Blir tokig på alla glasögon!
Är det någon här som har samma problem som jag att glasögonen aldrig passar bra? Dom glider ner, dom skaver bakom öronen eller har något annat problem?
Mina sista tre par !!! glasögon har inte passat bra och varje gång dom inte passar bra så har jag ju kastat runt 13 000 kr i sjön.
Nu sist valde jag metallbågar med näskuddar för att dom minsann skulle passa bättre än plastbågar men icke! Dom glider ner hela tiden fast dom har bytt kuddar, alla har varit silikon som ska glida minst, och tryckt ihop sadlarna eller vad det nu heter. Det går ju dessutom inte att trycka ihop dom hur mycket som helst för då hamnar ju bågarna för högt. Skalmarna är väldigt tunna så kan det vara det också som gör att dom inte "orkar" hålla glasögonen på plats?
Så nu är jag förvisad till mina gamla glasögon som är lite svaga och är för långa bakom öronen och sticker ut något men dom glider inte ner oavbrutet åtminstone.
Hur ska man bära sig åt för att få glasögon som passar?! Jag får ju hjälp varje gång och dom säger att bågarna ska bli bra rent tekniskt men det blir dom ju sällan.