Skulle ni polisanmäla?
En stor lastbil skulle köra på mig som körde en personbil på motorvägen.
Jag skulle köra in till motorvägen och lastbilen körde på vänstra körfältet och vi hade våran egna körfält, alltså jag hade högra och lastbilen vänstra.
Jag såg den men trodde inte att den skulle byta körfältet när jag precis skulle in, men hen gjorde det. Plötsligt såg jag när lastbilen närmade sig bakifrån och sen väldigt nära till mig på sidan. Jag försökte köra längst till kanten så mycket jag kunde och anpassa hastigheten. Sådär åkte vi en lång sträcka men han kunde aldrig flytta till vänstra körfältet utan ville bara klämma och kasta ut mig ur vägen. Jag trodde att jag skulle dö med mina barn och började skrika och skaka händerna när jag var så nära att bli påkörd.
Det var så lugnt på vägen, fanns inga andra bilar på vänstra körfältet men vet inte varför han valde inte vänta att flytta till högra körfältet?
Jag ringde polisen och berättade om jag behöver göra en anmälan men polisen tog inte det på allvar utan han sa bara att det är sånt som händer och att han hade inte uppmärksammat på att personbilen fanns på vägen.
Polisen sa inte direkt att jag inte behöver göra anmälan men hen hade aldrig frågat om jag hade registrering nummer.
Vad skulle ni kunna göra?