• Anonym (Matz)

Stulen citodon och öl

Ansvarar för säkerhet på mitt jobb och en kollega skröt idag och visade upp en förpackning citodon och sa att det var morfin i och att hans brorsa som är doktor skriver lättvindigt ut tabletterna åt honom. 

Han har ont i en axel el nåt men jag vill inte att han ska jobba med morfin i kroppen och riskera att skada sig vilket kan hamna på mitt bord. (Är ny på jobbet). Så när ingen såg snodde jag tabletterna genom att öppna förpackning å ta båda kartorna som låg i. 

Jag själv har ett diskbråck som vägrar ge med sig och min läkare bara skriver ut skit. 

Nu till mitt problem jag tog två tabletter för några timmar sen och smärtan försvann vilket var gudomligt men sen tog jag två snabba starköl och fan vad dåligt jag mår nu. Känns som jag ska däcka när som helst. Är det farligt att somna eller helt lugnt? 😅

• Svar på tråden Stulen citodon och öl
  • Anonym (Matz)
    Anonym (Hmm..) skrev 2025-08-22 08:51:08 följande:

Guld? Trams! Gå till läkare och berätta om din värk så får du eget recept. Det är inte knark!

Alltså jag menar inte att jag ska kränga det😂 Guld som i grym smärtlindring som inte doktorer skriver ut hur som helst. jag har ju vara fått höra ?ta en alvedon? typ.
  • Krocko
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-22 09:53:08 följande:
    Alltså jag menar inte att jag ska kränga det😂 Guld som i grym smärtlindring som inte doktorer skriver ut hur som helst. jag har ju vara fått höra ?ta en alvedon? typ.
    Inte för a jag tror på ett ord här men jag har fått utskrivet citodon för ryggskott.
  • Anonym (Hmm..)
    Krocko skrev 2025-08-22 10:06:06 följande:
    Inte för a jag tror på ett ord här men jag har fått utskrivet citodon för ryggskott.
    Jag med och för alla möjliga smärtor. Har druckit öl i samband utan problem. 

Hur ska du få tag på fler tabs till din kollega till på måndag ts? Du har ju stulit av hen?
  • Anonym (Matz)
    Anonym (Hmm..) skrev 2025-08-22 13:06:13 följande:
    Jag med och för alla möjliga smärtor. Har druckit öl i samband utan problem. 

Hur ska du få tag på fler tabs till din kollega till på måndag ts? Du har ju stulit av hen?
    Jag skiter nog i det. Han vet ju inte vem som stal dom och hans bror kommer säkerligen fixa fler åt honom. Bara för att min läkare är oduglig ska jag få sämre tabletter än nån med rätt kontakter? Ev skulle jag kunna smyga i nån hundralapp i hans ficka som kompensation.
  • Anonym (Hmm..)

Om detta är på riktigt blir du nog inte långvarig på nya jobbet 

• Anonym (Rosie)
    Anonym (Hmm..) skrev 2025-08-22 18:17:09 följande:

Om detta är på riktigt blir du nog inte långvarig på nya jobbet 

Enligt TS alla andra trådar är det ju ett jobb han har ljugit sig till med påhittad erfarenhet och förfalskade referenser. Nåt han gjorde för att barnen skulle kunna få fotbollsskor och en vettig barndom eftersom mamman är sjuk och han själv var långtidsarbetslös och söp upp alla pengar. En vana som tydligen inte släppt.
  • Anonym (Hmm..)
    Anonym (Rosie) skrev 2025-08-22 18:28:35 följande:
    Enligt TS alla andra trådar är det ju ett jobb han har ljugit sig till med påhittad erfarenhet och förfalskade referenser. Nåt han gjorde för att barnen skulle kunna få fotbollsskor och en vettig barndom eftersom mamman är sjuk och han själv var långtidsarbetslös och söp upp alla pengar. En vana som tydligen inte släppt.
    Det förklarar saken. Lider med både barnen och mamman som är sjuk på riktigt. 
  • Anonym (Matz)
    Anonym (Rosie) skrev 2025-08-22 18:28:35 följande:

Så må vara om vi ska se det svart/vitt men faktum är att min liv är bättre än nånsin. Men bra inkoms, glada familjemedlemmar och nu värktabletter som fungerar för några veckor framöver. 

Man måste se om sitt hus, som man brukar säga. 

• EpicF
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-22 08:12:18 följande:

Och nej det är ingen trolltråd. Jag skrev bara en rolig rubrik för att få snabbare svar. 

Tog även med tabletterna tillbaka till jobbet idag för jag funderar på att lämna tillbaka dom lite diskret. Borde jag? Han kan ju iofs få nya av sin bror. Jag däremot kan nog aldrig få tag på dessa igen. Sitter jag på guld?

Guld? Skojar du?!
    Nej, du sitter inte lå guld med några citodon-tabletter.

Självklart ska du lämna tillbaka de. Det du gjorde är stöld. 
  • EpicF
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-22 09:53:08 följande:
    Nej. Det är rätt lätt att få det på recept av läkare när man har smärtproblematik,ex vid diskbråck. 

Jag fick det när jag hade en lätt låsning i ryggen. Jag tål de dock inte så bra, men de gav bra smärtlindring. 
  • Anonym (Matz)
    EpicF skrev 2025-08-22 23:02:40 följande:
    Guld? Skojar du?!
    Nej, du sitter inte lå guld med några citodon-tabletter.

Självklart ska du lämna tillbaka de. Det du gjorde är stöld. 
    Nä men då är det kanske inte så farligt då? Som att jag lånade några alvedon av en kolleg?
  • EpicF
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-22 23:19:13 följande:
    Nä men då är det kanske inte så farligt då? Som att jag lånade några alvedon av en kolleg?
    Det är långt ifrån samma som alvedon. 
Svar på tråden Stulen citodon och öl