• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 18:55:43 följande:
    Och hur blir det lika villkor för båda könen om jag tänka på att kvinnan ska få ha det bättre sexuellt ön mig? 
    Ska DU ha det bättre än kvinnan?
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-15 19:00:09 följande:
    Det är bara jag som ska ha ansvar för att det ska vara på "lika villkor" ?

Är "lika villkor" i andra sammanhang att du ska exempelvis inte behöva lägga lika mycket pengar på presenter som dina kompisar gör till dig?

Om något är på lika villkor så borde det innebära att är bokstavligt talat på lika villkor. 
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 19:07:57 följande:
    Varför ska det då vara ett problem om jag inte skulle anstränga mig tillräckligt mycket enligt den personen? 
    Är det inte ett problem då? Är du nöjd med din situation?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 19:09:09 följande:
    Eftersom jag skulle anstränga mig mer och jag skulle tänka på hur det ska vara för kvinnorna så kan jag också då vilja att andra personer ska göra det också 
    Har någon hävdat att du inte kan vilja detta då?
    Du vinklar det ju framförallt till att du inte ska behöva anstränga dig om inte kvinnor, som du ser det, behöver anstränga sig lika mycket.
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-15 18:56:46 följande:

Du har ansvar att se till att ha samtyckte till sex. Har du inte det och har sex iaf då är det våldtäkt. Busenkelt. Tvingar du dig på någon annan person med secuella handlingar då begår du en våldtäkt. Har du svårt att fatta? 

I gen skillnad i ansvar så sluta fjanta och vända ord. 

Sex är ett givande och tagande med samtycke. Gemensam njutning. 

Och om sex handlar om givande och tagande och gemensam njutning, vad är det som gör att kvinnorna ska inte behöva ta lika mycket ansvar som för männen?
    Varför ska ansvaret vara på dessa män men inte på kvinnorna. 
    Det handlar knappast om att du tror eller tycker att kvinnorna ska behöva anstränga sig lika mycket som männen. 
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 19:12:02 följande:
    Det borde innebära att kvinnorna ska göra det också för männen
    Anstränger sig inte kvinnor för män idag, menar du? Allvarligt?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 19:18:10 följande:
    Det är bara jag som ska ha ansvar för att det ska vara på "lika villkor" ?

Är "lika villkor" i andra sammanhang att du ska exempelvis inte behöva lägga lika mycket pengar på presenter som dina kompisar gör till dig?

Om något är på lika villkor så borde det innebära att är bokstavligt talat på lika villkor. 
    Som sagt, kontext spelar roll för de flesta.

Men oavsett, har tanken någonsin slagit dig att föregå med gott exempel?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 19:23:51 följande:
    Och om sex handlar om givande och tagande och gemensam njutning, vad är det som gör att kvinnorna ska inte behöva ta lika mycket ansvar som för männen?
    Varför ska ansvaret vara på dessa män men inte på kvinnorna. 
    Det handlar knappast om att du tror eller tycker att kvinnorna ska behöva anstränga sig lika mycket som männen. 
    Det du skriver om här är inte givande och tagande som personen beskrev det. 
    Det är fultolkning/ missuppfattning/ oförmåga sett ur enbart ur ett egoistiskt perspektiv som du dessutom försöker tillskriva andra.
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 19:14:15 följande:
    Så du kan inte förvänta sig att man vill att sexet ska vara på samma villkor för en själv och för kvinnan när du snackar själv om "lika villkor"?
    Det blir inte det om kvinnan och man behövt prestera olika mycket för att kunna ha sex och dessutom för olika krav. 
    Det är väl du som inte tycker att sex vara på lika villkor, och återigen försöker klistra den åsikten på andra istället för att stå för vad du tycker, eller?
  • Anonym (C)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-15 19:32:40 följande:
    Det du skriver om här är inte givande och tagande som personen beskrev det. 
    Det är fultolkning/ missuppfattning/ oförmåga sett ur enbart ur ett egoistiskt perspektiv som du dessutom försöker tillskriva andra.
    Håller med.
  • Hornper

Det var då ett förbannat käbblande om saker som inte hör till trådens ämne! Finns det inte någon moderator som kan gripa in och styra upp debatten? (Ja, jag menar dig bland andra Kontext-Julk!)

• Anonym (Kimchi)

Om du gör det! 

Varför börjar du inte sälja sex. På menyn finns bara att de får rida till det kilar för dig. Tillhandahåll en wand el dyl för deras tillfredsställelse. Då slipper du anstränga dig. Du blir pippad och får betalt för det också. Utan ansträngning. Vilken grej va? Lägg ut annons redan ikväll så är du bergis fullbokat till helgen.  

Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?