Man kan inte bli utbränd om man lever vettigt!
Ja, detta är någonting jag hävdar.
Antingen missköter man sig fysiskt och/eller så missköter man sig psykiskt.
Lever man vettigt blir man inte utbränd.
Åsikter?
Åsikter?
Nej jag har förstått att du har en fyrkantig syn på saken vilket är ironiskt eftersom du tycker att jag inte ser nyanserat på saken. Att det inte passar din syn på saken vad jag jobbar med kan jag inte rå för och jag har varken anledning eller behov att presentera bevis för det. Du började i änden som om det var den stora merparten av alla med NPF som på olika vis gömde sig bakom sin diagnos men nu återkommer du till att det handlar om vissa och då faller liksom grejen. Vad är poängen med att diskutera undantag? Du uttrycker ett förenklande och nedsättande sätt att se på individer med diagnoser, tycker inte det är ett dugg märkligt att jag visar liten tolerans mot det just eftersom jag möter så många med fruktansvärda lidande och svårigheter i min vardag.
jag kommer dock ingenstans med det så jag släpper det nu. Finns inget jag kommer kunna säga som leder till någon insikt eller förändrat tankesätt hos dig.
Är du av åsikten att rårivna morötter, 8 h sömn, meditation och hårdträning är svaret på all utbrändhet?
Blir lite förvånad över det ?platta? resonemanget.
Alla blir inte utbrända, men en del blir det? tyvärr?
I vilken värld har alla människor samma förutsättningar att sköta sig så där fysiskt och psykiskt som du menar?
Det finns massor som skiljer oss människor åt.
Vår erfarenhet, uppväxt, synsätt, vår känslighet, våra gener?
Det finns människor med ämnesomsättningsproblematik, ångest, handikapp, sjukdomar, syndrom.. ja hur mycket som helst.
Vissa glider fram genom livet på en räkmacka medan andra måste klättra över höga berg och gå genom eld.
Du får gärna utveckla din åsikt lite mer, det låter som att du inbillat dig att alla människor är precis likadana Och har exakt samma förutsättningar.
Utbrändhet handlar om så mycket mer än så?
Får jag lov att tipsa dig om lite påläsning om något som kallas KASAM? Du kan googla.
Är du av åsikten att rårivna morötter, 8 h sömn, meditation och hårdträning är svaret på all utbrändhet?
Blir lite förvånad över det ?platta? resonemanget.
Alla blir inte utbrända, men en del blir det? tyvärr?
I vilken värld har alla människor samma förutsättningar att sköta sig så där fysiskt och psykiskt som du menar?
Det finns massor som skiljer oss människor åt.
Vår erfarenhet, uppväxt, synsätt, vår känslighet, våra gener?
Det finns människor med ämnesomsättningsproblematik, ångest, handikapp, sjukdomar, syndrom.. ja hur mycket som helst.
Vissa glider fram genom livet på en räkmacka medan andra måste klättra över höga berg och gå genom eld.
Du får gärna utveckla din åsikt lite mer, det låter som att du inbillat dig att alla människor är precis likadana Och har exakt samma förutsättningar.
Utbrändhet handlar om så mycket mer än så?
Får jag lov att tipsa dig om lite påläsning om något som kallas KASAM? Du kan googla.
Åsikter?