Fly sina skulder till Norge?
Jag står mellan ett dilemma. Jag har dumt nog, av olika skäl i mina yngre där (23-25 års ålder) och tuff bakgrund, familje tvister och arbetslöshet tidigare behövt ta lån. Som i sina svåra stunder krävde många sms lån och mina skulder är totalt cirka 600 000 kr idag som jag kämpat och kämpat för att betala för att undvika hamna hos kronofogden. Jag har ett barn, och gravid med mitt andra barn och blev precis uppsagd 2 veckor efter jag berättat om min graviditet. Då jag endast var provanställd saknas rättigheter att gå vidare med stämning enligt facket, men otroligt skitigt av arbetsgivaren. Nu söker jag som bara den efter nytt!
Dock står jag i ett dilemma, om jag flyttar till norge och meddelar skatteverket och helt enkelt slutar betala mina lån, och flyttat permanent till norge. Hur påverkas mina skulder? Förstår de växer och går till Kronofogden men då Kronofogden endast kan utmärkt skulder i Sverige, kan jag fortfarande bli krävd att betala? Förstår många kommer att drömma men helt okej. Är i ett vägskäl