Anonym (Minien) skrev 2025-08-16 00:49:26 följande:
Du fortsätter att generalisera utifrån ditt personliga perspektiv, som om din uppfattning är den enda sanningen. Att avfärda hela diskussionen som "penisens behov" och att anklaga mig för att vilja "manipulera" min partner är extremt osakligt. Det är omöjligt att föra en meningsfull diskussion när du väljer att se allt ur ett så snävt, dömande perspektiv.
Du menar att konflikter måste lösas med samtal innan sex kan bli aktuellt. Jag håller med om att samtal är avgörande. Men du missar min poäng: sex kan vara en del av lösningen. Det är inte en "magisk lösning", utan en väg att återupprätta den fysiska och psykiska närheten som behövs för att öppna upp för ett gott samtal. Det handlar om intimitet, inte manipulation. Sex är kärleksfullt och intimt, och det kan i sig bygga broar som är svåra att skapa med ord när man är stressad eller sårad.
Du säger att det är den mest villiga partens "ansvar" att lösa konflikter innan sex. Det är en extremt skev syn på ett förhållande. Båda parter har ett gemensamt ansvar att vårda relationen och lösa problem. Att lägga hela ansvaret på en part är inte sunt, och det är inte heller ett hållbart sätt att bygga en relation. Din syn på män som antingen egoistiska med fokus på "penisens behov" eller som den part som ensam ska bära ansvaret för att skapa en bra miljö för sex, är inte bara felaktig utan också djupt orättvis.
Jag har märkt att du inte är intresserad av att diskutera med mig i den här tråden, utan endast av att försvara ditt eget perspektiv. Med tanke på detta kommer jag inte att svara dig mer, men jag önskar dig lycka till i dina egna relationer.
Gör jag inte alls. De flesta normalbegåvade människor vet att det finns känslomässiga olikheter mellan män och kvinnor. Handlar fortfarande inte om vad jag tycker utan om hur sanningen ser ut, fatta detta nån gång!
Nej, det är inte osakligt, tvärtom, så är det bara logiskt.
Duh! Självklart. Hur fan kan du tro att kvinnor vill ha sex när de är i konflikt med någon och upprörda? Och hur i helvete kan du blanda in sex i situationen överhuvudtaget? Det om något är otroligt okänsligt. Nej, sex kommer sen, när problemen i relationen är lösta. Sex i sig är en fysisk akt och den löser inget sådant, när ska du fatta?
Och nej, det är inte särskilt troligt att man känner sig kärleksfull mot sin partner när det uppstår konflikter och då blir man inte heller sugen på intima fysiska kärleksakter, rent jävla bondförnuft.
Nej, det är ingen skev syn utan återigen - logiskt. Gäller inte bara sex utan allt möjligt i livet. Det är den mest motiverade parten som behöver övertyga den andra, som är mindre intresserad, och inte tvärtom.
Och jo, har det uppstått känslomässiga problem i en relation och mannen ändå inte kan sluta tänka på (och med) sin snopp så är det visst upp till honom att reda ut allt om han nu vill ha sex igen.
Jag är inte annorlunda fårn dig. Du är ju inte det minsta villig att se det hela från ett kvinnligt perspektiv för då hade du inte startat denna tradiga diskussion till att börja med. Kasta inte sten i glashus som sagt. Du är inte bättre själv.
Jag behöver ingen lycka då jag aldrig skulle välja en sexfixerad tönt till partner som tror att hans penis kan lösa djupa känslomässiga problem mellan oss.