• Anonym (Molly)

Gaslight?

Är det konstigt att fråga vad som menas i ett sms man inte förstår? 

tex har killen skickat kyliga sms hela kvällen med tummen upp o vi hörs någon annan dag osv. Helt från ingenstans så skickar han ?nä men då vet jag? 
    självklart frågar jag vad. 

han svarar då ?vi är ganska lika?. 

har ingen aning om vad han snackar om för de är inget vi pratat om liksom så jag undrar på vadå. 

får till svar godnatt.
    nästa dag frågar jag igen. Han skriver då att jag ska lägga av o han börjar bli arg. 

ringer senare o skriker att jag är dum i huvet o jag analyserar allt o hur kan nån ha orkat med mig. Jag försöker bara säga att jag bara undrade vad du menade. Men då ska jag sluta tänka så jåvla mkt. 

npn som har ngn aning om vad som hände här?

• Svar på tråden Gaslight?
  • Anonym (J)

Lämna honom. Jag var med en sådan som betedde sig exakt likadant. Man blir fast för man vet inte vad som händer, man fattar inte och söker förklaringar. 

10 år efter hörde mitt ex av mig som betedde sig precis som din kille. Och bad om ursäkt. 

De mår inte bra när de beger sig så. Hade han mått bra hade han inte haft något behov av att vara dum mot andra.

Byt nummer, blocka. lämna. Ta inte åt dig. 

• Anonym (J)
    kioskvältare skrev 2025-07-20 16:24:16 följande:
    Vad spelar det för roll om det är ditt fel eller inte.

Ni har en kravlös KK-relation skrev du. en sådan ska vara just kravlös, behaglig, enkel och givande(på det sexuella planet då)

Det finns inga känslomässiga band så sluta fundera över vad han menar och inte menar och avsluta helt enkelt och hitta någon annan att ha en KK-relation med, det är inte så svårt.

Men lägg av, hon är nedtryckt och det där hör tyvärr till. Hon är inte konstig som håller sig kvar. Det är ett destruktivt beteende som kommer från något annat. 

Men här behöver du vara modig ts och bry dig om Dig själv och Din hälsa. Ditt mående. 

Var rädd om dig!

• Anonym (J)
    Anonym (Molly) skrev 2025-07-20 22:12:00 följande:
    Men om han Skriver nä men då vet jag så undrar man ju självklart vad han menar för de fanns inget sammanhang .sen var de han som höll igång konversationen med sms. Men jag orkar knappt tänka längre. Allt är så förvirrande. Jag antar att han var sur för han trodde att jag skulle åka dit o ge honom sex (utan att jag sagt de) men jag var upptagen den kvällen o de tål han inte. Då kommer såna där passivt aggressiva sms. En rimlig fråga är ju ?vad menade du med de du skrev igår? 
    Men icke. Jag analyserar allt o de borde va bättre om jag var helt tom i huvet tydligen 

Men nu har han ju kallat mig hora då nu hörs vi aldrig mer så då behöver jag inte fundera heller
    Hoppas inte hans namn börjar på R.
  • Anonym (Molly)
    Anonym (J) skrev 2025-07-20 22:17:14 följande:

Lämna honom. Jag var med en sådan som betedde sig exakt likadant. Man blir fast för man vet inte vad som händer, man fattar inte och söker förklaringar. 

10 år efter hörde mitt ex av mig som betedde sig precis som din kille. Och bad om ursäkt. 

De mår inte bra när de beger sig så. Hade han mått bra hade han inte haft något behov av att vara dum mot andra.

Byt nummer, blocka. lämna. Ta inte åt dig. 

Jag vet! Man fattar inte vad som händer o man försöker förstå men jag tror inte de går. Det är inte första ggn sånt här händer. Men jag får aldrig veta vad han pratar om eller menar ens.  

• Anonym (Molly)
    Anonym (J) skrev 2025-07-20 22:19:45 följande:
    Hoppas inte hans namn börjar på R.
    Nej då. Men de finns nog massor av dessa män där ute tyvärr
  • Anonym (J)
    Anonym (Molly) skrev 2025-07-20 22:35:10 följande:

Jag vet! Man fattar inte vad som händer o man försöker förstå men jag tror inte de går. Det är inte första ggn sånt här händer. Men jag får aldrig veta vad han pratar om eller menar ens.  

Är han full? 
  • Anonym (Molly)
    Anonym (J) skrev 2025-07-20 22:41:05 följande:
    Är han full? 
    Tyvärr inte då hade man ju haft en sorts förklaring. Det är nog bara gaslitghtning delux 
  • Anonym (Näh)

Jag är rätt säker på att han betett sig på liknande sätt mot dig tidigare, men att du kanske inte tänkt på det. 

Och tyvärr är det ditt fel att du är i den här situationen och relationen. Du behöver jobba mycket med dig själv för att snabbt kunna rata dessa människor långt tidigare. 

I värsta fall råkar du ut för en psykopat en vacker dag och dom livnär sig bara på svaga individer - för att dom kan!

• Anonym (Molly)
    Anonym (Näh) skrev 2025-07-20 23:29:53 följande:

Jag är rätt säker på att han betett sig på liknande sätt mot dig tidigare, men att du kanske inte tänkt på det. 

Och tyvärr är det ditt fel att du är i den här situationen och relationen. Du behöver jobba mycket med dig själv för att snabbt kunna rata dessa människor långt tidigare. 

I värsta fall råkar du ut för en psykopat en vacker dag och dom livnär sig bara på svaga individer - för att dom kan!

Jodå jag har tänkt på de o han har många ggr gjort så här. Mitt problem är väl att jag försöker förstå men jag tror inte de går. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Molly) skrev 2025-07-20 23:02:50 följande:
    Tyvärr inte då hade man ju haft en sorts förklaring. Det är nog bara gaslitghtning delux 
    Nej det där är inte gaslighting, utan bara dryga ointressanta svar.

En narcissist som kör en gaslighting, börjar berätta saker som ni har gjort tillsammans typ, och som inte har hänt. Jag har fått många tvistade och konstiga berättelser, som jag sa att vi inte har gjort. Men de står på sig, jomen kommer du inte ihåg och lägger till ännu mer lögner.

När man fått såna några gånger så börjar man tvivla på sig själv, att man inte kommer ihåg. De är världens största lögnare och manipulativa ut till fingerspetsarna.

Så var glad att det bara vara ett dryg idiot. 
  • Anonym (V)
    Anonym (Molly) skrev 2025-07-20 22:12:00 följande:
    Men om han Skriver nä men då vet jag så undrar man ju självklart vad han menar för de fanns inget sammanhang .sen var de han som höll igång konversationen med sms. Men jag orkar knappt tänka längre. Allt är så förvirrande. Jag antar att han var sur för han trodde att jag skulle åka dit o ge honom sex (utan att jag sagt de) men jag var upptagen den kvällen o de tål han inte. Då kommer såna där passivt aggressiva sms. En rimlig fråga är ju ?vad menade du med de du skrev igår? 
    Men icke. Jag analyserar allt o de borde va bättre om jag var helt tom i huvet tydligen 

Men nu har han ju kallat mig hora då nu hörs vi aldrig mer så då behöver jag inte fundera heller
    Ja, bra att du gjorde slut! Kan han slunga ur sig elakheter hur som helst var det ingen bra kille.

Han skulle också ha tagit sig tiden att förklara, när han skriver sådant som inte passar in i sammamhanget.
  • Anonym (V)
    Anonym (Molly) skrev 2025-07-21 09:24:47 följande:
    Jodå jag har tänkt på de o han har många ggr gjort så här. Mitt problem är väl att jag försöker förstå men jag tror inte de går. 
    Inte så konstigt att han tycker att kvinnor är skit, han förstör relationerna själv!
  • Anonym (Spot on!)
    Anonym (Näh) skrev 2025-07-20 23:29:53 följande:

Håller med. Man har ansvar över sitt eget liv och vilka val man gör. TS verkar ha valt dåliga män hela livet. Kan bero på naivitet men det går att ändra sig och bestämma sig för att vara rädd om sig själv och tänka efter före man väljer att träffa någon. 
  • Anonym (Molly)
    Anonym (Spot on!) skrev 2025-07-21 11:21:46 följande:
    Håller med. Man har ansvar över sitt eget liv och vilka val man gör. TS verkar ha valt dåliga män hela livet. Kan bero på naivitet men det går att ändra sig och bestämma sig för att vara rädd om sig själv och tänka efter före man väljer att träffa någon. 
    Självklart tar alla ansvar över sitt eget liv. Nu hände det här o jag ville prata om de inte få lektioner om att jag skulle tänkt före. Det hjälper liksom inte nu. 
  • burleskburkläsk
    Anonym (Molly) skrev 2025-07-20 15:42:36 följande:
    Gaslight?

Är det konstigt att fråga vad som menas i ett sms man inte förstår? 

tex har killen skickat kyliga sms hela kvällen med tummen upp o vi hörs någon annan dag osv. Helt från ingenstans så skickar han ?nä men då vet jag? 
    självklart frågar jag vad. 

han svarar då ?vi är ganska lika?. 

har ingen aning om vad han snackar om för de är inget vi pratat om liksom så jag undrar på vadå. 

får till svar godnatt.
    nästa dag frågar jag igen. Han skriver då att jag ska lägga av o han börjar bli arg. 

ringer senare o skriker att jag är dum i huvet o jag analyserar allt o hur kan nån ha orkat med mig. Jag försöker bara säga att jag bara undrade vad du menade. Men då ska jag sluta tänka så jåvla mkt. 

npn som har ngn aning om vad som hände här?

Personen är sjuk...en sån galning som han skall hålla sig för sig själv!
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
Svar på tråden Gaslight?