Anonym (Grabb) skrev 2025-08-07 13:23:26 följande:
Okey. Lite som jag misstänkte...
Väldigt rättfram, du svarar om du vill, men vad för slags diagnos har du? Är den utredd? Känner du att du har "verktygen" för att leva ditt liv som du vill..?
Modigt av dig att berätta om dig själv för denna "nät-kille". Men jag tycker att du får väldigt lite tillbaka... helt ärligt...
Alternativt så saknar han "struktur" för sitt liv, vilket kan vara förståeligt om det nu är så att du misstänker att han har någon form av diagnos. Vilket kanske kan förklara varför han bor hemma hos sin pappa, varför han har ett begränsat umgänge med sin dotter etc.
Men faktum kvarstår. Ni är 30 år gamla. Ni har snackat i 2 månaders tid. Du har (flertalet gånger) föreslagit en träff. Men det blir liksom aldrig av.
Din tråd blir din partsinlaga. Jag tycker att du skall vara mer rak, mer tydlig gentemot den här killen. Ställ mer frågor. Se hur pass starkt hans intresse verkligen är.
Sen bör du ställa dig en mängd frågor själv. Han har ett barn (!). Oavsett er framtid eller relation eller typ av relation, så kommer det barnet alltid att finnas där (!). Ni har ett geografiskt avstånd. Särbo absolut. Men hur ser du att ni skall utveckla och hålla liv i er relation? Är du "mobil" (dvs kan åka dit)? Är han "mobil" (dvs kan han åka hem till dig)?
Det här är ganska vanliga frågor som de flesta funderar på, och som man faktiskt adresserar till varandra när man kanske känner att man har haft en (längre) tids kontakt, och kontakten är frekvent.
Jag har Asperger och add ja jag är utredd för mina diagnoser och har haft diagnos sen jag var 5 år jsg är 33 nu så jag har lärt mig leva med mina diagnoser och accepterat dom men det är inte alltid lätt att ha diagnoser känner mest att min Asperger ställer till mest problem i mitt liv. Ja. Ja jag har möjlighet att åka tåg till honom men det är lättare om han tar bilen hem till mig . Ok jag känner mig bara lite rädd att han kanske blir arg om jag frågar frågor om han har en diagnos, varför han bor hemma med sin pappa och varför det tog slut mellan han och hans ex. Ja jag vet att hans dotter alltid kommer finnas med i hans liv och det har inget emot och jag förstår att han måste ha kontakt med sitt ex för att dom har barn ihop men jag vill nog helst inte att hon skickar meddelanden till honom och träffar honom om det inte handlar om deras barn. Sen säger alla att deras relation är avslutad jag har Inget med deras relation att göra men jag känner att jag inte riktigt litar på att deras relation är avslutad sexuellt och kärleksmässigt när hon kommenterar puss emojis på hans bilder på fb. Jag var väldigt nära igår på att skriva : Förlåt om jag är jobbig, men kommer du ligga med andra tjejer och träffa dom om vi börjar träffas och dejta typ ? Jag skulle bli lite ledsen om du gör det för jag tycker om dig, jag vet att vi inte är tillsammans men jag pratar iaf inte med andra killar än dig och kommer inte träffa nån annan kille än dig om vi börjar träffas ❤️