ClumsySmurf skrev 2025-08-30 16:59:15 följande:
Anonym (Kanskebättreförr) skrev 2025-08-27 11:00:41 följande:
Förstår inte vad det är som är så svårt med att syssla med mer kreativa och uppbyggande saker överhuvudtaget. Jag undrar hur det kommer bli när många som pensionärer kommer se tillbaka på sina liv och "upptäcka" att de faktiskt spenderat merparten av sina liv framför en skärm, istället för att leva i den yttre verkligheten. Är det något folk kommer att vara stolta över?
Att styrketräna och konditionsträna, vara ute i naturen och bara njuta av den, skapande, konst, keramik, skulptur, musik eller kanske hjälpa människor som har det svårt eller är ensamma, istället för att ha en massa onödig egotid framför skärmen. Resa och se sig omkring i världen. Det finns så mycket man kan göra istället för att bara scrolla i mobilen, ändå är det det många väljer att göra, för att det är lättast, bekvämast och mest underhållande för stunden.
Jag tror inte många inser hur lata, passiva och obrydda om vår omgivning vi faktiskt blivit
jag är hellre ute i naturen och försöker sparka boll mot ett träd än försöka
njuta av konst, keramik, skulptur, är inte båda egotid?
Anonym (Kanskebättreförr) skrev 2025-08-30 18:17:58 följande:
Var och en gör som de vill. Jag delger bara mina uppfattningar.
Anonym (Kanskebättreförr) skrev 2025-08-31 14:44:47 följande:
ClumsySmurf skrev 2025-08-30 18:31:23 följande:
du duckade för frågan
Vad ville du att jag ska svara på? Allt du gör för dig själv är väl egentid, men det du gör för att validera dig själv genom andras bekräftelse, som t.ex. på sociala medier, kan ju mer ses som egotid, eftersom du då försöker göda ditt ego.
jag har väldigt svårt att förstå vad du menar när du klumpar ihop saker som är hälsosamma att göra med saker just du gillar att göra, kanske på egentid och med "kanske hjälpa människor som har det svårt eller är ensamma"
som om det skulle vara likvärdigt, du förklarade inte heller vad du menar med egotid, bara att man har den framför skärmen och avslutar inlägget med "
Jag tror inte många inser hur lata, passiva och obrydda om vår omgivning vi faktiskt blivit"
ClumsySmurf skrev 2025-08-30 16:59:15 följande:
Anonym (Kanskebättreförr) skrev 2025-08-27 11:00:41 följande:
Förstår inte vad det är som är så svårt med att syssla med mer kreativa och uppbyggande saker överhuvudtaget. Jag undrar hur det kommer bli när många som pensionärer kommer se tillbaka på sina liv och "upptäcka" att de faktiskt spenderat merparten av sina liv framför en skärm, istället för att leva i den yttre verkligheten. Är det något folk kommer att vara stolta över?
Att styrketräna och konditionsträna, vara ute i naturen och bara njuta av den, skapande, konst, keramik, skulptur, musik eller kanske hjälpa människor som har det svårt eller är ensamma, istället för att ha en massa onödig egotid framför skärmen. Resa och se sig omkring i världen. Det finns så mycket man kan göra istället för att bara scrolla i mobilen, ändå är det det många väljer att göra, för att det är lättast, bekvämast och mest underhållande för stunden.
Jag tror inte många inser hur lata, passiva och obrydda om vår omgivning vi faktiskt blivit
jag är hellre ute i naturen och försöker sparka boll mot ett träd än försöka
njuta av konst, keramik, skulptur, är inte båda egotid?