Särbo till sambo
Hur länge var ni särbo innan ni blev sambo?
Blev det som ni tänkt er eller ångrar ni att ni blev sambos?
Hur länge var ni särbo innan ni blev sambo?
Blev det som ni tänkt er eller ångrar ni att ni blev sambos?
Distansrelationen och särboskap kommer sannolikt att vara det som gäller till alla barn gått ut gymnasiet. Han har den yngsta, som nyligen fyllde 9. När barnen gått ut gymnasiet får vi utvärdera det då (om vi är tillsammans då). Vi bor inte Stockholm respektive Uppsala så avståndet är inte orimligt för att kunna ses på barnlediga helger. Han har sina varannan vecka och jag är utan mina varannan helg, förutom på lov.
Jag skulle tro att det oftast är kvinnan som gör motstånd mot att flytta ihop. Hon vet av erfarenhet att det kan leda till att hon får laga hans mat, tvätta hans strumpor, stå ut med tjatsex, ta hand om hans barn med mera.
Det sägs att svenskar är ett ensamt folk, baserat på många ensamhushåll ( i storstäderna). Jag tror att de "ensamma" i själva verket ofta är särbo.
I min första sambo-relation så var vi tillsammans i ca 1,5år innan vi flyttade ihop, mycket pga av att vi båda skulle flytta till samma stad. Bodde ihop i ca 3 år.
Nästa samborelation så var vi tillsammans i ca 10 månader innan vi flyttade ihop, hon hyrde ut sin lägenhet och flyttade in i min. ca 1 år senare så skaffade vi en ny, gemensam, "sambo-lägenhet" och sen kom det barn, och efter ett antal år giftermål. Relationen varade i ca +22år, numera skilda sedan ganska precist 2 år.
I min nya relation så är vi särbos, och har varit det i ca 1,5år. Vi har inga direkta planer på att flytta ihop. Vi är båda medvetna om att det möjligen ligger längre fram i tiden, främst pga varannan vecka/hemmavarande unga vuxna barn.
Vi betraktar oss inte som KKs för övrigt... ...men vi har sex med varandra... ibland hos mig, ibland hos henne... ibland på andra ställen
Har alltid varit sambo och det är så jag vill ha det. Särbo är säkert bra på vissa sätt med det är bara ett finare ord för kk som man är exklusiv med.