vad de vill. Jag har aldrig frågat om någonting, måste ju bli väldigt avtändande. Man märker, känner av och läser av signalerna partnern ger. Men absolut ska man fråga om man är osäker. Men varför osäker? Då kanske man ska vänta med sexet tills man känner sig trygg nog med personen. 

Nej isåfall säger du ifrån att du inte vill. Det får han respektera.

• Anonym (J)

Kommer ihåg en enda kille som sa såhär - kan du suga mig! 

För det första är ju meningen helkonstig, men för det andra, varför fråga om man ska göra saker!? Jag gör det jag vill och känner för. Det borde ju vara frukt mycket sexigare för killen när tjejen kommer själv och vill göra det . Men klart man inte vill om man får den frågan hela tiden - ÅH KAN DU SUGA MIG. Brr.

Snälla. Säg inte ens orden. Visa istället med kroppsspråket, läs av tjejen. Oxh det viktigaste - vill hon inte så vill hon inte. Respektera. Samma gäller såklart tjejer 

• Anonym (J)
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2025-07-19 08:10:52 följande:
    Du läste mitt inlägg med dina egna glasögon på. Jag skrev att hon inte tyckte det var WOW, men att hon njuter av att jag njuter. Hon njuter alltså. Capiche.

Det där med sex är komplicerat, det är sällan svart eller vitt, ja eller nej. Något man inte gillar under en period kan vara hett senare. Jag vill utforska och testa, och så får jag se vad vi njuter av, vad hon älskar, vad  hon gillar och vad hon accepterar för min njutnings skull. Det är kärlek det också.

Helt klart ska man gå med på saker som den andra gillar, om det inte är helt avtändande. 
    Det är tyvärr något man ofta säger bara för att vara snäll. Inte jag, men hört och läst att många gör så. För de vet hur mkt killen gillar det. Men själva ligger de där och hpppas de är klara snart / fejkar orgasm för att de ska bli klara nån gång.

det är just detta som är så hemskt enligt mig 
  • Anonym (J)

Jag håller fast vid att jag ändå inte fattar varför du gör nåt du vet tjejen är bara okej med. Hon ska väl vilja, längta efter det 

• Anonym (J)
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2025-07-19 08:10:52 följande:

Ni hade varit i 25 år och du hade aldrig tidigare frågat om hon gillade det. Bara den meningen, läs själv. Jättekonstigt. 

Nej man ska inte gå med på saker bara för den andra gillar det. Glöm.

• Anonym (J)

Kärlek är att respektera varann och inte tvinga till ett jäkla skit. Eller ställa upp. 

• Queen81
    Anonym (Lisa) skrev 2025-07-17 11:44:31 följande:

Vi har ändå pratat lite ibland. Vi hade sex innan vi blev ihop. Då sa jag att jag inte gjort mer än petting sexuellt med en kille innan honom eftersom han frågade. Så han tog hänsyn till att jag var oskuld. Sa även rätt tidigt typ tredje gången vi låg att jag inte är bekväm att ge oralsex.

Är det förresten ovanligt att folk inte vill ge oralsex och räknas som udda?

Det vanligaste är nog att folk ger oralsex. Det innebär inte att du är udda. Men när jag träffar en ny man tar jag nästan för givet att han gillar att både ge och få oralsex. 
  • Kanonen56
    Anonym (Lisa) skrev 2025-07-17 11:44:31 följande:

Är det förresten ovanligt att folk inte vill ge oralsex och räknas som udda?

Eftersom att ingen verkar svara på det, så kan jag svara på det. Ja, det är rätt så udda.. Dom flesta tjejer brukar bjuda in till att suga själva utan att man ens frågar för att dem gillar det.. 

Om det är ovanligt att inte gilla det? Ingen aning faktiskt.. Jag har då aldrig hört det utan att det har berott på något annat. 

Men du skrev ju här innan att du prövade att göra det en gång, men när du åkte hem så ångrade du dig och ville inte göra något sånt igen.

Det låter för mig som att antingen:
    1. Han pressade dig att göra det, fast du ej var riktigt redo att ens pröva.
    2. Du övertalade dig själv på något sätt att "sådär gör man inte Lisa, det där var dumt bara..." lite som typ en förälder som skäller på en och säger "vad fan ska grannen tänka?". När sanningen är att grannen ska faktiskt skita helt i vad du och din pojkvän gör privat. 
    3. Det var inte en så bra kuk som du fick pröva på att öva med. 
  • Anonym (Conny Lingus)
    Anonym (J) skrev 2025-07-19 11:04:29 följande:
    Det är tyvärr något man ofta säger bara för att vara snäll. Inte jag, men hört och läst att många gör så. För de vet hur mkt killen gillar det. Men själva ligger de där och hpppas de är klara snart / fejkar orgasm för att de ska bli klara nån gång.

det är just detta som är så hemskt enligt mig 
    Jag pratar inte om att tvinga, tjata, förmå, och å andra sidan tvinga sig själv, ställa upp fast man inte vill.

Jag pratar om att gå varandra till mötes, av kärlek.

Men det tycks vara en alltför sofistikerad tanke för en del i den här tråden. För dem finns bara ja och nej, på och av, våldtäkt och passion. Inget däremellan.

Jag gör också saker för min kvinna som inte är det jag helst gör, men jag gör det för att hon njuter av det. Det kan inte vara fel.
  • Anonym (m)

Men vilken idiot, hade du velat så hade du väl gjort det själv vid det här laget, han behöver inte fråga upprepade gånger.

• Anonym (Man)

Man behöver inte göra något som man inte vill. Oralsex är dock väldigt vanligt, så det kan uppfattas som lite speciellt om man inte vill göra det. 

• Anonym (F)

Jag tyckte det verkade sjukt äckligt och nobbade alltid när killarna ville att jag skulle suga. Blev ihop med en jättebra kille och vi pratade om det och han föreslog att prova med kondom och wow vad spännande det var att titta på hans reaktioner när jag sög. Blev helsåld på det och snart skippade vi kondomen.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Vill inte