• Anonym (schampo)

Vilket schampo använder du?

Vilket schampo använder du ? Varför har du detta schampo?
    Eller river du bara åt dig det billigaste du hittar i affären?

• Svar på tråden Vilket schampo använder du?
  • Anonym (svårt)

Använder just nu schampotvål från Humle från kalvsved. Jättebra för hårbotten, men håret blir väldigt tovigt.  Det är alltid så för mig, antingen är schampot bra för hårbotten men då blir håret dåligt eller tvärtom. Har aldrig hittat något som är bra för båda samtidigt. (Har lockigt, frissigt, tunt hår och torr/känslig hårbotten som reagarar mot de flesta frisörschampon)  

• Anonym (Sara)

Head & Shoulders. Har torr hårbotten. 

• sillson
    Anonym (enkel) skrev 2025-08-04 12:13:14 följande:
    Tack men kaliumhydroxid och färgämne, nja det vill jag nog inte ha
    Jag tror inte man kan tillverka såpa utan kaliumhydroxid. Helt ofarligt att ha i håret.
  • KimLinnefeldt

Har alltid använt Wash & Go, det som hette Clearasil schampo förr (?). Det är bäst mot mjäll och klåda i hårbotten.

Men nu undviker jag att köpa amerikanska produkter. Testar andra schampon som tyvärr är sämre. 

Återgår till mitt vanliga när knallhatten i Vita Huset försvinner.

• Anonym (Hej)
    sillson skrev 2025-08-05 15:17:02 följande:
    Jag tror inte man kan tillverka såpa utan kaliumhydroxid. Helt ofarligt att ha i håret.
    Jag har faktist använt grönsåpa till håret och kroppen en gång när duschtvålen var slut. Fungerade bra. Det fungerar bra som flytande tvättmedel också.
  • Anonym (H&S)

Head & Shoulder som regel. Får skorv i nacken om jag använder annat schampo för ofta. Kan använda annat kortare perioder (max en vecka). 

• KimLinnefeldt
    KimLinnefeldt skrev 2025-08-05 15:37:16 följande:

Har alltid använt Wash & Go, det som hette Clearasil schampo förr (?). Det är bäst mot mjäll och klåda i hårbotten.

Men nu undviker jag att köpa amerikanska produkter. Testar andra schampon som tyvärr är sämre. 

Återgår till mitt vanliga när knallhatten i Vita Huset försvinner.

Head & Shoulder menade jag.
  • Anonym (enkel)
    sillson skrev 2025-08-05 15:17:02 följande:
    Tror? Det står inte med i listan på det jag använder däremot på den i länken.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (enkel) skrev 2025-08-06 17:48:33 följande:
    Tror? Det står inte med i listan på det jag använder däremot på den i länken.
    Det står att det används vid framställning av tvål och rengöringsmedel, så det är nog inte farligt.
  • Anonym (enkel)
    Anonym (Hej) skrev 2025-08-06 17:53:59 följande:
    Det står att det används vid framställning av tvål och rengöringsmedel, så det är nog inte farligt.
    Det jag undrade var väl mer om det alltid används när man gör såpa även om det inte står med i innehållet på flaskan. Men är det inte farligt så är det ju bra, dock läste jag någonstans att det fräter på hud.
Svar på tråden Vilket schampo använder du?