• Anonym (frisse)

Jävla idioter på elsparkcykel, prejade kompis

Fick ett ganska upprört samtal från en kompis från Tyskland som var på semester i Göteborg och skulle se på AC/DC. Han hade passat på att åka ut till skärgården, tyckte det var trevligt med de "bilfria" öar som finns kring Donsö, Brännö m.m.

Så hade han gått på nån gata och vipps hör han några tjejer som ropar i bakgrunden och en ringklocka, vänder sig om och då är det två snorungar som kör om honom på en elsparkcykel, råkar visst köra in i hans arm och de vinglar ut på en gräsplätt brevid och ropar tydligen en massa mot honom och pekar finger innan de far vidare in på en villatomt.

Han fick fruktansvärt ont i armen så han hade ju inte superkul på konserten sen.

Lär ju knappast vara nån medelklass familj som åker omkring där, men ärligt talat, vad fan är det för fel på folk i det här landet? Han tyckte det var synd att de inte åkte in i nån buske eller sten eller välte och slog upp nått sår. De lär ju itne ha vågat sig på honom efteråt då han är väldigt lång och bredaxlad.

Har ju hört om människor som blivit påkörda av dessa bakifrån, var det inte nån gubbe som dog här om året?

• Svar på tråden Jävla idioter på elsparkcykel, prejade kompis
  • Anonym (A)
    Anonym (Oi) skrev 2025-08-07 13:07:41 följande:

Förlåt men är det så att du inte kan höger och vänster, helt enkelt? 

De går ju på vänster sida på bilden och det står i texten att man ska gå på vänster sida. 

Vad oväntat att du är fånig.
  • Anonym (A)
    Anonym (Oi) skrev 2025-08-07 13:11:07 följande:
    Går ut ur husen? Jag tror aldrig jag har sett hus ligga invid gång-/cykelbanor. 
    Scrolla upp några cm så ser du i en länk ifrån Erika. Lite för komplicerat nog för dig. 
  • Anonym (Oi)
    Anonym (A) skrev 2025-08-07 13:34:24 följande:
    Vad oväntat att du är fånig.

Jag ställde en fråga för att förstå vad du skriver, var dina tankar har, liksom, halkat snett.

Länken du la upp bekräftade ju inte alls det du säger utan motsäger det. Den bekräftar bara vad vi andra hela tiden hävdat. Det är ju ett lite udda sätt att argumentera på, men skulle kunna förklaras om det är så att du helt enkelt blandat ihop höger och vänster. Annars vet jag inte riktigt vad orsaken till din förvirring skulle kunna vara. 

• Anonym (M)

Finns många idioter på både elsparkcyklar och cyklar. Om folk lät bli att köra ut på övergångsställen samt saktade ner när de ska passera gående/andra cyklister skulle många olyckor kunna undvikas. 

Sen även om man har företräde så gör man klokt i att ha koll på utfarter och korsningar. Man är väldigt oskyddad på en cykel och det kan gå illa om någon bilist kör på en. 

• Anonym (A)
    Anonym (Oi) skrev 2025-08-07 17:46:28 följande:

Jag ställde en fråga för att förstå vad du skriver, var dina tankar har, liksom, halkat snett.

Länken du la upp bekräftade ju inte alls det du säger utan motsäger det. Den bekräftar bara vad vi andra hela tiden hävdat. Det är ju ett lite udda sätt att argumentera på, men skulle kunna förklaras om det är så att du helt enkelt blandat ihop höger och vänster. Annars vet jag inte riktigt vad orsaken till din förvirring skulle kunna vara. 

Du lyckades hitta dit iaf? Men du lyckades inte lista ut hur det skulle bli för husägare när dom går ut från tomten om folk håller sig till vänster på den vägen?

Då är det ju ditt problem och inte mitt. 
  • Anonym (ea56hrsy35ed6xydgxb)
    Anonym (Oi) skrev 2025-08-07 17:46:28 följande:

Märklig kulle att förgås på, verkligen Glad Tyst
  • Anonym (Oi)
    Anonym (A) skrev 2025-08-07 18:43:32 följande:
    Du lyckades hitta dit iaf? Men du lyckades inte lista ut hur det skulle bli för husägare när dom går ut från tomten om folk håller sig till vänster på den vägen?

Då är det ju ditt problem och inte mitt. 

Tänker du dig att fotgängare kommer att krocka våldsamt?  

Kartlänken kom jag inte vidare på. Men jag har bott på öarna, så jag vet ungefär hur det ser ut. Ta en skärmdump och lägg upp så kan jag se om jag fattar vad du menar. 

• Elin pelin
    Anonym (A) skrev 2025-08-07 12:53:45 följande:
    På såna ställen, måste helt plötsligt dom som går ut ur husen kollar höger och sen vänster. 

Det är ju askonstigt.. Med tanke på resten utav Sverige. Såna vägar är bara djävulens jävla påhitt. 
    I små städer har man oftast en trädgård så man ramlar inte ut på gång och cykelbanan direkt... Men precis som jag kollar att ingen kommer gåendes på trottoaren innan jag går ut från min tomt får de kolla.

Jag tror på riktigt att du leker dum för att göra folk irriterade, men vi tycker mest synd om dig och hoppas att du inte är så korkad!
  • Anonym (Oi)
    Elin pelin skrev 2025-08-07 19:40:19 följande:
    I små städer har man oftast en trädgård så man ramlar inte ut på gång och cykelbanan direkt... Men precis som jag kollar att ingen kommer gåendes på trottoaren innan jag går ut från min tomt får de kolla.

Jag tror på riktigt att du leker dum för att göra folk irriterade, men vi tycker mest synd om dig och hoppas att du inte är så korkad!
    Men precis. Jag minns från min tid i skärgården att en del hus låg verkligen precis intill vägen. Men då har de oftast ett högt byggt källarplan och det går en trappa ner från ytterdörren ner mot vägen. Man slår ju inte upp dörren rakt ut i vägen. 
  • Anonym (Erika)
    Anonym (Oi) skrev 2025-08-07 19:18:35 följande:

Tänker du dig att fotgängare kommer att krocka våldsamt?  

Kartlänken kom jag inte vidare på. Men jag har bott på öarna, så jag vet ungefär hur det ser ut. Ta en skärmdump och lägg upp så kan jag se om jag fattar vad du menar. 

Det finns ett hus, mitt emot halsviksvägen 10, som har dörren precis intill vägen. Men jag tycker att det ser ut som att den öppnas inåt.

Och gör den inte det så lär trafik som håller till höger vara ett mycket större problem, för dem som bor där, än vad fotgängare på vänstersidan är, med tanke på vilken sida dörrhandtaget sitter på.
  • Anonym (Oi)
    Anonym (Erika) skrev 2025-08-07 19:51:57 följande:
    Det finns ett hus, mitt emot halsviksvägen 10, som har dörren precis intill vägen. Men jag tycker att det ser ut som att den öppnas inåt.

Och gör den inte det så lär trafik som håller till höger vara ett mycket större problem, för dem som bor där, än vad fotgängare på vänstersidan är, med tanke på vilken sida dörrhandtaget sitter på.

Är det ens nåt dörrhantag? Det ser bortmonterat ut. 

Vi får ringa de som bor där och fråga om de upplever stora problem med gående på vänster sida.  

Svar på tråden Jävla idioter på elsparkcykel, prejade kompis