• Anonym (Livet alltså)

Medelålders och dejting, män som pratar sex

Behöver lite råd och stöd. Har träffat ca 10 män senaste året. Ser sjukt bra ut för min ålder, enligt varenda snubbe. Söker en djupt kontakt, såklart sex, nån man kan prata med om allt. Utseende och träning är viktigt, men ingen fotomodell liksom. Jag är väldigt öppen och rakt fram, utstrålar nog både självsäkerhet, sexighet och öppenhet. Men. Jag backar när män skriver ?det var så jävla skönt när du sög av mig?, ?hoppas jag får spruta i din mun igen?, ?du är så djävulskt sexig? osv, osv. Jag går inte igång på det. Han jag träffar nu säger också att han tycker att jag är så stark, har klarat allt själv sen jag blev lämnad (otrohet). Att jag är så fin, vettig och snäll.
    Men. Han kan liksom svara på ett ganska gulligt och känslomässigt sms med: ?längtar tills jag får sätta på dig igen?.

Är det röd flagg på det? Jag är sjukt oerfaren på dejting. Orolig för att mitt utseende ska vara det enda, så är en man nöjd liksom. Hur lär man sig sålla? Jag är snygg ja, men jag blir ju äldre. Och jag är verkligen inte ute efter bara sex.

Så. Vilka frågor kan man ställa för att liksom komma närmare, inte bara fysiskt?

• Svar på tråden Medelålders och dejting, män som pratar sex
  • Anonym (Livet alltså)
    Jimmy75 skrev 2025-08-31 00:50:17 följande:

Det tror jag du klarar utmärkt själv, försvara dig menar jag. Tycker bara det är så trist med onödiga påhopp och att människor är så snabba att döma och tro de vet en massa om någon annan baserat på saker som skrivs här.

Människor är olika i olika sammanhang helt enkelt. Hur en person skriver här behöver inte betyda ett smack om dem.

Exakt så. Vet mitt värde. Framför allt som mamma, till mina bio och fosterbarn. Men ibland behöver man hjälp. När man i medelåldern inte har en mamma eller pappa i livet. Tack.
  • Jimmy75
    Anonym (Livet alltså) skrev 2025-08-31 01:26:57 följande:
    Exakt så. Vet mitt värde. Framför allt som mamma, till mina bio och fosterbarn. Men ibland behöver man hjälp. När man i medelåldern inte har en mamma eller pappa i livet. Tack.
    Så sant! I perioder behöver vi alla hjälp. Det är en styrka att kunna acceptera det och be om det.
  • Anonym (Lady)
    Anonym (Livet alltså) skrev 2025-08-30 22:41:01 följande:
    Eeh, nej. Att man kan bli vad man vill är bullshit. Jag kan inte bli ingenjör, för jag suger på matte. Inte SSK heller. Jag tror att du är ledsen. Otillfreds. Men du kan bättre än så här <3
    Eeh, sa jag det?
    Eeh, nej.

Trots din "höga utbildning" är läsförståelsen under all kritik. 

Du uttrycker dig som en tonåring. 
  • Dimisi
    Anonym (Lady) skrev 2025-08-31 09:44:24 följande:
    Eeh, sa jag det?
    Eeh, nej.

Trots din "höga utbildning" är läsförståelsen under all kritik. 

Du uttrycker dig som en tonåring. 
    När jag såg att tråden hade ett nytt inlägg trodde jag det var ts som hade fått svar på sitt sms. 

Men det var bara du igen.
  • Jimmy75
    Dimisi skrev 2025-08-31 10:07:39 följande:
    När jag såg att tråden hade ett nytt inlägg trodde jag det var ts som hade fått svar på sitt sms. 

En eld kan bara brinna så länge den får bränsle, när det tar slut slocknar också elden. Bästa sättet är med andra ord att inte lägga ved på brasan.
  • Dimisi
    Jimmy75 skrev 2025-08-31 10:19:54 följande:
    En eld kan bara brinna så länge den får bränsle, när det tar slut slocknar också elden. Bästa sättet är med andra ord att inte lägga ved på brasan.
    Jag vet, och jag ser ju att TS har glädje av att munhuggas med den här personen. Trots att hon för i ett inlägg långt tillbaka skrev att hon skulle sluta svara.

Men det är ju TS egen tråd, så jag känner inte att jag kan begära att de slutar förstöra tråden med tjafs, för så länge TS är här är ju tråden inte förstörd. Drömmer
  • Jimmy75
    Dimisi skrev 2025-08-31 10:47:23 följande:
    Jag vet, och jag ser ju att TS har glädje av att munhuggas med den här personen. Trots att hon för i ett inlägg långt tillbaka skrev att hon skulle sluta svara.

Men det är ju TS egen tråd, så jag känner inte att jag kan begära att de slutar förstöra tråden med tjafs, för så länge TS är här är ju tråden inte förstörd. Drömmer
    Jag tänkte mer att all form av direkt kommentar kan få den effekten. Det är en  hyfsat allmän egenskap att en människa vill kommentera, förtydliga, förklara eller försvara saker som sägs där man själv är av en annan uppfattning, i synnerhet här inne. Inlägg som eventuellt kan uppfattas provocerande tenderar av begripliga skäl att bemötas och så är det igång. Jag går själv i den fällan flera gånger här inne. Det är lättare att upptäcka och sätta ord på när man själv sitter på läktaren.
  • Anonym (Livet alltså)
    Dimisi skrev 2025-08-31 10:07:39 följande:

De där är överallt på fb tyvärr. Trasiga människor som bara vill infektera och dra ner nivån. Men ni andra medmänniskor är härliga!
  • Anonym (Livet alltså)
    Jimmy75 skrev 2025-08-31 10:19:54 följande:
    Vi släcker den nu :)
  • Anonym (Livet alltså)
    Dimisi skrev 2025-08-31 10:47:23 följande:

Jag är klar nu :D Du är så himla bra. Jag ser att du märker att det för mig blir nästan jobb. Man kan styra de i vilken riktning som helst. Och ibland, privat, så måste jag få utlopp ;) Det kan man aldrig få i jobbet.
  • Anonym (Livet alltså)
    Jimmy75 skrev 2025-08-31 13:16:58 följande:
    Jag tänkte mer att all form av direkt kommentar kan få den effekten. Det är en  hyfsat allmän egenskap att en människa vill kommentera, förtydliga, förklara eller försvara saker som sägs där man själv är av en annan uppfattning, i synnerhet här inne. Inlägg som eventuellt kan uppfattas provocerande tenderar av begripliga skäl att bemötas och så är det igång. Jag går själv i den fällan flera gånger här inne. Det är lättare att upptäcka och sätta ord på när man själv sitter på läktaren.
    Dig skulle man ju vilja ha som vän. Eller bror. Eller nåt. 
  • Anonym (Livet alltså)

Uppdatering då:

Jag har ju svårt att komma ihåg vem som har skrivit vad, men den personen som skrev ett exempel på hur jag skulle svara honom, det fastnade i mig. Så jag gjorde så. Nästan ordagrant.
    Och idag fick jag världens bästa svar. Så vi ska ses i veckan igen. Han skämdes, och förklarade hur han tänker och känner. Och jag skämdes, för att jag inte, innan jag fick lite hjälp, fattade hur mycket kommunikation hjälper. På riktigt. Jag har tänkt att det skulle bli lite gnälligt om jag skulle ta upp det, men det blev precis tvärtom. Fan alltså. Lär mig så mycket av er alla.
    Hälsningar, föräldralös som söker sin egen väg genom livet

• Dimisi

Åh vad kul! Grattis!

Det ger även mig lite hopp. Jag kanske snart orkar börja dejta igen...

• Anonym (Signatur)

Hade ts varit högutbildad till socionom så hade hon inte behövt be om dessa självklara råd.
    Eller så är hon på helt fel plats yrkesmässigt.

Underhållande läsning var det oavsett.

Kul att ett par personer till la märke till detta.

• Jimmy75
    Anonym (Signatur) skrev 2025-09-02 05:10:24 följande:

Hade ts varit högutbildad till socionom så hade hon inte behövt be om dessa självklara råd.
    Eller så är hon på helt fel plats yrkesmässigt.

Underhållande läsning var det oavsett.

Kul att ett par personer till la märke till detta.

Vad gör då en socionom får jag fråga?
  • Anonym (Livet alltså)
    Dimisi skrev 2025-09-01 21:54:58 följande:

Åh vad kul! Grattis!

Det ger även mig lite hopp. Jag kanske snart orkar börja dejta igen...

Klart du ska! Jag har fått jättemycket bra input här. Så fint samtal med honom i dag :)
Svar på tråden Medelålders och dejting, män som pratar sex