Bonusförälder- feedback?
Sambo och fästman till en fantastisk kvinna, men bär också den otacksamma titeln som bonusförälder varannan vecka. Gnäll och tjafs varje dag, ingenting på semestern har varit bra. Allt är dåligt här (för att vi inte servar barnen, utan ger dom lite ansvar, såklart med respekt för deras ålder).
Min fästmö är lite lat och tror att det ?går över?. Tackar henne såklart för förhoppningen, men är man en lat förälder som inte hjälper sina barn utan bara ger dom det dom vill ha hela tiden, så tror jag att det kommer det bli tufft framöver.
Hon kan inte ta en konflikt med barnen, för hon orkar inte med tjafset och är rädd att den andre föräldern till barnen skall reagera och bli arg. Jösses.
Har pratat med henne om att i ett hushåll skall väl ändå alla trivas och respekteras, men finns tydligen undantag enligt henne då barnen får bete sig exakt som dom vill utan konsekvenser.
Är inne på att snart skaffa en egen lägenhet, så vi kan vara särbos dom veckorna barnen är här, för snart orkar man inte mer och jag blir ingen rolig/bra familjemedlem. Har någon här gjort detta och hur fungerar det för er? Och med barnen?
Ni behöver inte dra en rant mot mig då jag redan vet att jag inte blir en rolig/bra vuxen när barnen är här varannan vecka och har tankar på att lösa det på bästa sätt.
Hej!