• Anonym (F,s)

Förhud eller ej

Fråga till er kvinnor: är det skönare att ligga med en man utan förhud? Jag funderar på att låta ta bort min förhud, bara för att jag tror det är skönare för kvinnor med en omskuren kuk, det bör ju bli mera friktion, ibland när jag knullar håller om roten på min kuk o låter inte huden glida över ollonet när jag drar ut kuken,, det blir en helt annan friktion på ollonet, vilket kvinnan också bör känna, vad säger ni tjejer ? Blir jag bättre i sängen om jag tar bort förhuden?

• Svar på tråden Förhud eller ej
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Eva) skrev 2025-07-21 19:44:38 följande:

Föredrar absolut män som inte har förhud.
    Min man är omskuren av rent medicinska skäl och jag älskar känslan när vi knullar och att han är extremt uthållig. 

Tycker absolut inte om att man av religösa skäl omskär pojkar innan dom kan göra ett eget aktivt val men som jag uppfattade frågan så handlade den om vad jag som kvinna föredrar och då är svaret enkelt en omskuren man alls dagar i veckan.

Precis så tycker jag också.
    Omskuren alla dagar i veckan! 
  • Anonym (Anna)

Njae, nej skulle jag säga. Det är ju inte friktionen mot vaginalväggarna i sig som är skön. Känseln där är ändå så låg. Utan det är när den stöter hårt på rätt plats som det känns skönt, och möjligen själva sträckningen av muskulaturen. Det som i så fall påverkar skulle väl då vara om han stöter hårdare/mjukare pga ökad/minskad känsel. Men det känns som att det borde vara oerhört individuellt vad effekten faktiskt blir? 

Men bra och intressant fråga. Har aldrig reflekterat över detta tidigare. 

• Aliona

Har testat båda och kan ärligt säga att det kändes ingen som helst skillnad. 

• Anonym (69"-man)
    jontebula skrev 2025-07-20 16:29:45 följande:

Dom tjejer jag legat med har varit glada att min snopp har förhuden kvar.

Dem jag har varit med har uppskattat att jag inte har förhuden kvar. Slutsatsen är att förhuden är irrelevant i förhållande till vem kuken sitter på.

Jag är en riktig "Svensson" som hade för trång förhud som barn. Därför så opererades jag när jag var 3-4år på 1970-talet. Så mitt ingrepp var helt medicinskt. Programmet går tydligen att lösa på annat sätt idag och inget jag rekommenderar. Framförallt om det görs av estetiska eller religiösa skäl. Det har däremot aldrig påverkat mig för än här om veckan, då fick jag skavsår på toppen av ollonet av nätet i mina nya badbyxor.
  • Anonym (Omskuren)

Jag tror inte det blir någon skillnad i känsla för kvinnan. Däremot är det hygieniskt och snyggt. Jag valde att bli omskuren av denna anledning och har fått flera uppskattande kommentarer av kvinnor. Sen finns förstås de som föredrar att förhuden är kvar också, det är ju en smaksak.

För min egen del är det ingen större skillnad i känslan när man inte har kondom. Med kondom blir klart bättre utan förhud eftersom kondomen sitter där den ska på ett annat sätt.

Om du funderar på att omskära dig tycker jag du ska göra det! Det är en enkel operation med minimal smärta och de flesta som gjort det är väldigt nöjda.

Några tips för till alla som funderar på att omskära sig:
    1. Se till att kirurgen lyssnar på och förstår hur du vill ha det. Den som opererade mig lämnade kvar alldeles för mycket hud vilket inte alls blev bra, så jag fick göra en andra operation.
    2. Såret brukar sys med självupplösande stygn, och det sägs att stygnen inte behöver tas bort. Men tar man bort stygnen när de inte längre behövs (efter 1-2 veckor) blir resultatet bättre estetiskt.

• Anonym (m)
    Anonym (Omskuren) skrev 2025-07-27 08:44:33 följande:

Jag tror inte det blir någon skillnad i känsla för kvinnan. Däremot är det hygieniskt och snyggt. Jag valde att bli omskuren av denna anledning och har fått flera uppskattande kommentarer av kvinnor. Sen finns förstås de som föredrar att förhuden är kvar också, det är ju en smaksak.

För min egen del är det ingen större skillnad i känslan när man inte har kondom. Med kondom blir klart bättre utan förhud eftersom kondomen sitter där den ska på ett annat sätt.

Om du funderar på att omskära dig tycker jag du ska göra det! Det är en enkel operation med minimal smärta och de flesta som gjort det är väldigt nöjda.

1. Se till att kirurgen lyssnar på och förstår hur du vill ha det. Den som opererade mig lämnade kvar alldeles för mycket hud vilket inte alls blev bra, så jag fick göra en andra operation.
    2. Såret brukar sys med självupplösande stygn, och det sägs att stygnen inte behöver tas bort. Men tar man bort stygnen när de inte längre behövs (efter 1-2 veckor) blir resultatet bättre estetiskt.

Vad gjorde de med huden som är bortskuren? Får mannen den om han vill?
  • Anonym (Omskuren)
    Anonym (m) skrev 2025-07-27 19:37:19 följande:
    Vad gjorde de med huden som är bortskuren? Får mannen den om han vill?
    Haha, ja man skulle fått med den hem och gjort ett konstverk av den eller nåt Skrattande
  • beb3380

Utan förhud så får man väl till sist sådant skinn som man har på hälarna så man får köra med fotfil.

• Anonym (Jenny)
    beb3380 skrev 2025-07-28 16:36:00 följande:

Utan förhud så får man väl till sist sådant skinn som man har på hälarna så man får köra med fotfil.

Precis som ni som har förhud som måste fila på skinnet. 
    För det brukar du väl göra varje morgon. Fila bort alla förhårdnader på skinnet. 
  • Anonym (F,s)

Det där med att kondomen sitter där den ska är intressant, som det är nu med rätt mycket förhud så åker kondomen fram o tillbaka över kuken tillsammans med huden vid samlag,, utan förhud kan det inte ske,, vilket är bättre,,
  • Anonym (F,s)

Jag gillar också att gå med förhuden tillbaka dragen och Ollonet blottat, det ger en lite porrig känsla,  
  • Anonym (Camilla)

Med förhud tack alla dar i veckan.

• Anonym (H)

Jag föredrar en kuk med förhud. 

• Anonym (Omskuren)
    Anonym (Jenny) skrev 2025-07-29 08:35:52 följande:
    Precis som ni som har förhud som måste fila på skinnet. 
    För det brukar du väl göra varje morgon. Fila bort alla förhårdnader på skinnet. 
    Eller hur! Kanske om man har så lång kuk att den släpar i marken när man går Skrattande

Nej, huden på ollonet blir inte märkbart tjockare eller mindre känslig. Har man förhud så kan beröring av ollonet vara direkt obehaglig. Denna obehagskänsla försvinner ganska snart efter en omskärelse, kanske för att nerverna vänjer sig vid denna typ av stimulans. Annars är det ingen skillnad. Sex är precis lika skönt. Det är min upplevelse iaf.
  • Anonym (Omskuren)
    Anonym (F,s) skrev 2025-07-29 08:39:24 följande:
    Det där med att kondomen sitter där den ska är intressant, som det är nu med rätt mycket förhud så åker kondomen fram o tillbaka över kuken tillsammans med huden vid samlag,, utan förhud kan det inte ske,, vilket är bättre,,
    Exakt så var det för mig med. Detta, och att det känns rent och fräscht skulle jag säga är de praktiska fördelarna med att vara omskuren.
  • Anonym (KåtaLisa)

Blir totalt avtänd av att se sån där slapp förhud på en penis. Det har gjort mig så avtänd att jag numera bara dejtar garanterat omskurna killar. Viktigt såklart att de är rejält uthålliga annars är det ju ingen ide.

Nej, rejäl kuk med synligt ollon utan förhud men framför allt uthållig och att penis blir rejält styv under sex utan att slakna under akten , avskyr slappa kukar!! Slaknar den avbryter jag direkt så otroligt osexigt.....

• Anonym (Omskuren)
    Anonym (F,s) skrev 2025-07-29 08:41:02 följande:
    Jag gillar också att gå med förhuden tillbaka dragen och Ollonet blottat, det ger en lite porrig känsla,  
    Förstår vad du menar. Om du gillar det tror jag att omskärelse kan vara rätt val för dig. Det kan kännas skrämmande att operera en så känslig kroppsdel, men det är nästan inte smärtsamt alls. Att laga ett hål i en tand är mer obehagligt.

Jag förespråkar inte att alla ska omskäras. Om man trivs med att ha förhud ska man behålla den. Men en del av oss tycker det känns bättre att vara utan. En del har ju också en förhud som är för trång eller överdrivet lång. Oavsett anledning vill jag uppmuntra alla i denna situation att våga ta steget och omskära sig. Det är så lätt värt det!
  • Jo01
    Anonym (Omskuren) skrev 2025-07-29 13:50:50 följande:
    Förstår vad du menar. Om du gillar det tror jag att omskärelse kan vara rätt val för dig. Det kan kännas skrämmande att operera en så känslig kroppsdel, men det är nästan inte smärtsamt alls. Att laga ett hål i en tand är mer obehagligt.

Jag förespråkar inte att alla ska omskäras. Om man trivs med att ha förhud ska man behålla den. Men en del av oss tycker det känns bättre att vara utan. En del har ju också en förhud som är för trång eller överdrivet lång. Oavsett anledning vill jag uppmuntra alla i denna situation att våga ta steget och omskära sig. Det är så lätt värt det!
    Jag gick också med förhuden tillbakadragen under lång tid. Sedan bestämde jag mig för omskärelse. Det är som du säger det gör inte särskilt ont. Jag åkte och jobbade direkt efter operationen. 
    Så mycket skönare känsla och så otroligt mycket fräschare när det är varmt ute. 
    Det är inget att tveka på, du kommer bli så nöjd efteråt. 
Svar på tråden Förhud eller ej