• Anonym (När börjar entitlement/berättigande?)

Oknullbar=ingen berättigande?

Varför får kvinnor lägga skulden på olika ensamma män och påstå att de ska vara mer oattraktiva än andra män samtidigt som dessa män inte får lägga skulden då på kvinnorna istället?
    Oknullbar ska inte handla om att man anser att någon är skyldig något men om någon istället påstår att de vill att kvinnorna ska göra något så kan olika personer påstå att dessa män vill vara berättigade till något. 
    Det hade varit annorlunda om man hade sagt att ingen är skyldig någon något.
    Om man skulle påstå att det handlar om männens preferenser så skulle man acceptera mäns klagomål mot kvinnor?

Män är inte skyldiga kvinnorna något heller men det är socialt accepterat att få säga att de ska vara misslyckade pågrund av någon anledning bland annat. 
  • Svar på tråden Oknullbar=ingen berättigande?
  • Anonym (Min erfarenhet)
    Anonym (När börjar entitlement/berättigande?) skrev 2025-08-21 18:15:17 följande:

Varför får kvinnor lägga skulden på olika ensamma män och påstå att de ska vara mer oattraktiva än andra män samtidigt som dessa män inte får lägga skulden då på kvinnorna istället?
    Oknullbar ska inte handla om att man anser att någon är skyldig något men om någon istället påstår att de vill att kvinnorna ska göra något så kan olika personer påstå att dessa män vill vara berättigade till något. 
    Om man skulle påstå att det handlar om männens preferenser så skulle man acceptera mäns klagomål mot kvinnor?

Män är inte skyldiga kvinnorna något heller men det är socialt accepterat att få säga att de ska vara misslyckade pågrund av någon anledning bland annat. 
    Det låter som du runt omkring dig inte har snälla människor eller råkat ut för flera elaka (eller de som bara hänger på elaka människor). 

Det finns massor av underbara män som inte förstår att de är underbara som de är. Jag har träffat på massor som är supercharmiga och superroliga men själva inser de inte detta, de lever själva utan kvinnor. Nu pratar jag från ett kvinnligt perspektiv med flera sådan bekantskaper i min närhet (jobb och vänner).

Det kanske inte alls stämmer men det jag upplever är två typer av personligheter. Den ena charmig om du känner men snarstucken om du inte gör det. Om du försöker prata med dem så avvisar de dig i princip man måste försöka galet många gånger bara att få med dem på en jobbfika med resten av jobbgänget. 

Den andra låtsas som han inte vill stadga sig men älskar allt med familjeliv och barn.

Man kan självklart inte säga att alla ensamma män är på dessa två sätt, för alla är olika men med mina upplevelser skulle jag kategorisera dem så.

Det värsta är att det finns många kvinnor som är intresserade av dem men de ser dem inte ens för de är så upptagna av något inre som pågår. 

Jag som kvinna vet inte vad jag ska göra åt detta så jag tycker det är helt galet om du lägger skulden på mig att de inte får en relation med en kvinna.

(De män som inte är intresserad av en relation har jag inte tagit med här då det är ett familjeliv forum.)
  • Feferoni
    Anonym (Min erfarenhet) skrev 2025-08-22 21:13:17 följande:
    Det låter som du runt omkring dig inte har snälla människor eller råkat ut för flera elaka (eller de som bara hänger på elaka människor). 

Det finns massor av underbara män som inte förstår att de är underbara som de är. Jag har träffat på massor som är supercharmiga och superroliga men själva inser de inte detta, de lever själva utan kvinnor. Nu pratar jag från ett kvinnligt perspektiv med flera sådan bekantskaper i min närhet (jobb och vänner).

Det kanske inte alls stämmer men det jag upplever är två typer av personligheter. Den ena charmig om du känner men snarstucken om du inte gör det. Om du försöker prata med dem så avvisar de dig i princip man måste försöka galet många gånger bara att få med dem på en jobbfika med resten av jobbgänget. 

Den andra låtsas som han inte vill stadga sig men älskar allt med familjeliv och barn.

Man kan självklart inte säga att alla ensamma män är på dessa två sätt, för alla är olika men med mina upplevelser skulle jag kategorisera dem så.

Det värsta är att det finns många kvinnor som är intresserade av dem men de ser dem inte ens för de är så upptagna av något inre som pågår. 

Jag som kvinna vet inte vad jag ska göra åt detta så jag tycker det är helt galet om du lägger skulden på mig att de inte får en relation med en kvinna.

(De män som inte är intresserad av en relation har jag inte tagit med här då det är ett familjeliv forum.)

Vad trevligt att det är en klok och empatisk kvinna som tar sig tid att prata med en förmodad incel och inte bara vräka ur sig bittert hat. Min önskan skulle vara att att alla tjejer och killar skulle få ett antal timmar med en psykolog i 9an. Den mest fantastiska tjej jag känt hade en mamma som var psykolog och hon var helt själsligt rentvättad. Tyvärr var hon redan upptagen av en superkille vilket var ganska naturligt. Tänker på det när du skriver !upptagna av något inre som pågår!.

• Anonym (Six)
    Jimmy75 skrev 2025-08-22 20:46:48 följande:
    OMG!!!

Ja, det är så skruvat och sjukt att ta del av TS vridna tankevärld att man inte tror att det är sant. Han kopplar allt från förlossningsskador/abort/gynekologiska sjukdomar till att om kvinnor har rätt till vård för detta så borde män som inte kan hitta en partner att ha sex med ha rätt att få hjälp av samhället med detta. Han kan däremot aldrig tala om exakt hur denna hjälp ska se ut när folk frågar.

• Feferoni
    Anonym (Hehe) skrev 2025-08-22 18:58:53 följande:

Det finns en användare jag tänker på som brukar resonera som ts. Hans logik (eller avsaknad av logik) är att eftersom kvinnor kan få hjälp av vården med förlossningsskador (för han tror att kvinnor vill få hjälp från vården bara för att få hjälp till sexliv, och att sexliv då är en mänsklig rättighet för kvinnor) och därför borde män också ha sexliv som mänsklig rättighet och vården borde hjälpa till med att mer eller mindre servera kvinnor till exempelvis ts. eftersom ts inte får kvinnor från vården är det alltså orättvist att kvinnor får opereras för förlossningsskador. 

det är också orättvist att kvinnor får lov att svepa både ja eller nej på dejtingappar. För att kvinnor så ofta sveper nej. Det är kvinnors fel att män mer ofta sveper ja än nej. Det är otroligt orättvist. Och listan kan göras längre

Felslutet dessa män gör är att de tror att livet är rättvist. De är olyckliga romantiker. De mår dåligt. Vilka mår bra? Jo cyniker och narcissister, vilket gör att kvinnor mår dåligt. Män ska vara jämställda i allt och ändå riddare. De som klarar det hanterar en dubbelmoral/paradox precis som Katoliken hanterar prostitution. De som inte hanterar det blir antingen haverister som Kapten Klänning eller går under i självmord och missbruk. De senare bryr sig ingen om utom samhället som har haft en kostnad för dem utan att de fått tillbaka det som kuggar på golvet i industrin. Tycker du jag svartmålar? Ja ibland måste man gå till botten för att kunna vända och gå upp igen. Men om du har en lösning svara gärna.

• Anonym (Hehe)
    Feferoni skrev 2025-08-22 22:22:58 följande:

Felslutet dessa män gör är att de tror att livet är rättvist. De är olyckliga romantiker. De mår dåligt. Vilka mår bra? Jo cyniker och narcissister, vilket gör att kvinnor mår dåligt. Män ska vara jämställda i allt och ändå riddare. De som klarar det hanterar en dubbelmoral/paradox precis som Katoliken hanterar prostitution. De som inte hanterar det blir antingen haverister som Kapten Klänning eller går under i självmord och missbruk. De senare bryr sig ingen om utom samhället som har haft en kostnad för dem utan att de fått tillbaka det som kuggar på golvet i industrin. Tycker du jag svartmålar? Ja ibland måste man gå till botten för att kunna vända och gå upp igen. Men om du har en lösning svara gärna.

Va? Lösningen är väl att redan från skola exempelvis lära sig eget ansvar över sitt eget liv, lära sig rättigheter, skyldigheter, möjligheter osv dylikt. Sen att vi har ett samhälle (med medborgare) som hjälper till att bibehålla det fria samhälle vi har genom att stå upp för exempelvis demokratiska värderingar och våga kritisera de med icke demokratiska värderingar. att våga ifrågasätta handlingar som inte hör hemma i ett fritt demokratiskt samhälle. att aldrig vara med och tyst acceptera och normalisera rasism, nazism, misogyni, våldshandlingar och hot etc.

eller vad tycker du?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Min erfarenhet) skrev 2025-08-22 21:13:17 följande:
    Anonym (När börjar entitlement/berättigande?) skrev 2025-08-21 18:15:17 följande:

jag tror det är någon som härmar spammaren
  • Feferoni
    Anonym (Hehe) skrev 2025-08-22 23:29:05 följande:
    Va? Lösningen är väl att redan från skola exempelvis lära sig eget ansvar över sitt eget liv, lära sig rättigheter, skyldigheter, möjligheter osv dylikt. Sen att vi har ett samhälle (med medborgare) som hjälper till att bibehålla det fria samhälle vi har genom att stå upp för exempelvis demokratiska värderingar och våga kritisera de med icke demokratiska värderingar. att våga ifrågasätta handlingar som inte hör hemma i ett fritt demokratiskt samhälle. att aldrig vara med och tyst acceptera och normalisera rasism, nazism, misogyni, våldshandlingar och hot etc.

eller vad tycker du?

Jag tror att i ett samhälle där mer och mer texter genereras med AI är det viktigt att hålla kvar vid det intelligenta och kritiska tänkandet med fantasi och empati. En hederlig och fri analys av problem som leder till en djupare förståelse. Valrörelseretorik får komma senare.

• Anonym (...)

Vad jag tror TS grinar över är att män ofta får höra att kvinnor inte är automater där man stoppar in lite snällhet och resurser för att få sex. Ingen man förtjänar sex från en kvinna. Något varenda man hört sen högstadiet.

Medans kvinnor aldrig får höra att män inte är relationsautomater som du kan knulla några ggr för att få "commitment". Precis som män inte förtjänar sex så förtjänar inte kvinnor en relation bara för att de gjort något för den de gillar.

Livet är inte rättvist och det är lika bra att vänja sig.

• klyban
    Anonym (KG) skrev 2025-08-22 19:09:27 följande:
    En gång kokade jag lingonsylt men hade slut på syltsocker så jag använde pommac och grannens gamla häcksax och rörde med.

Hehe, dock behöver du inte ett enda milligram socker när man kokar lingon Glad

Men pommac är gott.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Q) skrev 2025-08-21 20:39:31 följande:
    Tror ingen kvinna skulle rata en man som bara varit med en tjej, de kan ju haft ett längre förhållande. Att man inte vill ha en äldre oskuld borde däremot inte vara det minsta svårt att förstå.
    Det beror på vad man menar med äldre. Få kvinnor skulle nog rata en man som är oskuld i tidiga 20-årsåldern. Om mannen är över 35 tror jag däremot att det förekommer, men det beror nog ofta på anledningen till att han är oskuld. Om han har samma attityd till kvinnor som ts är det till exempel inte så konstigt att ingen kvinna velat ha sex med honom, och att kvinnor fortsätter att rata honom.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Hehe) skrev 2025-08-22 23:29:05 följande:

eller vad tycker du?
    du glömde misandrin
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (Man) skrev 2025-08-23 10:27:38 följande:
    du glömde misandrin
    Skrev jag inte etc? Men absolut! Misandri med. För kvinnors hat och våld mot män är absolut överrepresenterat Spöke
  • Feferoni
    Anonym (anonym) skrev 2025-08-23 09:52:05 följande:
    Det beror på vad man menar med äldre. Få kvinnor skulle nog rata en man som är oskuld i tidiga 20-årsåldern. Om mannen är över 35 tror jag däremot att det förekommer, men det beror nog ofta på anledningen till att han är oskuld. Om han har samma attityd till kvinnor som ts är det till exempel inte så konstigt att ingen kvinna velat ha sex med honom, och att kvinnor fortsätter att rata honom.
    Det är så oerhört beroende på kontext. Min äldre kompis från Polen där prostitution är så naturligt, så är män som lever ensamma men som är superälskare väldigt misstänkliggjorda. I Sverige är superälskaren i Stockholm ett bevis på att han är attraktiv nog att ha många tjejer. Här är fumlaren misstänkliggjord och ratad. I Polen är mannen som är oskuld vid 35 års ålder och troende Katolik inget problem. Däremot är nog åldersskillnader lika ovanliga så han får matcha mot en kvinna som är 30 och oskuld. Jag har jobbat på väldigt internationella företag och pratat med män från hela västvärden och lite till. Sverige är lite unikt i världen med kombinationen av kyliga människor och feminism. En sak som faktiskt chockade mig när jag pratade med en kille från Iran var hur lika våra situationer i ungdomen var när det gällde att träffa en kvinna att bli ihop med. I båda fallen var kravet att ingå i ett socialt sammanhang nödvändig men i hans fall var det klanen som bestämde men hos oss är det andra saker som att träffas på universitet och så. Det är väl därför arbetarmän radikaliseras och blir incels. Har ofta tänkt på Risbergska och radikala islamister som spränger sig och andra i luften. De kanske har mer gemensamt än vad vi tror. Olyckliga.
    Nu ska vi inte dra slutsatser snabbt, tror inte män i Amsterdam eller Köpenhamn är lyckligare än i Sverige och Norge. Finland har haft högst lycklighetsindex många år i rad, hur förklarar man det? Varför är de så mycket lyckligare än svenska norrlänningar det är bara lite vatten emellan? Varför är Åbo mycket bättre för män än Umeå? Hela den nationalistiska självbilden och i förlängningen rasismen bygger på att ingen av dem har rört sig utanför Sverige och upptäckt hur fördelaktiga alternativen är för män. Grunden för empati men också psykologiska insikter är att vända på en relation och se den från den andres perspektiv. En blond blåögd kille från sverige blev chockad av den rasism som män i Spanien visade mot honom när de insåg hur populär han var bland tjejerna. Killarna där hade ett rasistiskt öknamn på svenskarna  som var Rubio. Plötsligt såg han allting klart. I Thailand kallas killar från väst Farang. Det inte många vet här att det är en ordlek med namnet på en frukt som är oerhört förolämpande i klass med N ordet.
    Någon borde samla allt det här i en bok och ge till unga svenska män. Fast det skulle nog ses som landsförräderi för tänk på hur många gammelsvenska unga män som skulle utnyttja det fria svenska universitetet för att sedan flytta utomlands med sin high tech erfarenhet. En kompis som gjorde det, gifte sig med en Amerikanska och jobbade där i alla år och blev stenrik. Men till sist tvingade hans fru dem att flytta till Sverige! I hennes perspektiv var Sverige ideallandet för kvinnor. Väl tillbaka i Sverige gick han med i en pistolskytteklubb. Ack ja.
    De säger att skillnaden mellan dumhet och intelligens är att den senare har sin begränsning. Å andra sidan säger många att det är inte brist på intelligens som är problemet utan brist på rätt information.
  • Anonym (Resten)
    Anonym (...) skrev 2025-08-23 03:47:59 följande:

Vad jag tror TS grinar över är att män ofta får höra att kvinnor inte är automater där man stoppar in lite snällhet och resurser för att få sex. Ingen man förtjänar sex från en kvinna. Något varenda man hört sen högstadiet.

Medans kvinnor aldrig får höra att män inte är relationsautomater som du kan knulla några ggr för att få "commitment". Precis som män inte förtjänar sex så förtjänar inte kvinnor en relation bara för att de gjort något för den de gillar.

Många män som inte anstränger sig för att bli bättre, snällare och mer attraktiva män bör nog vänja sig vid tanken på att leva resten av sina liv ensamma, utan att gnälla.
  • Feferoni
    Anonym (...) skrev 2025-08-23 03:47:59 följande:

Jag tror att det felslut som han gör är att människor är individer och inte statistik eller sociologisk analys. ?Kvinnor inte är?? är just en sådan problematisk formulering. Kvinnor gör också det felet, vi är inte utbytbara. I en låt nyligen: ?jag måste hitta ett annat du? så vill hon hitta en kopia av sitt ex. Säger en ung man till en 37 årig kvinna ?jag vill ha sex med dig? så får han det ofta. Säger han det till en 18 åring blir det en katastrof, kanske till och med upplevs som en våldtäkt. Det handlar om en mognad kring den nakna kroppen som den äldre kvinnan har men som inte den yngre har. Det kan till och med vara så att den äldre kvinnan har ett väldigt avspänt förhållande till fysisk intimitet men har betydligt svårare för psykologisk intimitet och faktiskt reserverar det för bästa väninnan. Colin Nutley säger ?en man behöver en säng och en kvinna en anledning?. En kvinna definierade kategorier av sex: kompissex, hårdsex, snällsex, förlåtsex och tjatsex. Hon är knappast 18 förmodligen mycket mognare. En feminist talar om makt, en annan om lust, en tredje om omtanke/medlidande. Återigen det här individuella som handlar om tonårserfarenheter, familjevärderingar, samhälle, syskonerfarenheter. För ett tag sedan talade alla om narcissister och hur hemskt det var. Men två sådana kan förstå varann, den lyxprostituerade och torsken. I Lasse Åbergs film om skärgården finns ett par i en träbåt som är helt intellektualiserade och som för en dialog som är helt fettsnål men ändå frustrerad med termer från psykologin. Det är klart att det finns ett protokoll, ett manus mellan en man och en kvinna som min tjejkompis uttryckte som att vara på samma sida i boken. Samtycke utan att skriva ett kontrakt som på 1800talet handlar om det. Två individer från samma kultur är mer petiga. Fast det är svårt när man är ung. Vi anser att hon kan säga nej i sista sekunden. Inom Islam är det ett oförhandlingsbart ja om de båda befinner sig tillsammans i ett låst rum.
    För en del är det en förhandling, för någon en passion. Långt tillbaka en formalitet. Och det är säkert helt annorlunda 25 år från nu.

• Anonym (Faust)

Har du blivit lite kränkt?

• Feferoni
    Anonym (Faust) skrev 2025-08-24 05:39:35 följande:

Har du blivit lite kränkt?

Haha, inte det minsta! Men det är skillnad att vara äldre med livserfarenhet och försöka förmedla något av det eller bara vara bitter som många skribenter verkar vara både tjejer och killar. Fast varför ska man bry sig? Du kallar dig Faust och det betyder väl något, antar jag? Har läst mycket Friedrich Nietzsche (svårstavat det där!) och hans kriget mellan könen. Han är ju i giftskåpet men fantastiskt insiktsfull ändå. Alla hans n*zis*tiska texter las ut postumt av hans extremt n*zis*tiska syster så hur vet vi att han skrev dem? Dessutom är konstnärsskap ett prövande och man kastar allt som är fel. Om någon hittar avfallet i soptunnan och publicerar det ska det då räknas till konstnärsskapet?
    Vem skulle tjäna på att tjejer och killar spontant började prata med varandra på publika platser? Uppenbart inte Tinder. Inte kyrkan. Inte politikerna. Det var IOGT som försökte stoppa de lokala spontana dansbanorna förr i tiden. Ingen kontroll. Det finns många som profiterar på kriget mellan könen idag. Fast du kanske ser mig som Djävulen själv när jag resonerar så? Har du läst Orwells 1984 på sistone? Den är superaktuell i min mening, kommer på Backateatern i Göteborg i mars.
  • Anonym (...)
    Anonym (Resten) skrev 2025-08-24 00:39:04 följande:
    Många män som inte anstränger sig för att bli bättre, snällare och mer attraktiva män bör nog vänja sig vid tanken på att leva resten av sina liv ensamma, utan att gnälla.
    Precis, som att 35% av alla kvinnor kommer vara barnlösa och singlar vid 35 år 2030. Saker går hand i hand.
Svar på tråden Oknullbar=ingen berättigande?