• Anonym (ts)

Stör mig på personer som inte har facebook

Ja, det gör jag. Är det fler personer som stör sig på detta?

• Svar på tråden Stör mig på personer som inte har facebook
  • Mrs Green

Jag önskar att vi hade ett bra alternativ till Facebook för att kommunicera i en förening som jag är med i. Men 95% av de 80-90 medlemmarna har ett Facebook-konto, och då är det ju ändå smidigast att kommunicera där. Och då stör jag mig på de 4-5 personer som kräver att få all information på mail istället. 

• Anonym (Panchisar)
    Anonym (M) skrev 2025-08-22 12:52:52 följande:

Nej, jag kunde inte bry mig mindre om vem som har eller inte har Facebook. Jag har fullt upp med mitt eget liv.

Tänker att folk som har sådana I-landsproblem nog tillhör de arbetslösas eller sjukskrivnas skara - dvs de har tid att störa sig på sådant.
  • KimLinnefeldt
    OlleSQ skrev 2025-08-22 15:55:36 följande:
    Man skippar allt utom Signal. Det är inte svårare än så.
    OK, jag ska bara prata med alla svenskar först så ordnar det sig nog 
  • Anonym
    OlleSQ skrev 2025-08-23 10:23:45 följande:

Alla av vikt har det redan.

Men för att få folk att använda det så kan du alltid länka den här sidan.

www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2025/02/forsvarsmakten-anvander-appen-signal-for-oppen-kommunikation-med-mobiltelefoner/

Wow, då känner jag nog få som är "av vikt".
    Men tack för länken, det var faktiskt intressant.
    Även om den inte innebär att jag skippar FB+messenger som alla jag har kontakt med använder.

När jag tänker efter vet jag faktiskt ingen som inte har FB.
    Alla använder den inte särskilt frekvent, jag själv inräknad. Men messenger använder jag i stort sett varje dag.
    Skriver saker t o m till mig själv som inte får glömmas, det enklaste sättet. Enligt mig nb.

FB+messenger är den enda sociala medie-plattform som jag ens använder. Jag har även ett Instagramkonto men det ligger mest där och skräpar. Har lagt ut tre bilder på okänt antal år, varav en på något vis kopplades ihop med FB och kom dit den vägen.
    Jag följer en pod bara som, nu tillfälligt, lägger upp saker som rör en händelse i mitt närområde.
  • Anonym
    Anonym (Panchisar) skrev 2025-08-22 16:19:40 följande:
    Sociala medier överhuvudtaget börjar bli ute. Nu är det mer att man ska ut och röra på sig och släppa skärmen.
    Varför sitter du då här och piper över "äldre" som inkräktar på dina sociala medie-plattformar?
    Ut och lek med dig istället!
  • Anonym (ts)

Riktigt galet att naziuniform tråden fick några tummar upp. Men inte denna.

Härligt att höra att facebook rör upp mer känslor än en naziuniform.

• Anonym (Tick tack)
    Anonym (Panchisar) skrev 2025-08-22 05:49:28 följande:
    Ni som har ett så stort behov av att försvara er, är det för att ni börjar känna er gamla, men vill förneka att det är så? Nog inte så många unga som har "drogfester" eller målar grafitti idag. Tiderna har förändrats sedan ni var unga på 70-80-talet.
    Klart unga tar droger och ny grafitti målas hela tiden.
    Bara för att inte alla unga gör det betyder det ju inte att ingen gör det.
    Det enda som gått ner bland unga är alkohol, inte cannabis, kokain, lustgas eller andra droger.
    Fast är du typ 14 så kanske du inte sett så mycket än och tror att alla är terianer eller gamers. 
    Jag har inte sagt något om min ålder och dessutom lever jag fortfarande, trots att jag inte är tonåring.

Det är 18årsgräns på detta forumet, bara så du vet.
  • Anonym (Never)

FB var kul i början. 2007 kanske till 2008 sen gick mamma med och alla mostrar och det gick inte att använda längre..

-Varför skrev du sådär på fejsbock vad menade du med det?

Suck..

• Anonym (Panchisar)
    Anonym (Never) skrev 2025-08-23 20:22:44 följande:

FB var kul i början. 2007 kanske till 2008 sen gick mamma med och alla mostrar och det gick inte att använda längre..

-Varför skrev du sådär på fejsbock vad menade du med det?

Suck..

Ja, eller bara när man lade ut någon låt. "Jag undrar vad du tänker på"? Är så trött på e-blivna äldre.
  • Anonym (Tick tack)
    Anonym (Panchisar) skrev 2025-08-23 21:06:13 följande:
    Ja, eller bara när man lade ut någon låt. "Jag undrar vad du tänker på"? Är så trött på e-blivna äldre.
    Det är väl dina släktingar då som irriterar dig egentligen? Eller andra du känner?
    Folk som bryr sig om dig. Det är vanligt när man är i puberteten.

Jag skriver inte att jag är trött på alla fjortisar bara för att du verkar vara en, som trotsat åldersgränsen både här och på tiktok.
    Varför hänger du på familjeliv när medelåldern här säkert är högre än den på facebook?
    Kanske för att dina släktingar inte är här?
    Stackars dig som har så många äldre så kallat efterblivna släktingar 😭😪

Ingen tvingar dig att ha fejsbook. Jag har det inte heller. Men det är inte pga fjortisar eller äldre i min släkt. Dem gillar jag. Det händer ofta att man gör det när man kommer ur förpuberteten om man har trevlig släkt.
    Men så irritabel som du verkar vara så är säkert släkten din likadan? 
  • Anonym (Jag)

Jag stör mig att jag har fb 😁 måste ta bort det igen 

• Anonym (Panchisar)
    Anonym (Tick tack) skrev 2025-08-24 07:28:35 följande:
    Det är väl dina släktingar då som irriterar dig egentligen? Eller andra du känner?
    Folk som bryr sig om dig. Det är vanligt när man är i puberteten.

Jag skriver inte att jag är trött på alla fjortisar bara för att du verkar vara en, som trotsat åldersgränsen både här och på tiktok.
    Varför hänger du på familjeliv när medelåldern här säkert är högre än den på facebook?
    Kanske för att dina släktingar inte är här?
    Stackars dig som har så många äldre så kallat efterblivna släktingar 😭😪

Ingen tvingar dig att ha fejsbook. Jag har det inte heller. Men det är inte pga fjortisar eller äldre i min släkt. Dem gillar jag. Det händer ofta att man gör det när man kommer ur förpuberteten om man har trevlig släkt.
    Men så irritabel som du verkar vara så är säkert släkten din likadan? 
    Jag är 37 och sällar mig inte till den äldre skaran som beklagar sig över folk som inte har facebook. Det är för mossigt för mig,
  • Anonym (Py)
    Mrs Green skrev 2025-08-22 22:36:28 följande:

Jag önskar att vi hade ett bra alternativ till Facebook för att kommunicera i en förening som jag är med i. Men 95% av de 80-90 medlemmarna har ett Facebook-konto, och då är det ju ändå smidigast att kommunicera där. Och då stör jag mig på de 4-5 personer som kräver att få all information på mail istället. 

Och den andra föreningen man är med i, kommunicerar vi en annan app, den tredje skickar ut mejl, den fjärde kommunicerar via whatsapp och i bästa fall har men bara en skolapp som också skickar information den vägen. 

Varför kan föreningar inte bara skicka ut mejl, utan att tvinga folk att ladda ner femtioelva appar och registrera sig i sjutton system. 
Svar på tråden Stör mig på personer som inte har facebook