Anonym (Nja) skrev 2025-08-25 07:58:48 följande:
Menar du att kvinnor lägger ut sådana bilder på dejtingprofiler? Jämfört med antalet män som har bild med jaktbyte/fisk/bil? Testa och se vet jag, och se själv om du inte tror mig!
eller varför tror du att så många män väljer att lägga ut bilder där de inte visar sig från sitt bästa jag?
Ja, det gör dom, finns ju många kvinnor som kör med den stilen och vill visa upp det senaste de gjort med sitt utseende.
Det hela handlar helt enkelt om olika värderingar och vad man anser vara viktigt i livet. För många kvinnor naglar och frippa eller senaste outfitten med lagom mycket cleavage. För en hel del män så handlar det om att ha en fet bil, duktig på att fiska/jaga. Det handlar helt enkelt om väldigt traditionella könsroller. Är man för influerad av media så kanske det är svårt med sådana könsroller men för de flesta så handlar det om för kvinnor att vara feminina och för män att vara maskulina om man nu söker det andra könet. Väldigt många människor är enkla i alla avseenden och på en plattform där inte de mest attraktiva på dejtingmarknaden finns ( eftersom de inte är singlar) så blir det väldigt många av dessa i förhållanden till guldkornen och själv kan jag tycka att det är rätt ärligt ändå att de inte försöker ge en bild av sig själva som inte är äkta.
Skulle män ta hjälp av en stylist för sina foton på dejtingappar och se ha en hyfsad fotograf med riktig kamera så skulle deras chanser att få träffar bli större men å andra sidan skulle väl dejten bli rätt besviken när de dyker upp ostajlade och sig själva...
Jag träffade min fru för väldigt många år sen på mötesplatsen. Jag var mest nyfiken på vad det där var för något och hade ingen avsikt för att träffa nån. Trivdes med mitt unkisliv.
Hursomhelst hade hon lagt upp en halvok bild men hon hade blivit fotad av en hobbyfotograf på sitt jobb och han hade förstås tagit foton som han som fotograf såg som bättre och dessa hade hon lagt i sitt bildarkiv och jag kommenterade att hon borde använda nån av dessa (svartvita med mer stuns i) som profilbild istället för den rätt ordinära i färg som inte stack ut alls i förhållande.
Vi fortsatte att snacka och jag såg det mest som lite förströelse och stötte verkligen inte på henne. Det slutade med att hon bjöd ut mig, mycket för att jag inte hade styrt in samtalet på sex eller varit jävligt på och nej, jag hade inga fiskebilder eller bild på bilen... Kanske hade haft det om jag verkligen hade sökt ;)