Hur kan det vara för litet? Och det är väl en trädgård också? Vill du ha vävstuga, biljardbord och sånt eller vad är det som inte får plats? Kanske går det att utvidga med en friggebod eller attefallshus?
Vi bor på 95 kvm med två rätt stora barn och har ingen trädgård. Så för mig är det lite svårt att förstå hur du kan tycka att ert är för litet. :)
Jag tycker att det låter perfekt. Ett hus precis där ni vill bo. Tre sovrum (dvs ett extrarum att göra vad ni vill med!) Både vardagsrum och matsal är ju jättebra! Matsalen kan man ha som hobbyrum eller liknande. Och ni har inte överbelånat er, utan det rymdes inom er förutbestämda ekonomiska plan.
Ge det tid. Gör huset fint och till ert med färg och tapeter. Om ett par år har ni också hunnit börja bo in er i trädgården. Det här kan bli ert lilla bo! :) Ge det lite kärlek så känns det mysigare. Plantera ett träd som är ert.
Sen en sak till. Vet inte om det hjälper att tänka så, men vi har haft svår sjukdom och upplevt trauman i min familj. Det materiella kommer då liksom i skymundan. Jag har aldrig varit nån Material girl, men det är ännu tydligare för mig nu. Så njut av att ni har varandra och att ni är så priviligierade att ni kunnat köpa ett fint litet hus. Ni har mer än de allra flesta i världen. Jag brukar tänka på det. Att jag bor varmt och tryggt, med drickbart vatten i kranen, en mjuk skön soffa och solljus i köket på eftermiddagen. Det är fint, och väldigt priviligierat.