Anonym (Jason) skrev 2025-10-04 19:43:27 följande:
Märklig tråd, varför ska ni ha så svårt förstå att nej alla kvinnor och män vill faktiskt inte ha sex. Kvinnor i större utsträ
ckning.Ni försöker ju underminera minoriteter ned stt kalla dom för "skojare etc"
Med tanke på att Sverige är det landet med flest singelhushåll så är det väl klart att det finns folk som lever frivilligt som singlar. Alla är inte ensamma, alla söker inte. Och för alla är inte sex allt eller det viktigaste. Finns ju massor av andra saker i livet att ägna sig åt
Varför har ni så svårt acceptera detta?
Kan det vara så att ni är rädda för att det börjar bli allt mer vanligt kanske.
Finns ju till och med forskning och undersökningar som visar att väldigt många kvinnor nöjer sig med dåligt sex. Jag kan vända på det till och med.
Jag tror inte att alla som skriver här har hel fantastiska partners och sex. Online kan ju vem som helst vara "skojare".
Precis, jag var en av dom kvinnorna som svarade i tråden att jag inte vill ha något sex mer nej. Alltså jag blir lite full i skratt. Då det verkar som att TS startat denna tråden för att få någon slags övertygelse om att alla kvinnor vill ha sex och att han då sover bättre.
Men det har också göra med att jag inte längre har något som helst romantiskt intresse av män, lever ensam och jag ska så leva tills jag dör. Det är nog svårt för utomstående att förstå. Men jag är en person som gått och tagit mig igenom mycket svåra saker på egen hand. Jag klarar mig HELT själv. Och det finns faktiskt ingenting en man kan göra för mig, eller få mig att känna. Har inget problem med män som håller sig på sin sida, dvs inte försöker något. Och jag har precis lika lite intresse för vad vad dom ägnar sig åt. Det finns massvis av andra kvinnor som skriker efter deras uppmärksamhet. Så det är ett icke problem.
Dessutom kvinnan som skrev att hon tycker alla män är dåliga. Kanske har trauma bakom sig. Det är ju hennes uppfattning och vad hon gått igenom, inget som någon annan kan säga är fel. Det är såklart väldigt tråkigt, men det är hennes åsikt och upplevelse. Känns förminskade att säga till henne att hon har fel. När hon har en annan upplevelse.
Dessutom är det många kvinnor som skiljer sig, separerar. Man ser även där att kvinnor väljer att leva ensamma i större utsträckning än män. Män vill gärna hitta en ny relativt fort. Ett nyligen exempel är Nicole Kidman och Keith Urban. Hon ville vänta med skilsmässa, men han har redan en ny kvinna.