• Anonym (anonym)

åldersskillnaden är ett problem?

Jag är en 54 årig kvinna som i sex år varit tillsammans med en yngre man ( 20 år yngre) I början var det spännande och upplevde aldrig några problem men den senaste tiden börjar han visa narcissistiska drag och när vi bråkar kastar han det ständigt mot mig..min ålder, hur skitgammal jag är...hur jag hindrar honom. Några timmar senare vill han be om ursäkt och allt ska vara glömt.  "jag säger skit när jag blir arg". Hör ju själv hur det låter nu , men behöver väl bara att ni bekräftar.... Hur mycket skit ska man ta? 

• Svar på tråden åldersskillnaden är ett problem?
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Alexandra) skrev 2025-07-25 18:35:15 följande:

Det känns som att det där har dock ingenting med er åldersskillnad att göra, utan mer att din kille är en idiot. Du hade väl inte känt att sånt var okej om han nu skulle vara jämngammal?

Hade ärligt talat haft noll tålamod med nån som tycker att det är okej att vara elak eller säga nedvärderande grejer till mig under ett bråk. Herregud, skaffa lite självrespekt. Varför ska du gå med på att bli behandlad så där? 

Han är en idiot men även hon är naiv som tror att en kille som kan vara hennes son vill något seriöst med henne
  • EpicF
    Anonym (Ö) skrev 2025-07-25 22:00:29 följande:
    Han är en idiot men även hon är naiv som tror att en kille som kan vara hennes son vill något seriöst med henne
    Uppenbarligen då ville han ha en seriös relation med henne eftersom de varit tillsammans i 6 år... 
  • Ezmeraldah
    Anonym (20år!) skrev 2025-07-24 18:55:08 följande:

Med 20 års åldersskillnad kan ni knappast ha mycket gemensamt. Han är ung nog att kunna vara din son och därmed säkert emotionellt omogen. Jag tänker att när vi kvinnor på forumet är så intoleranta när det kommer stora åldersskillnader där mannen är den äldre, så får vi vara konsekventa även när det är tvärtom. De flesta som är i din killes ålder ser kvinnor i din ålder som tanter, det har säkert funnits sådant som gjorde att ni attraherades och drogs tiil varandra från början, men sedan så började skillnaderna i mogenhet visa sig.

Så en 34-åring och en 54-åring kan inte ha nåt gemensamt?
  • Dimisi

Jag skulle tolka det som att han har tankar kring möjligheten att få egna barn och är osäker på om han eventuellt kommer att ångra sig längre fram om han väljer att avstå. Pratar ni aldrig om detta när det är lugnt och tryggt mellan er?

• Anonym (20år!)
    Ezmeraldah skrev 2025-07-26 01:21:49 följande:
    Nej, knappast, i sällsynta fall möjligtvis. Hade jag varit lagstiftare hade jag infört en lag som tillåter högst 10 års åldersskillnad, även i preventivt syfte för att hindra äckelgubbar att söka sig till mycket yngre.
  • EpicF
    Anonym (20år!) skrev 2025-07-27 14:05:10 följande:
    Nej, knappast, i sällsynta fall möjligtvis. Hade jag varit lagstiftare hade jag infört en lag som tillåter högst 10 års åldersskillnad, även i preventivt syfte för att hindra äckelgubbar att söka sig till mycket yngre.
    Och ändå så har de hållt samman i 6 år, trots 20 års åldeesnilnad.... 

Du, kärlek har varken kön eller ålder. 
  • Anonym (H)
    Dålig ide.
  • Anonym (H)
    EpicF skrev 2025-07-27 14:17:24 följande:

Så sant.
  • Anonym (lilla m)
    Ezmeraldah skrev 2025-07-26 01:21:49 följande:
    Nej, tex så får bara 30-40 åringar ha hund, och enbart 50-55 åringar gillar att mysa hemma med ost och vin.
  • Anonym (20år!)
    EpicF skrev 2025-07-27 14:17:24 följande:

Tveksam till om det handlar om "kärlek" i sådana fall.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (20år!) skrev 2025-07-27 20:17:40 följande:
    Tveksam till om det handlar om "kärlek" i sådana fall.
    Så frankrikes president har varit fängslad i många herrans år? ;)
  • Anonym (48/60)
    Min man är 12 år yngre än mig, gör det mig till en äckelkärring?
  • Anonym (20år!)
    Anonym (48/60) skrev 2025-07-28 18:01:32 följande:
    10-15 år yngre man KAN vara acceptabelt för kvinnor om där finns många gemensamma nämnare. Annat med en man där kvinnan är 10-15 år yngre, då vet man i regel vad det handlar om så att säga (från mannens sida).
  • EpicF
    Anonym (20år!) skrev 2025-07-28 22:12:14 följande:
    10-15 år yngre man KAN vara acceptabelt för kvinnor om där finns många gemensamma nämnare. Annat med en man där kvinnan är 10-15 år yngre, då vet man i regel vad det handlar om så att säga (från mannens sida).
    Tur att det finns normala människor och inte bara sådana som dig. 
  • Anonym (48/60)
    Anonym (20år!) skrev 2025-07-28 22:12:14 följande:
    Wow, vilken tur för oss då.
  • Anonym (H)
    Anonym (48/60) skrev 2025-07-28 18:01:32 följande:
    Absolut inte.
Svar på tråden åldersskillnaden är ett problem?