• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Anonym (Kimchi)
    Anonym (Erfaren) skrev 2025-12-14 17:27:58 följande:
    Det är ingen skillnad på att sälja sex och andra jobb. Man väljer själv vad man kan tänka sig göra. Själv skulle jag inte kunna tänka mig att jobba med tex lik. Men det är upp till de som jobbar med det att avgöra om det är ett jobb de kan tänka sig att syssla med.
    De som inte gör det av fri vilja är de som är tvingade och dessa är INTE sexsäljare utan snarare fångar. 
    Ingen som verkligen säljer sex skulle stå på din sida i dessa frågor och absolut inte om du försöker hindra sexköpare från att köpa sex och då kan man fråga sig vilken sida du står på. Allt detta motstånd handlar troligtvis bara om dig själv....

Nja! Du är nog rätt ensam om din inställning till sexarbete. Du spär på myten om den lyckliga horan. Har väldigt svårt att tänka mig den grejen. Visst sexarbetare kan ses som fångar och lägg därtill ett missbruk som ska finansieras plus göra arbete mer utståbart. 

Funkar det för dig so fine. Du väljer själv. Men att snudd på glorifiera den smutsiga hanteringen av kroppar och pengar går ju inte att komma ifrån. Går inte att dribbla bort det. Ok du tar betalt för din tjänst medan fyllkajor som blir ett släp får ju 0. 

• Anonym (Erfaren)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-12-14 18:27:45 följande:

Nja! Du är nog rätt ensam om din inställning till sexarbete. Du spär på myten om den lyckliga horan. Har väldigt svårt att tänka mig den grejen. Visst sexarbetare kan ses som fångar och lägg därtill ett missbruk som ska finansieras plus göra arbete mer utståbart. 

Funkar det för dig so fine. Du väljer själv. Men att snudd på glorifiera den smutsiga hanteringen av kroppar och pengar går ju inte att komma ifrån. Går inte att dribbla bort det. Ok du tar betalt för din tjänst medan fyllkajor som blir ett släp får ju 0. 

Jag känner många sexarbetare så jag vet vad jag talar om. Ingen av dessa tar droger men oavsett vad ens har detta med saken att görs de blir inte lyckligare om någon försöker hindra deras kunder, vet ingen sexsäljare som vill att deras kunder åker fast eller hindras från att köpa sex. Dessa sexsäljare skulle inte hålla med dig. De tycker också att det borde bli lagligt med sexköp. Bara löjligt att du tror dig veta mer än mig som jobbat såhär och känner andra som jobbar så.
  • Anonym (Neeejjj)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-23 13:57:32 följande:
    Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

De kvinnor som säljer är oftast inte alltid tvingade pg ekonom eller rså finns de en "ledare"  som tar en del av pengarna.  
    Jag tycker inte de är ok att stötta kvinnohandel.
    Sen är de aldrig samma sak o bara ligga o ligga med nån mam älskar. Sex med en partner är alltid bättre och skönare. Då lär man sig vad man gillar. En partner ger ju fler former av närhet också och kärlek .
  • Anonym (Kimchi)
    Anonym (Erfaren) skrev 2025-12-14 19:00:35 följande:
    Jag känner många sexarbetare så jag vet vad jag talar om. Ingen av dessa tar droger men oavsett vad ens har detta med saken att görs de blir inte lyckligare om någon försöker hindra deras kunder, vet ingen sexsäljare som vill att deras kunder åker fast eller hindras från att köpa sex. Dessa sexsäljare skulle inte hålla med dig. De tycker också att det borde bli lagligt med sexköp. Bara löjligt att du tror dig veta mer än mig som jobbat såhär och känner andra som jobbar så.
    Jag tror dig. Men har tyvärr mött en del som far sjukt illa både fysiskt och psykiskt. Har du hört talas om eller kommit i kontakt med Talita, KAST eller MIKA? Himla bra grupper. Finns några till. Men som exempel. 
  • Anonym (Erfaren)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-12-14 20:06:12 följande:
    Jag tror dig. Men har tyvärr mött en del som far sjukt illa både fysiskt och psykiskt. Har du hört talas om eller kommit i kontakt med Talita, KAST eller MIKA? Himla bra grupper. Finns några till. Men som exempel. 
    Ja några av de har jag hört talas om. Men ändå har ju dessa uppenbarligen valt att jobba så. Så det talar ju för sig självt att dessa hade mått ännu sämre utan att jobba så. Man kanske måste. Har själv råkat illa ut någon gång men valde ändå att göra det framför att vara fattig. Det är bra om möjligheten att jobba på det sättet finns och det ska därför inte straffa kunder.
  • Anonym (Typ)
    Anonym (C) skrev 2025-12-14 16:00:18 följande:
    Det är skillnad på att sälja sex och att ha ett jobb, ingen kladdar på kroppen o.s.v.
    De flesta som är prostituerade gör det inte av fri vilja samt att dom tycker att det är roligt. Rekommenderar polisen Simon Häggströms böcker.

Man kan sabba hela kroppen genom många olika tunga arbeten. Man kan bränna ut sig och inte bli människa på år, ibland resten av livet. Lägg till stress, tinnitus mm så ser även du att kroppen och knoppen förbrukas även på många andra arbeten. 

Den typ av prostitution jag pratar om är inte kriminell eller tvingande. Om den är det är jag emot det.

• Anonym (Kille)
    Anonym (Typ) skrev 2025-12-14 20:51:19 följande:

Man kan sabba hela kroppen genom många olika tunga arbeten. Man kan bränna ut sig och inte bli människa på år, ibland resten av livet. Lägg till stress, tinnitus mm så ser även du att kroppen och knoppen förbrukas även på många andra arbeten. 

Den typ av prostitution jag pratar om är inte kriminell eller tvingande. Om den är det är jag emot det.

Fast många tvingas genom trafficking, de tror att de ska gifta sig med personen och flyttar till ett annat land, istället när de kommer fram till landet så blir de tyvärr tvingade till prostitution
  • Anonym (Typ)
    Anonym (Kille) skrev 2025-12-14 22:47:02 följande:
    Fast många tvingas genom trafficking, de tror att de ska gifta sig med personen och flyttar till ett annat land, istället när de kommer fram till landet så blir de tyvärr tvingade till prostitution
    Läste du ens min sista rad? Jag har varit jättetydlig med att jag inte menar prostitution som är påtvingad på något sätt.
  • Anonym (Fråga dig själv)
    Anonym (Typ) skrev 2025-12-14 23:18:52 följande:
    Läste du ens min sista rad? Jag har varit jättetydlig med att jag inte menar prostitution som är påtvingad på något sätt.
    Fast bara för att någon säger att det inte är påtvingat och ler stort så betyder inte att det kanske är påtvingat eller att personen mår mycket dåligt. Bara för att du inte träffar hallicken betyder inte det att han kanske existerar.
  • Anonym (Fråga dig själv)
    Anonym (Fråga dig själv) skrev 2025-12-14 23:49:29 följande:
    Fast bara för att någon säger att det inte är påtvingat och ler stort så betyder inte att det kanske är påtvingat eller att personen mår mycket dåligt. Bara för att du inte träffar hallicken betyder inte det att han kanske existerar.
    Skrev lite tokigt kanske.

Bara för att någon säger att det inte påtvingat så betyder inte det att det inte är påtvingat.
    Bara för att du inte träffar hallicken så betyder det inte att han kanske inte existerar. Han kan finnas i bakgrunden.

Bara för att någon ler så betyder inte det automatiskt att personen mår bra.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Fråga dig själv) skrev 2025-12-14 23:54:01 följande:
    Skrev lite tokigt kanske.

Bara för att någon säger att det inte påtvingat så betyder inte det att det inte är påtvingat.
    Bara för att du inte träffar hallicken så betyder det inte att han kanske inte existerar. Han kan finnas i bakgrunden.

Bara för att någon ler så betyder inte det automatiskt att personen mår bra.
    Exakt vissa tvingar de annars hotar de med att visa nakna bilder till familjen väldigt hemskt
  • Hornper
    Anonym (C) skrev 2025-12-14 15:13:43 följande:
    Ditt resonemang är inte klokt, kvinnor är ingen handelsvara.
    Naturligtvis är inte kvinnor en handelsvara! Att utnyttja människor och tvinga på dem slaveriliknande villkor är självklart förkastligt, vare sig det gäller bärplockning, sexarbete eller andra branscher. Detta kan bekämpas med lagar som fanns redan innan sexköpslagen kom till.
    Nu ligger fokus ensidigt på att sätta dit de sex-säljande kvinnornas kunder, snarare än att bekämpa traficking. 2024 anmäldes 1805 fall av sexköp. Och hur många dömdes då för människohandel samma år? Jo exakt noll! Jag tycker denna prioritering är helt uppåt väggarna.

Vuxna, beslutskapabla kvinnor behöver inte förmyndare som beskäftigt behandlar dem som offer om de inte har bett om det. Kvinnor får idag rösta, besluta om de vill göra abort, ställa upp som surrogat-mamma och t.o.m. göra militärtjänst. De borde vara kvinnans fria val att sälja sex om hon vill, utan att därmed riskera lägenhetskontrakt, vårdnaden om ev. barn eller att hennes kunder straffas.

Vill man komma åt avarterna inom sex-branschen bör man inrikta sig på skademinimering snarare än ett orealistiskt totalförbud. En lagstiftning liknande den finländska vore kanske något att överväga. Där tillåts sexköp om kvinnan inte är utsatt för trafficking. (Det  åligger kunden att försäkra sig om den saken.)

På 70-talet fördes en liknande debatt om hur narkotikamissbruk bäst skulle bekämpas. Länge gällde en moralistisk, stehård totalförbudslinje. Metadon-behandling och sprututbytes-program infördes dock så småningom, sedan man insett att sådana åtgärder räddade fler liv och ledde till att fler individer på sikt kunde bli fria från missbruk.
  • Hornper

TS! Du tycker du är olycklig nu, eftersom du saknar kvinnligt sällskap och "närhet".
    I stället bör du tacka din lyckliga stjärna! Det fins ingenting som så garanterat kan göra en man förtvivlad som ett fast förhållande med en kvinna!
    Jag borde, om någon, vara den rätta att uttala mig. Jag har haft, i runda slängar iaf, en miljard flickvänner. Det har alltid varit samma sak efter ett tag. Ständiga känslokast från kvinnan. Tårar, plötsliga glädjeyttringar, ångest, PMS m.m. Hett sex följs av hat och kastat porslin. "Buhu, jag hatar dig! Buhu, kom tillbaka, du vet att jag älskar dig!"
    Tumregel: det blir bara en tiondel så mycket sex du hade hoppats på och tio gånger så mycket gräl som du hade räknat med.

Du, som enligt egen utsago har Asperger, skulle aldrig kunna anpassa dig till ett liv med en vanlig kvinna! Glöm data- och TV-spel! Glöm stillsamma kvällar med en öl framför sportnytt! Glöm dina udda intressen (ånglok, frimärken, yxkastning). Din kvinna kommer att suga upp all din tid och all din psykiska energi. "Golf? Idag? Du vet väl att vi skulle åka till Mio och titta på soffor!" Suck...

Njut av din tillvaro istället! Matlagning? Fortsätt med hemkört! Städning? Hyr in någon! Sex? Åk utomlands! 
    Ok, jag hade turen att till sist, efter sju sorger och åttatusen bedrövelser, hitta en stillsam kvinna som inte kräver så mycket och som går med på schemalagt sex varannan vecka. Det är dock ingenting som alla män kan räkna med. 

• Anonym (Ja, dä ä dä!)

Vad tycker ni om en man som hamnat på kant med tillvaron och inte haft sex på 15 år? aldrig kommit in i matchen

• Anonym (C)
    Anonym (Ja, dä ä dä!) skrev 2025-12-23 20:28:22 följande:

Vad tycker ni om en man som hamnat på kant med tillvaron och inte haft sex på 15 år? aldrig kommit in i matchen

Vad tycker du själv?
  • Anonym (Kimchi)
    Anonym (C) skrev 2025-12-23 20:33:20 följande:
    Vad tycker du själv?
    Det är alltid kvinnornas fel. Alltid. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Ja, dä ä dä!) skrev 2025-12-23 20:28:22 följande:

Vad menar du med hamnat på kant med tillvaron? Det kan spela roll för vad jag tycker om mannen liksom hans värderingar. När han senast hade sex är oväsentligt.
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?