Anonym (När börjar entitlement/berättigande?) skrev 2025-08-21 18:15:17 följande:
Oknullbar=ingen berättigande?
Varför får kvinnor lägga skulden på olika ensamma män och påstå att de ska vara mer oattraktiva än andra män samtidigt som dessa män inte får lägga skulden då på kvinnorna istället?
Oknullbar ska inte handla om att man anser att någon är skyldig något men om någon istället påstår att de vill att kvinnorna ska göra något så kan olika personer påstå att dessa män vill vara berättigade till något.
Det hade varit annorlunda om man hade sagt att ingen är skyldig någon något.
Om man skulle påstå att det handlar om männens preferenser så skulle man acceptera mäns klagomål mot kvinnor?
Män är inte skyldiga kvinnorna något heller men det är socialt accepterat att få säga att de ska vara misslyckade pågrund av någon anledning bland annat.
Det låter som du runt omkring dig inte har snälla människor eller råkat ut för flera elaka (eller de som bara hänger på elaka människor).
Det finns massor av underbara män som inte förstår att de är underbara som de är. Jag har träffat på massor som är supercharmiga och superroliga men själva inser de inte detta, de lever själva utan kvinnor. Nu pratar jag från ett kvinnligt perspektiv med flera sådan bekantskaper i min närhet (jobb och vänner).
Det kanske inte alls stämmer men det jag upplever är två typer av personligheter. Den ena charmig om du känner men snarstucken om du inte gör det. Om du försöker prata med dem så avvisar de dig i princip man måste försöka galet många gånger bara att få med dem på en jobbfika med resten av jobbgänget.
Den andra låtsas som han inte vill stadga sig men älskar allt med familjeliv och barn.
Man kan självklart inte säga att alla ensamma män är på dessa två sätt, för alla är olika men med mina upplevelser skulle jag kategorisera dem så.
Det värsta är att det finns många kvinnor som är intresserade av dem men de ser dem inte ens för de är så upptagna av något inre som pågår.
Jag som kvinna vet inte vad jag ska göra åt detta så jag tycker det är helt galet om du lägger skulden på mig att de inte får en relation med en kvinna.
(De män som inte är intresserad av en relation har jag inte tagit med här då det är ett familjeliv forum.)