• Anonym (Skogspromenader.)

Vill kvinnor ha sex efter 45?

Klart att kvinnor i 45års åldern vill ha sex. Men hur många är ni? Vi läser och ser på serier hur alla har fungerande sexliv. Men när allt kommer kring så tycks kvinnor vara intresserad av allt annat än sex. Sex blir en bisak som sätter guldkan på tillvaron i bästa fall?

Kvinnor över och under 45 får gärna delta. Är ni 45 så klickar ni +45. 

Tumme ner på frågan gör mig bara glad!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill kvinnor ha sex efter 45?
  • Anonym (Jason)
    Anonym (Skogspromenader.) skrev 2025-10-02 20:23:30 följande:
    Du känner dig bäst själv såklart, men vi är i samma ålder och jag skulle nog föredra sällskap framför ensamhet. Oavsett om det på förhand inte skulle överträffa tidigare relationer. 
    Märklig tråd, varför ska ni ha så svårt förstå att nej alla kvinnor och män vill faktiskt inte ha sex. Kvinnor i större utsträckning.Ni försöker ju underminera minoriteter ned stt kalla dom för "skojare etc"

Med tanke på att Sverige är det landet med flest singelhushåll så är det väl klart att det finns folk som lever frivilligt som singlar. Alla är inte ensamma, alla söker inte. Och för alla är inte sex allt eller det viktigaste. Finns ju massor av andra saker i livet att ägna sig åt 
    Varför har ni så svårt acceptera detta?

Kan det vara så att ni är rädda för att det börjar bli allt mer vanligt kanske.

Finns ju till och med forskning och undersökningar som visar att väldigt många kvinnor nöjer sig med dåligt sex. Jag kan vända på det till och med.

Jag tror inte att alla som skriver här har hel fantastiska partners och sex. Online kan ju vem som helst vara "skojare".
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Jason) skrev 2025-10-04 19:43:27 följande:
    Märklig tråd, varför ska ni ha så svårt förstå att nej alla kvinnor och män vill faktiskt inte ha sex. Kvinnor i större utsträckning.Ni försöker ju underminera minoriteter ned stt kalla dom för "skojare etc"

Med tanke på att Sverige är det landet med flest singelhushåll så är det väl klart att det finns folk som lever frivilligt som singlar. Alla är inte ensamma, alla söker inte. Och för alla är inte sex allt eller det viktigaste. Finns ju massor av andra saker i livet att ägna sig åt 

Finns ju till och med forskning och undersökningar som visar att väldigt många kvinnor nöjer sig med dåligt sex. Jag kan vända på det till och med.

Jag tror inte att alla som skriver här har hel fantastiska partners och sex. Online kan ju vem som helst vara "skojare".
    Män på forum som dessa är ofta bara ute efter sex, ja många ser det som "den enda meningen" med livet t.o.m. Svårt att få folk att inse att man kan ha andra intressen i livet, som inte VILL inse det.
  • Anonym (Ajsom fan)

Min kvinna är snart 60. Vi träffades för 11 år sedan. Vi hade sex som kaniner, flera gånger per dag.
    Nu - kanske en gång i månaden- Klimakterie , sköra slemhinnor och fan och hans moster. Låter som ursäkt trots att jag vet att det inte är det.
    Är ändå rätt trött på att vara kåt och villig utan respons. 
    Jag vill inte ha närhet flera gånger i veckan - men somna tillsammans

• Mayjel

Många sextrådar ikväll. Säger det här också - nej, inte med gräsliga ölmagar som struntar i sin hälsa, vilket är typ de flesta män.

• KimLinnefeldt

Det där tror jag inte riktigt på, att de som registreras som ensamboende skulle vara ensamma. Jag tror att väldigt många av dem har relation, som särbo eller helgbo. Vi har hög levnadsstandard, så rika att vi inte måste bo ihop av ekonomiska skäl. Och kvinnor kan ha dåliga erfarenheter av att ta hand om en vuxen mansbebis.

Sen är det förstås så att en del människor trivs ensamma och inte vill ha någon kärleksrelation. Jag har ärligt talat svårt att svälja det, eftersom sex och lång relation är så viktigt för mig. Men alla är inte som jag.
  • Anonym (Ajsom fan)

Jajajaja är 58 så en del rabarersvaj  får väl accepteras, MEN, inget fel på viljan

• Anonym (Lina)

Precis, jag var en av dom kvinnorna som svarade i tråden att jag inte vill ha något sex mer nej. Alltså jag blir lite full i skratt. Då det verkar som att TS startat denna tråden för att få någon slags övertygelse om att alla kvinnor vill ha sex och att han då sover bättre. 

Men det har också göra med att jag inte längre har något som helst romantiskt intresse av män, lever ensam och jag ska så leva tills jag dör.  Det är nog svårt för utomstående att förstå. Men jag är en person som gått och tagit mig igenom mycket svåra saker på egen hand. Jag klarar mig HELT själv. Och det finns faktiskt ingenting en man kan göra för mig, eller få mig att känna.  Har inget problem med män som håller sig på sin sida, dvs inte försöker något.  Och jag har precis lika lite intresse för vad vad dom  ägnar sig åt. Det finns massvis av andra kvinnor som skriker efter deras uppmärksamhet. Så det är ett icke problem. 

Dessutom kvinnan som skrev att hon tycker alla män är dåliga. Kanske har trauma bakom sig. Det är ju hennes uppfattning och vad hon gått igenom, inget som någon annan kan säga är fel. Det är såklart väldigt tråkigt, men det är hennes åsikt och upplevelse. Känns förminskade att säga till henne att hon har fel. När hon har en annan upplevelse. 

Dessutom är det många kvinnor som skiljer sig, separerar. Man ser även där att kvinnor väljer att leva ensamma i större utsträckning än män. Män vill gärna hitta en ny relativt fort. Ett nyligen exempel är Nicole Kidman och Keith Urban. Hon ville vänta med skilsmässa, men han har redan en ny kvinna.
  • Anonym (Lina)
    KimLinnefeldt skrev 2025-10-04 22:29:12 följande:
    Det där tror jag inte riktigt på, att de som registreras som ensamboende skulle vara ensamma. Jag tror att väldigt många av dem har relation, som särbo eller helgbo. Vi har hög levnadsstandard, så rika att vi inte måste bo ihop av ekonomiska skäl. Och kvinnor kan ha dåliga erfarenheter av att ta hand om en vuxen mansbebis.

Sen är det förstås så att en del människor trivs ensamma och inte vill ha någon kärleksrelation. Jag har ärligt talat svårt att svälja det, eftersom sex och lång relation är så viktigt för mig. Men alla är inte som jag.
    Det är faktiskt registrerat och finns i statistik. Även om en del säkerligen lever i särbo relationer dyl. Men med tanke på att  det är rätt många hushåll. Så är det nog en del som lever utan kärleksrelation med. Frivilligt och ofrivilligt.

SCB har även statistik på att allt fler kvinnor runt 30-års s åldern numera är singlar. Så det som någon pratade om att det börjar bli mer vanligt. Är nog något vi kommer få finna oss i. Då vi lever i ett helt annat samhälle idag.
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Ajsom fan) skrev 2025-10-04 21:55:12 följande:

Min kvinna är snart 60. Vi träffades för 11 år sedan. Vi hade sex som kaniner, flera gånger per dag.
    Nu - kanske en gång i månaden- Klimakterie , sköra slemhinnor och fan och hans moster. Låter som ursäkt trots att jag vet att det inte är det.

"Klimakterie, sköra slemhinnor och fan och hans moster". Tror inte ens jag hade velat vara tillsammans med en sådan som du om jag så vore 70+. Usch vilken syn du har på den du menar dig älska - eller inte?
  • Anonym (52)

Förklimakteriet här, har forfarande mens.

Är otroligt skönt våt och kåt,  inga sköra slemhinnor ännu.
    vi har gett långvarigt förhållande och njuter sex som när vi var unga. Har gått i perioder genom livet, barnen börjar bli stora och vi kan fokusera mer på oss. 

vi har sex ofta, väldigt ofta när det är rätt veckor på månaden;) så det gäller att hänga med i svängarna och ta det som det kommer utan krav.

OM vi skulle gå skilda vägar i framtiden har jag svårt att tro att jag (eller han) skulle stanna och nöja oss med ett liv utan sex.

jag skulle nog gå ut o dansa, flörta och knulla när tillfället ges. Sex är härligt med rätt person 

• Anonym (52)

52 och jag och min man har fantastiskt sex fortfarande och hoppas det så förblir.

skulle vi mot förmodan skiljas så skull (nog ingen av oss leva sexlöst) jag skulle gå ut på dans och knulla runt om jag blev sugen på nån som tänder mig

• Anonym (Ajsom fan)
    Anonym (Samma) skrev 2025-10-04 23:02:00 följande:
    "Klimakterie, sköra slemhinnor och fan och hans moster". Tror inte ens jag hade velat vara tillsammans med en sådan som du om jag så vore 70+. Usch vilken syn du har på den du menar dig älska - eller inte?
    Vad i det jag skriver skulle påvisa att jag inte respekterar vad hon känner?
    OK, jag kan känna mig trött på att vara "för på" men det är ok.
    Det är ju henne jag vill ha och det är fullkomligt nog att ligga sked och somna när vi träffas (särbo)
    Även att vakna tillsammans ...
    Har jag varit otydlig på något mer sätt??
  • Anonym (52)
    Anonym (Ajsom fan) skrev 2025-10-04 21:55:12 följande:

Finns klimakterisalvor på apoteket, ös över henne hur mycket du älskar henne och vad du vill göra med henne. gäller att komma över tröskeln.
    gynekologerna idag är mycket hjälpsamma och det finns bra preparat för att må bra.
    jag tog hormonplåster i början av flrklimakteriet och jag blev som i tonåren på nytt.. nu 2 år senare tar jag inget men allt funkar bättre än bra ändå, utom min mensvecka. 

prata med varandra, det är ju i denna ålders sex är som bäst (vi är tryggare i oss själva och har humor och bejakar vår lust på ett annat sätt, har inte lika bråttom längre)

gillade hon sex förut så finns det däri om ni bara hittar fram.

• Anonym (52)
    Anonym (Ajsom fan) skrev 2025-10-04 22:41:41 följande:

Jajajaja är 58 så en del rabarersvaj  får väl accepteras, MEN, inget fel på viljan

Rabarbersvaj är väl också härligt😉
    kör på
    Anonym (Lina) skrev 2025-10-04 22:53:52 följande:
    Det är faktiskt registrerat och finns i statistik. Även om en del säkerligen lever i särbo relationer dyl. Men med tanke på att  det är rätt många hushåll. Så är det nog en del som lever utan kärleksrelation med. Frivilligt och ofrivilligt.

SCB har även statistik på att allt fler kvinnor runt 30-års s åldern numera är singlar. Så det som någon pratade om att det börjar bli mer vanligt. Är nog något vi kommer få finna oss i. Då vi lever i ett helt annat samhälle idag.
    Hatten av om du hittat data på SCB gällande antalet singelhushåll som inte vill ha sex.
    Mayjel skrev 2025-10-04 22:07:54 följande:

Många sextrådar ikväll. Säger det här också - nej, inte med gräsliga ölmagar som struntar i sin hälsa, vilket är typ de flesta män.

Kanske även gäller kvinnor.

Med skojare menade jag folk som tycker det är kul att medvetet rösta random. Så att en viss andel röster, oavsett vad de röstat på, kan vara på skoj. Att du tog illa vid dig får stå för dig själv. Själv förbereder jag mig för ett nytt kapitel i livet och ville bara kolla om kvinnor i min ålder fortfarande är intresserande av sex. Och den frågan tycker jag mig fått ett positivt svar på. 
  • molly50

Jag är 53 år och har fått en ökad lust sedan jag kom i förklimakteriet och slutade med mina p-piller.
    Min man däremot (också han 53) verkar ha fått minskad lust.
    Det är oftast jag som tar initiativet till sex. Han säger sällan nej,men det sker ändå inte lika ofta som tidigare då jag inte vill pressa honom då han säger sig känna sig som en gammal gubbe osv som förklaring till att han så sällan tar initiativ.
    Men när det sker så är det helt fantastiskt. Så nå´n gubbe är han definitivt inte.
    Så visst finns vi kvinnor som vill ha sex efter 45. Men även män som får minskad lust.

• Anonym (Samma)
    Mayjel skrev 2025-10-04 22:07:54 följande:

Ja, vi kvinnor har ju ofta blivit uppfostrade med att dra in magen. Män med stora magar kanske har haft föräldrar som sa åt dem att stor mage är attraktivt för kvinnor och att det är därför så många män dras med sådana? Eller KAN det vara stor brist på självdisciplin och karaktär?
Svar på tråden Vill kvinnor ha sex efter 45?