Anonym (anonym) skrev 2025-08-23 09:52:05 följande:
Det beror på vad man menar med äldre. Få kvinnor skulle nog rata en man som är oskuld i tidiga 20-årsåldern. Om mannen är över 35 tror jag däremot att det förekommer, men det beror nog ofta på anledningen till att han är oskuld. Om han har samma attityd till kvinnor som ts är det till exempel inte så konstigt att ingen kvinna velat ha sex med honom, och att kvinnor fortsätter att rata honom.
Det är så oerhört beroende på kontext. Min äldre kompis från Polen där prostitution är så naturligt, så är män som lever ensamma men som är superälskare väldigt misstänkliggjorda. I Sverige är superälskaren i Stockholm ett bevis på att han är attraktiv nog att ha många tjejer. Här är fumlaren misstänkliggjord och ratad. I Polen är mannen som är oskuld vid 35 års ålder och troende Katolik inget problem. Däremot är nog åldersskillnader lika ovanliga så han får matcha mot en kvinna som är 30 och oskuld. Jag har jobbat på väldigt internationella företag och pratat med män från hela västvärden och lite till. Sverige är lite unikt i världen med kombinationen av kyliga människor och feminism. En sak som faktiskt chockade mig när jag pratade med en kille från Iran var hur lika våra situationer i ungdomen var när det gällde att träffa en kvinna att bli ihop med. I båda fallen var kravet att ingå i ett socialt sammanhang nödvändig men i hans fall var det klanen som bestämde men hos oss är det andra saker som att träffas på universitet och så. Det är väl därför arbetarmän radikaliseras och blir incels. Har ofta tänkt på Risbergska och radikala islamister som spränger sig och andra i luften. De kanske har mer gemensamt än vad vi tror. Olyckliga.
Nu ska vi inte dra slutsatser snabbt, tror inte män i Amsterdam eller Köpenhamn är lyckligare än i Sverige och Norge. Finland har haft högst lycklighetsindex många år i rad, hur förklarar man det? Varför är de så mycket lyckligare än svenska norrlänningar det är bara lite vatten emellan? Varför är Åbo mycket bättre för män än Umeå? Hela den nationalistiska självbilden och i förlängningen rasismen bygger på att ingen av dem har rört sig utanför Sverige och upptäckt hur fördelaktiga alternativen är för män. Grunden för empati men också psykologiska insikter är att vända på en relation och se den från den andres perspektiv. En blond blåögd kille från sverige blev chockad av den rasism som män i Spanien visade mot honom när de insåg hur populär han var bland tjejerna. Killarna där hade ett rasistiskt öknamn på svenskarna som var Rubio. Plötsligt såg han allting klart. I Thailand kallas killar från väst Farang. Det inte många vet här att det är en ordlek med namnet på en frukt som är oerhört förolämpande i klass med N ordet.
Någon borde samla allt det här i en bok och ge till unga svenska män. Fast det skulle nog ses som landsförräderi för tänk på hur många gammelsvenska unga män som skulle utnyttja det fria svenska universitetet för att sedan flytta utomlands med sin high tech erfarenhet. En kompis som gjorde det, gifte sig med en Amerikanska och jobbade där i alla år och blev stenrik. Men till sist tvingade hans fru dem att flytta till Sverige! I hennes perspektiv var Sverige ideallandet för kvinnor. Väl tillbaka i Sverige gick han med i en pistolskytteklubb. Ack ja.
De säger att skillnaden mellan dumhet och intelligens är att den senare har sin begränsning. Å andra sidan säger många att det är inte brist på intelligens som är problemet utan brist på rätt information.