• Anonym (Eblivnamän)

8 av 10 män på apparna måste börja inse att de inte har en chans.

Det är övervägande ensamma män som hänger på datingappar idag, män som ofta är socialt handikappade, som inte vet vad som attraherar kvinnor och som inte kan kommunicera som vuxna människor. Det är männen som blev över när de dugliga och gångbara männen hittat sina partners. Merparten av dessa ensamma män kommer förmodligen fortsätta vara som de alltid varit. De kommer inte att förändras till det bättre, de kommer inte att lära sig de sociala spelreglerna och merparten av dessa män har inga ambitioner i livet. De vill ingenting mer än att bara hitta en kvinna för förhållande eller sex, och så länge de ser det som det allra viktigaste, kommer de inte ha en chans, eftersom det är det enda de suktar efter samtidigt som de inte har något av värde att ge till en kvinna.

Åtta av tio ensamma män kan alltså avregga sig på dessa appar och börja ägna sig åt andra saker som ger dem något, och vänja sig vid tanken på att få leva resten av sina liv ensamma.

• Svar på tråden 8 av 10 män på apparna måste börja inse att de inte har en chans.
  • Hornper
    skygd skrev 2025-09-07 20:30:39 följande:
    det låter rimligt. om vi har två grupper, en aggressiv och egoistisk grupp och en mer konflikträdd och givmild grupp, så kan det uppstå en sorts jämvikt där ingen av grupperna kan förbättra sina resultat om de ensamma byter till den andra strategin. alltså kan de byta strategi samtidigt, men det kräver samarbete, så ja samarbete och generositet är absolut lönsamt. ja, vi investerar ju i ganska stora risker i och med eventuella graviditeter.
    Graviditet och förlossning ju har genom hela historien inneburit mycket stora risker för alla kvinnor, livsfara rentav. Att ta hand om ett spädbarn var och är likaså ansträngande. Evolutionen har därför naturligt nog gjort kvinnor mycket selektiva i val av partner, även om det alltid funnits ett litet inslag av oförsiktiga kåtfior. 

Nu börjar tråden gå lite på tomgång och det är dags för mig att sammanfatta:
    1. De flesta män har ingen chans på en dejtingapp, precis som TS säger. Ett stort överskott på män gör att många män förblir ensamma hur de än anstränger sig.
    2. Under normala omständigheter kan kvinnor välja ut de bästa männen för parbildning.
    3. Nedärvda instinkter i kvinnors val av man har störst betydelse.
    4. Ett stort överskott av män medför sociala problem och bidrar till män och kvinnor blir negativt inställda till varandra. Bitterhet och hat från männen, förakt från kvinnorna. Detta är ogynnsamt för samhället i stort, där alla behöver kunna samarbeta för det gemensamma bästa.
    5. Råd till ensamma män att förändra sig och tänka på annat än sex är meningslösa. Vid överskott på män har de ingen effekt mer än möjligen på marginalen. Vid brist på män (krig) är samma slags råd obehövliga.
    Människor ändrar generellt inte på sig ett dugg och kåthet kommer alltid att vara männens största drivkraft i livet.

Tack för mig!
  • Anonym (Jerry)
    Anonym (Eblivnamän) skrev 2025-09-07 18:57:27 följande:
    Kanske det klokaste val du gjort. Jag tror att fler män kommer följa ditt exempel på sikt.
    Förmodligen. Speciellt när man i olika sociala medier ser klipp av kvinnor som beklagar sig över att män inte uppvaktar dem längre och dem som faktiskt uppvaktar är för fula. Bara positivt att allt fler män inser att man kan ha ett bra liv utan en parfymerad kravmaskin.
  • Anonym (manne)
    Anonym (Eblivnamän) skrev 2025-09-07 18:57:27 följande:
    Kanske det klokaste val du gjort. Jag tror att fler män kommer följa ditt exempel på sikt.
    Ja, jag mår ärligt talat bättre sen jag slutade försöka. Jag vet att det ofta talas om att män som är ensamma mår sämst. Men jag är inte ensam bara för att jag inte har förhållande, och jag kan lägga mycket tid på mina intressen.
  • Anonym (Eblivnamän)
    Anonym (manne) skrev 2025-09-08 16:09:08 följande:
    Ja, jag mår ärligt talat bättre sen jag slutade försöka. Jag vet att det ofta talas om att män som är ensamma mår sämst. Men jag är inte ensam bara för att jag inte har förhållande, och jag kan lägga mycket tid på mina intressen.
    Precis. Ensamhet är mer av en känsla än en faktiskt upplevelse hos många, och jag är övertygad om att många män som beklagar sig över ensamhet faktiskt har personer de kan vända sig till och prata med. Men offerkoftor har alltid en tendens att vara bekväma.
  • Anonym (Eblivnamän)
    Anonym (Jerry) skrev 2025-09-08 09:31:56 följande:
    Förmodligen. Speciellt när man i olika sociala medier ser klipp av kvinnor som beklagar sig över att män inte uppvaktar dem längre och dem som faktiskt uppvaktar är för fula. Bara positivt att allt fler män inser att man kan ha ett bra liv utan en parfymerad kravmaskin.
    Var ser man detta? Det är inget jag har sett.
  • Anonym (manne)
    Anonym (Eblivnamän) skrev 2025-09-08 19:44:22 följande:
    Precis. Ensamhet är mer av en känsla än en faktiskt upplevelse hos många, och jag är övertygad om att många män som beklagar sig över ensamhet faktiskt har personer de kan vända sig till och prata med. Men offerkoftor har alltid en tendens att vara bekväma.
    Jag tror också många tänker att man måste ha kvinna/förhållande i sitt liv för att vara lycklig. Visst det är ju den generella bilden som ofta förmedlas, men det vore bra om fler kunde se bortom den. Man måste inte leva som något sorts ideal.
  • Anonym (Eblivnamän)
    Anonym (manne) skrev 2025-09-08 20:42:32 följande:
    Jag tror också många tänker att man måste ha kvinna/förhållande i sitt liv för att vara lycklig. Visst det är ju den generella bilden som ofta förmedlas, men det vore bra om fler kunde se bortom den. Man måste inte leva som något sorts ideal.
    Jag tror inte ens att "ofrivilligt" ensamma män vill ha en kvinna att leva ihop med för någon sorts kärleks skull. De vill mest bara ha en kvinna som är passopp och som kan ställa upp på sex när de vill. Och då kan ju en man duga minst lika bra för dem. ;)
  • Anonym (Kalleballe)
    Anonym (Eblivnamän) skrev 2025-09-08 22:56:04 följande:
    Jag tror inte ens att "ofrivilligt" ensamma män vill ha en kvinna att leva ihop med för någon sorts kärleks skull. De vill mest bara ha en kvinna som är passopp och som kan ställa upp på sex när de vill. Och då kan ju en man duga minst lika bra för dem. ;)
    Du har en så fin bild av män. Man undrar vad du faktiskt varit med om som bidragit till att du ser världen som du gör.
  • Anonym (2025)
    Kärlek kan det handla om också. 
    Om ens sexuella läggning är kvinnor så fungerar inte män 
  • ClumsySmurf
    Anonym (manne) skrev 2025-09-08 20:42:32 följande:
    man kan nog säga samma sak om kvinnor som inte hittar någon som duger för att män har blivit så dåliga, de är ju också "ofrivilligt" ensamma, det är ju inte deras fel att de inte hittar mogen och ansvarsfull toffel som ger dem en egoboost, gör mer än 50/50 i hemmet och betalar det mesta men det låter inte som de söker man för någon sorts kärleks skull.
  • Anonym (Eblivnamän)
    ClumsySmurf skrev 2025-09-15 19:42:17 följande:
    man kan nog säga samma sak om kvinnor som inte hittar någon som duger för att män har blivit så dåliga, de är ju också "ofrivilligt" ensamma, det är ju inte deras fel att de inte hittar mogen och ansvarsfull toffel som ger dem en egoboost, gör mer än 50/50 i hemmet och betalar det mesta men det låter inte som de söker man för någon sorts kärleks skull.
    En toffel är aldrig attraktiv för en kvinna. För mig, och säkert för många andra kvinnor, handlar det om att hitta en manlig, ansvarstagande, självständig och självgående man, men som samtidigt förstår sin kvinnas behov. En toffel är en man som ger upp sig själv för hennes skull, gör precis allt hon ber honom om, inte för att han älskar henne, utan mest av en rädsla för att bli lämnad ensam om han inte ställer upp för henne.
Svar på tråden 8 av 10 män på apparna måste börja inse att de inte har en chans.