Han påstår att han fortfarande hade varit med sitt ex om dom inte fått barn..
Så har min sambo sagt två gånger nu om sitt ex. En gång precis i början när vi träffades (jag tog lite illa vid mig men tänkte inte så mycket mer på det) och nu senast i helgen när vi åt middag med några vänner. Då har vi alltså varit tillsammans i fyra år och har en 1-åring. Vi pratade om tidigare relationer (inte specifika utan mer vad man lärt sig av dom) och då säger han att han och hans ex hade det skitbra tills de fick sina tvillingar och det tog knäcken på dom. Våra vänner sa inte så mycket om det men tyckte ändå att det blev lite konstig stämning i rummet.
Hur ställer man sig till såna kommentarer? Jag vågar inte ens fråga om han fortfarande har känslor för henne. Nu sitter jag är med vår 1-åring och undrar om han ångrar alla sina barn och längtar tillbaka till henne. Jag vill inte leva med någon som längtar efter ett annat liv. Jag känner mig så rädd men också feg som inte vågar prata med honom. Ni som läser det här, skulle ni också reagera eller läser jag in för mycket av det han sa?