trollhona skrev 2025-08-12 19:06:10 följande:
Ni har många intressanta namn. Om man utgår från favoriterna till att börja med, Elton och då ett namn som matchar. Av de ni föreslagit så tycker jag Dante passar bäst. Även Egon och Dante är fint.
Ett tips kan vara Edvin, som har lite samma klang eller Elmer, bägge gammaldags men ovanliga namn.
Om vi utgår från Lovelia så fungerar ju Lykke som syskonnamn, bägge samma stuk men ändå egna namn.
Tänker att Lovelia och Kiara också skulle vara en bra matchninig som tips.
Tack så mycket för dina fina förslag! 😊 Jag gillar också kombon Dante och Elton. Edvin tycker jag också om. Elmer är ändå lite charmigt gammaldags, har aldrig tänkt på det namnet innan.
Håller med om att Lovelia och Lykke är i samma stil, men för mig blir det nästan lite för lika med samma begynnelsebokstav. Kiara däremot var jättefint och passar verkligen bra ihop med Lovelia. Tack igen! <3
Anonym (Liss) skrev 2025-08-12 20:03:07 följande:
Jag gillar Lykke. Lykke-Li är också fint. Jag slänger in förslagen
Lykke-Li och Lovisa
Lykke och Lexie
Lykke och Lily
bubblare:
Lykke och Nemi
Killar:
Zach(arias) och Dexter
Ludwig och Mauritz
Ludwig och Milo
bubblare:
Dante och Hiro (japanskt unisexnamn men ges mest till killar)
Hiro: In Japanese, it can mean "abundant," "generous," or "prosperous," often associated with qualities like broad-mindedness and generosity. In Polynesian mythology, Hiro is a rain deity and also a trickster figure.
Vad kul att du gillar Lykke! Lykke-Li var verkligen jättefint, har inte hört det förut, tack för tipset! Lily är också ett jättefint namn. Fina kombinationer också, jag gillar verkligen både Ludwig och Milo, och Dante tillsammans med Hiro låter spännande och annorlunda.
Tack också för bakgrunden om Hiro, det gör namnet ännu mer intressant med den fina betydelsen och kopplingen till mytologi. Sånt här tycker jag är kul att lära sig när man väljer namn! <3
Xenia skrev 2025-08-12 20:11:18 följande:
Jag tycker att Dante och Elton går bra ihop men också Dante och Melwin. Ruben och Zacharias gillar jag också. Fenix får mig att tänka på "fågel Fenix".
Lovelia och Lykke eller Lovelia och Smilla. Lovelia och Novalina går också.
Tack för dina fina tankar kring mina namnförslag! <3
Jag tycker också att Dante och Elton är en bra kombination, de har båda en fin klang och känns unika utan att vara för ovanliga. Dante och Melwin var också ett par jag funderade på, och det känns som en fin mix av mjukt och klassiskt. Väldigt kluven på vad man ska välja, hahah
Ruben och Zacharias är fina namn, jag gillar också hur de känns lite mer traditionella och starka. Plus de passade ihopa med varandra. Fenix är verkligen förknippat med fågeln, men det är en vacker symbol för styrka och återuppståndelse, vilket jag tycker är fint, inte alla som tycker om det vilket är förståeligt :)
När det gäller flicknamnen är jag lite kluven. Jag tycker Lovelia och Smilla låter charmigt ihop, och Novalina är ett vackert, unikt och betydelsefullt namn. Men Lovelia och Lykke tycker jag blir lite för lika, eftersom de börjar på samma bokstav och har liknande ljud.
Tack igen för att du tog dig tid att tänka på mina namnförslag, det betyder mycket! <3