• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Anonym (.)
    Anonym (Suck) skrev 2025-08-23 19:13:20 följande:
    Finns väl massor av fler anledningar till att vissa känner sig tvungna att sälja sex än trafficking. 
    Läser aldrig män artiklar om kvinnor som sålt sex tidigare i livet? Det är som ni blundar för kvinnors verklighet och har noll inlevelseförmåga.

tänker er att ni har skulder, socialen vill inte hjälpa, ni har en partner som tvingar er, ni har ett missbruk ni inte lyckas ta er ur, och behöver snabba pengar. Hade ni verkligen tyckt att det varit ok och det inte gett er några mentala men att ta några tusenlappar för att låta någon främmande man sätta på er?
    Jag är inte man och jag syftade på en person som kan ta bra betalt, alltså inte någon som sitter i trångmål eller behöver pengar snabbt.
  • Anonym (Pashto)
    Anonym (Luke) skrev 2025-08-23 19:09:32 följande:
    Då kanske du förstår att han inte utnyttjar någons situation. Han försöker bara rädda sig själv. 
    Jo, det gör han. Utnyttjar andra. 
    Det finns andra sätt att hantera ett dåligt mående som innebär att man inte riskerar att skada andra.
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Pashto) skrev 2025-08-23 19:45:54 följande:
    Det finns andra sätt att hantera ett dåligt mående som innebär att man inte riskerar att skada andra.
    Du har en fördom om sex som inte stämmer. Klart man kan sälja sex utan att vara ett offer. 

Klart TS inte ska igenom ett helt liv utan att ha sex. Bara kör på!
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Pashto) skrev 2025-08-23 19:45:54 följande:
    Du har en fördom om sex som inte stämmer. Klart man kan sälja sex utan att vara ett offer. 

• Anonym (Avskyvärt!)
    Anonym (Luke) skrev 2025-08-23 20:59:33 följande:

Män som är så desperata att de är redo att gå till prostituerade bör gå i terapi och snarare avhålla sig från tankar på sex.
  • Anonym (!)
    Jag tror snarare att du blundar för sanningen eller vill tro att man måste vara inlåst på en bordell för att vara ett offer i detta avseende. Man kan vara offer för omständigheterna som leder till att man säljer sig.
    Bara för att man inte är såld som sexslav eller är inlåsta i en lägenhet så betyder det inte att man väljer det av egen fri vilja. Jag kan lova dig att merparten av de som gör det, gör det för att de inte har något annat val. Om grundorsaken sen är att de blivit sexuellt utnyttjade av styvfarsan hela livet, eller att deras pojkvän tyckt att det är så hon ska tjäna in pengar för knark eller om det bara är ren desperation oavsett skäl, så är det oftast inte att man väljer det för att man var val, eller för att man tycker så himla mycket om att ha sex med äckliga främmande män som bara sen en varm kropp och inte en person. 
  • Anonym (Anonym)

TS, 

Om du måste så klandrar jag dig inte. Strunta i att hitta någon om du har svårt för det. Betala för det. Gör det dock utomlands. 

• Anonym (Luke)
    Anonym (Avskyvärt!) skrev 2025-08-23 21:14:58 följande:
    Män som är så desperata att de är redo att gå till prostituerade bör gå i terapi och snarare avhålla sig från tankar på sex.
    Vad de gör ska du bara strunta i. Sköt dig själv!
  • Anonym (Ja, dä ä dä!)

Dä ä bar å åk!
  • Anonym (Pashto)
    Anonym (Luke) skrev 2025-08-23 20:59:25 följande:

Jag tror att du medvetet blundar för problematiken inom prostitution. Det är ganska vanligt. Handlar om att du försöker hantera saken kognitivt. Det är svårt att behandla andra människor illa och samtidigt lyckas bibehålla en bild av sig själv som en godhjärtad person. Då behöver du hitta på ursäkter.
  • Anonym (OptimusPrime)

Moralpanikens Sverige. Detta är en fråga som jag och min fru diskuterar ibland och är helt eniga. Det borde vara lagligt att köpa sex. Alla säljer vi våra kroppar på något sätt. 

Majoriteten av befolkningen skriker sig hesa om det minsann absolut inte finns någon som säljer sin kropp frivilligt. Vilket såklart är skitsnack. Finns dokumentärer och intervjuer med kvinnor som berättar om sin verksamhet i Sverige och trivs hur bra som helst med sin livstil. Lyssna på P3 dokumentär om Sexköpslagen till exempel. 

Ute i Europa finns det lagliga bordeller där allt är frid och fröjd. Jag känner en som besökt bordeller både i Tyskland och Holland. Sverige går ju miste om skatteintäkter deluxe samtidigt som de tvingar folk att gå till sjaskiga thai-massage där någon tjänar stora svarta pengar och utnyttjar människor. 

Hitta någon som har en seriös verksamhet som jobbar för sig själv och ingen annan. Eller åk till Tyskland etc. 

Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?