• Anonym (Skogspromenader.)

Vill kvinnor ha sex efter 45?

Klart att kvinnor i 45års åldern vill ha sex. Men hur många är ni? Vi läser och ser på serier hur alla har fungerande sexliv. Men när allt kommer kring så tycks kvinnor vara intresserad av allt annat än sex. Sex blir en bisak som sätter guldkan på tillvaron i bästa fall?

Kvinnor över och under 45 får gärna delta. Är ni 45 så klickar ni +45. 

Tumme ner på frågan gör mig bara glad!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill kvinnor ha sex efter 45?
  • Fjäril kär

Jag är 48 och njuter av ett aktivt sexliv . Upplever att jag har mitt bästa sex just nu . 

• Anonym (Absolut)

Det beror ju så klart på vem jag har sex med. Med exet var jag väl inte överdrivet sugen (fram till och med att jag var 47). Med nuvarande kärleken så har vi sex 1-2 gånger om dagen när vi ses (distansrelation), ibland lite mer när lusten faller på. 

Emellan att vi ses har jag leksaker när lusten infaller. 

• Anonym (Beata)

Jag är nyss fyllda 41. Och nej jag vill inte ha sex mer. Är ingenting jag saknar eller längtar efter. Män är kassa I sängen och bryr sig bara om sin egen njutning och hur många bj's dom kan få.

För sig har jag slutat dejta totalt, och har inget som helst romantiskt intresse av män längre. Och ska leva själv tills jag dör. 

Män är mer styrda av sex än kvinnor. Förmodligen en annan anledning till att kvinnor klarar av vara ensamma mycket bättre. Män är kåtare helt enkelt.
    Dessutom tror jag det finns en bild av att kvinnor blir tråkiga, torra etc.  Om man väljer den vägen jag valt.

Men mitt liv är inte upphängt på män eller vad dom tycker on mig. Är inget jag lägger energi eller tankar på. Min psykiska hälsa är ironiskt mycket bättre, och betydligt mindre stress nu när jag gett upp män. Vilket är ganska ironiskt. Är inget jag sörjer. Lever mitt bästa liv nu.

Svar på tråden Vill kvinnor ha sex efter 45?