Lever vi i bra eller dåliga tider?
I en annan tråd har en diskussion uppkommit om vi lever i bra eller dåliga tider? Där är den inte en del av trådens ämne så skapar en ny tråd.
Vad tycker ni?
I en annan tråd har en diskussion uppkommit om vi lever i bra eller dåliga tider? Där är den inte en del av trådens ämne så skapar en ny tråd.
Vad tycker ni?
Vi har en mycket god levnadsstandard även om det finns saker som kan förändras eller förbättras. Vi har aldrig någonsin haft det så bra som vi har det nu.
Vi har en mycket god levnadsstandard även om det finns saker som kan förändras eller förbättras. Vi har aldrig någonsin haft det så bra som vi har det nu.
De som är gamla OCH sjuka har definitivt fått det mycket sämre de senaste 20 åren. Och deras anhöriga som får täcka upp när den allmänna välfärden dras ned.
Jag ser detta som de sista gyllene decennierna innan klimatet och pollineringen fallerar, det blir massförflyttning av människor på jorden och sedan krig, när inte de länder som fungerar vill dela med sig.
Om inte idioter som Trump och Putin lyckas få till krig innan dess så kommer jag att leva gott tills jag är så gammal att det kan kvitta.
Jag tror att vi ska skilja mellan vad som är generella fakta och vad man upplever /varseblivningen.
Vi bör också skilja på vad som händer i vårt land, Sverige och i Världen i stort
Generellt har vi det väldigt bra och levnadsstandarden fortsätter att öka. Men det finns en upplevd orättvisa som ökar i vårt samhälle. Det finns en känsla hos många att vi går bakåt inom vissa områden, som äldreomsorg och skola.
I vårt land Sverige har hotet utifrån inte varit så stort på lång tid vilket medför att vi som medborgare upplever en minskad trygghet. Detta är nog något som gäller hela Europa.
Sammanfattningsvis kanske man kan säga att vi lever i en tid som präglas av både stora framsteg men känner oro för den framtida utvecklingen.