• Anonym (Beswiken)

Varför kan inte män försöka se naturliga ut när de tar selfies?

Swipear på Tinder.. först en man med gristryne, dubbelhaka och uppspärrade ögon, med den blicken ser han ut som han nyss rymt från ett fängelse eller något.

Sedan en man med världens största leende och stora tänder kombinerat med ett väldigt smalt ansikte, glasögon samt ful frisyr.

Tredje mannen poserar framför en spegel, vill visa att han tränar på gym, men har s.k. "ballongmage". Magen putar ut mer än musklerna. Dessutom med en bitter uppsyn.

Fjärde mannen ser inte ut att ha rakat sig på ett år, stort skägg, sur uppsyn och Motorhead-tröja (vem lyssnar på Motorhead år 2025 liksom)?

Varför finns det så få män som kan se naturliga och prydliga ut när de tar selfies till datingappar? Eller är det något annat, personligt man försöker framhäva?

• Svar på tråden Varför kan inte män försöka se naturliga ut när de tar selfies?
  • Anonym (Ollie)
    Anonym (Whataboutism) skrev 2025-08-25 13:59:06 följande:

Asså, vi män visar upp vår sämsta sida. Så när ni träffar oss får ni en trevlig överraskning. Ni har då inte valt oss för utseende, utan personlighet.

När vi får träffa er kvinnor. Förväntar vi oss en snygg barbiedocka, men får en sjujäkla överraskning när det dyker upp en skräcködla.

Vad som är sämst kan vi tvista om.

Tvivlar på att männen som TS syftar på verkligen får till några dejter. Men håller med dig att snygga bilder som inte stämmer med verkligheten inte heller är bra. 
  • Anonym (Beswiken)

Asså, vi män visar upp vår sämsta sida. Så när ni träffar oss får ni en trevlig överraskning. Ni har då inte valt oss för utseende, utan personlighet.

När vi får träffa er kvinnor. Förväntar vi oss en snygg barbiedocka, men får en sjujäkla överraskning när det dyker upp en skräcködla.

Problemet är att dessa män inte brukar ha så mycket till personlighet heller. Många män vet inte ens vad det innebär att ha personlighet.
  • Anonym (Trötter)
    Anonym (Beswiken) skrev 2025-08-25 16:44:23 följande:
    Problemet är att dessa män inte brukar ha så mycket till personlighet heller. Många män vet inte ens vad det innebär att ha personlighet.
    Då swipear du bort dem och går vidare med ditt liv?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Beswiken) skrev 2025-08-25 16:44:23 följande:
    Jag var nog inte helt fel ute när jag tidigare skrev att TS mest startat tråden för att få gnälla på män.
  • Anonym (Jaha)

Har sedan flera år tillbaka tagit bort/dolt mina bilder på olika sajter.
    Jag har mer intresse av vem du är på insidan.
    Tuggmotstånd uppskattas.
    Idag träffas man (eller försöker) på nätet men förr gällde krogen. Det är nog inte helt fel att träffas på krogen.....
    Nätet sållar nog bort för många.

• Anonym (C)
    Anonym (Beswiken) skrev 2025-08-25 12:22:19 följande:
    De män som bryr sig om att få kontakt med kvinnor vid dating, borde rimligtvis ta kvinnors åsikter i beaktande, om de ska lyckas.
    Man tycker ju det.
  • Postman
    ClumsySmurf skrev 2025-08-25 09:21:18 följande:

har de för fula selfies blir de ratade av kvinnor och måste ändra på något för att göra skillnad, simpel logik så jag har svårt att förstå resonemanget i tråden, det verkar som att vissa kvinnor blir prvocerade av att männen de ratar inte gör sej till för dem.

Tror du är nåt på spåren där. Kvinnliga incels kanske. 🤔 😊
  • Postman
    Anonym (Man) skrev 2025-08-25 17:49:59 följande:
    Jag var nog inte helt fel ute när jag tidigare skrev att TS mest startat tråden för att få gnälla på män.
    Det är rätt många gnäll_på_män_trådar numera på FL. Tror det är en liten reaktion på många tidigare gnäll_på_kvinno_trådar. 
  • Anonym (Nja)
    OlleSQ skrev 2025-08-25 09:51:39 följande:

Ja, det gör dom, finns ju många kvinnor som kör med den stilen och vill visa upp det senaste de gjort med sitt utseende.

Det hela handlar helt enkelt om olika värderingar och vad man anser vara viktigt i livet. För många kvinnor naglar och frippa eller senaste outfitten med lagom mycket cleavage. För en hel del män så handlar det om att ha en fet bil, duktig på att fiska/jaga. Det handlar helt enkelt om väldigt traditionella könsroller. Är man för influerad av media så kanske det är svårt med sådana könsroller men för de flesta så handlar det om för kvinnor att vara feminina och för män att vara maskulina om man nu söker det andra könet. Väldigt många människor är enkla i alla avseenden och på en plattform där inte de mest attraktiva på dejtingmarknaden finns ( eftersom de inte är singlar) så blir det väldigt många av dessa i förhållanden till guldkornen och själv kan jag tycka att det är rätt ärligt ändå att de inte försöker ge en bild av sig själva som inte är äkta.

Skulle män ta hjälp av en stylist för sina foton på dejtingappar och se ha en hyfsad fotograf med riktig kamera så skulle deras chanser att få träffar bli större men å andra sidan skulle väl dejten bli rätt besviken när de dyker upp ostajlade och sig själva... 

Jag träffade min fru för väldigt många år sen på mötesplatsen. Jag var mest nyfiken på vad det där var för något och hade ingen avsikt för att träffa nån. Trivdes med mitt unkisliv. 

Hursomhelst hade hon lagt upp en halvok bild men hon hade blivit fotad av en hobbyfotograf på sitt jobb och han hade förstås tagit foton som han som fotograf såg som bättre och dessa hade hon lagt i sitt bildarkiv och jag kommenterade att hon borde använda nån av dessa (svartvita med mer stuns i) som profilbild istället för den rätt ordinära i färg som inte stack ut alls i förhållande.

Vi fortsatte att snacka och jag såg det mest som lite förströelse och stötte verkligen inte på henne. Det slutade med att hon bjöd ut mig, mycket för att jag inte hade styrt in samtalet på sex eller varit jävligt på och nej, jag hade inga fiskebilder eller bild på bilen... Kanske hade haft det om jag verkligen hade sökt ;)

nu blandar du äpplen med päron, ja kvinnor är generellt stylade på bilder. För att visa sitt bästa jag. De har inte bilder på sitt nagellack för att visa upp sitt nagellack, till skillnad från en man som håller upp en fisk för att visa just en fisk.

oavsett om det är dejting, jobb eller vänskap så försöker man väl visa upp sin bästa sida för att få en chans till att visa sin insida som är den som spelar roll?

vill man inte få chansen att visa sin insida? om man vill få den chansen, är det då för mycket begärt att visa att man kan vara engagerad nog att lägga upp en eller två bilder man ser representabel ut på? snackar fortfarande inte om stylade bilder, eller bilder med filter. Utan hel ren och välvårdad ut. Inte ha urtvättad tröja, inte ha flottigt hår, inte ha ovårdat spretigt skägg, inte ha långa ovårdade naglar och inte se sur/butter ut. Jag ser det snarare som en röd flagga, en man som inte ens kan försöka anstränga sig. hur engagerad kommer han vara i vår relation? I hem och hushåll? Eller är han lika passiv där?

eller vad är din tanke när du ser en bild på en kvinna med stripigt tovigt hår? utsmetad mascara? Ser sur/butter ut? Hade du velat initiera kontakt med en sådan kvinna? om inte, varför är det då så fel att ifrågasätta att män väljer att ha sådana profiler?

• Anonym (Nja)

Fast funkar det verkligen? Får dessa män som visar sig från sin sämsta sida verkligen ens en dejt? Du tror inte att det är överhängande stor chans att det är samma män som klagar på att kvinnor är kräsna för att de aldrig väljs?
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Man) skrev 2025-08-25 17:49:59 följande:
    Skrevs det inte dessa män? för att påvisa just en grupp av män. Eller räknas alla män till gruppen dessa män? Verkar som att du gärna vill läsa in saker som inte står. varför har du ett sådant behov?
  • Anonym (Man)
    Postman skrev 2025-08-25 18:22:02 följande:
    Det är rätt många gnäll_på_män_trådar numera på FL. Tror det är en liten reaktion på många tidigare gnäll_på_kvinno_trådar. 
    Troligen
  • ClumsySmurf
    Postman skrev 2025-08-25 18:19:18 följande:
    Varför kan inte män försöka se naturliga ut när de tar selfies?
    ClumsySmurf skrev 2025-08-25 09:21:18 följande:

har de för fula selfies blir de ratade av kvinnor och måste ändra på något för att göra skillnad, simpel logik så jag har svårt att förstå resonemanget i tråden, det verkar som att vissa kvinnor blir prvocerade av att männen de ratar inte gör sej till för dem.

Tror du är nåt på spåren där. Kvinnliga incels kanske. 🤔 😊
    De män som blir ratade p.g.a att de har socialt efterblivna profiler ligger i ganska dålig position för att kunna ställa några krav som kvinnor bryr sej om eftersom de inte lever upp till motkraven, självklart måste man ju ha rätt att ge konstruktiv kritik 
    men när kvinnor provocerade av att män inte anstränger sej så blir det konstigt, det måste ju bero på något.

Jag tror att de kvinnor som letar något seriöst bara swipar vidare medan vissa av de som använder dejting appar för att få bekräftelse enbart ser männen som något som ska ge dem en en egoboost och upplever det som ett FU när männen inte gör sej till för dem.

• Anonym (Ollie)
    ClumsySmurf skrev 2025-08-25 21:30:50 följande:
    De män som blir ratade p.g.a att de har socialt efterblivna profiler ligger i ganska dålig position för att kunna ställa några krav som kvinnor bryr sej om eftersom de inte lever upp till motkraven, självklart måste man ju ha rätt att ge konstruktiv kritik 
    men när kvinnor provocerade av att män inte anstränger sej så blir det konstigt, det måste ju bero på något.

Jag tror att de kvinnor som letar något seriöst bara swipar vidare medan vissa av de som använder dejting appar för att få bekräftelse enbart ser männen som något som ska ge dem en en egoboost och upplever det som ett FU när männen inte gör sej till för dem.
    Det som är provocerande är väl att de sitter och gnäller över att kvinnor har så höga krav och sedan lägger ut en bild där de inte ens försökt.
  • Anonym ("Naturligt" kan man tolka olika)
    Anonym (Man) skrev 2025-08-24 15:04:29 följande:
    Du jämför dejting och att söka jobb? Dessa verkar enligt dig ligga kusligt nära varandra.
    Det gör de ju faktiskt och det är mäns beteende som gör att det blivit så.

För även en kvinna behöver idag göra full bakgrundskontroll så att mannen inte är kriminell med misshandelsdomar, har skulder, delar olämpligt innehåll på sociala media mm.

För annars är det ju HENNES FEL om hon blir misshandlad, våldtagen eller ekonomiskt utnyttjad, har noggrant männen på Flashback forum förklarat i tråd efter tråd.

Att män har något ansvar för att inte vara våldsamma golddiggers är det uppenbarligen ingen där som kan fatta. Därför hade jag begärt utdrag från KF och f-n vet om det inte är lika bra att ringa tidigare arbetsgivare och be om referens medan man ändå håller på, om jag var tvungen att dejta idag.

Tack för idén! Skrattande
  • ClumsySmurf
    Anonym (Ollie) skrev 2025-08-27 20:13:48 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-08-25 21:30:50 följande:

Det som är provocerande är väl att de sitter och gnäller över att kvinnor har så höga krav och sedan lägger ut en bild där de inte ens försökt.

väldigt knepig kommentar på kvinnor i tråden som blir provocerande av att män inte gör sej till för dem

hur vet du att det är just dessa män som gnäller?
    är det inte så att de män som gnäller mest gnäller på höga ytliga krav?
    kan det inte vara så att de har varit bra på att putsa till ytan men inte resten?

När en sån där nedan kladdar på spackel och använder en fin selfie i sin profil är det bara en sminkad gris som kan ha svårt att hitta någon som duger

Anonym (Isa) skrev 2025-08-23 11:16:00 följande:
    Naturligtvis är det uppenbart, för det är precis poänge, att lyfta fram den ständiga oförmågan, självcentreringen och patetiska självbilden som många män kollektivt visar upp, oavsett om det är samma individer eller inte, och om det råkar reta upp de som inte själva hör hemma i kategorin så blir det bara ännu ett bevis på hur män reagerar när deras privilegier och dåliga vanor speglas tillbaka, vilket i sig är precis varför tonen måste vara obarmhärtig och direkt.

• onelifetolive
    Anonym (Isa) skrev 2025-08-22 20:27:11 följande:

Mäns selfies är beviset på deras fullständiga oförmåga att begripa det mest grundläggande i socialt umgänge eftersom de gång på gång serverar sina svullna ansikten sina fåniga poser sina groteska skägg och sina falska leenden som om någon skulle bli imponerad av så lite möda de lägger ner på sitt yttre när sanningen är att de inte ens förstår att människor faktiskt måste uthärda synen av deras självbelåtna uttryck och deras obekväma kroppar och att hela spektaklet bara visar hur ointelligenta och lata de är i varje aspekt av livet.

, , , , , , , , . . . .
    Varsågod! Använd dessa i ditt nästa inlägg, så kanske folk orkar läsa vad du skriver. 
Svar på tråden Varför kan inte män försöka se naturliga ut när de tar selfies?