• Anonym (undrande)

Har sexforumet blivit sämre?

Jag var nog mer aktiv här i att svara i trådar och till och med starta vissa trådar. Men jag tycker att det här forumet har stannat av. Inte alls lika livligt som förut.

Vad tycker du? Har forumet blivit sämre? Varför har det blivit sämre? Vad krävs för att det skall bli bättre...hur tycker du att det skulle vara och isf vilken typ av diskussioner m.m.?

Är du man eller kvinna (intessant att jämföra om det är olika synpunkter beroende på kön)?

• Svar på tråden Har sexforumet blivit sämre?
  • Tukt
    Anonym (undrande) skrev 2025-09-15 18:41:22 följande:

Men upplever ni att det enbart är sexforumet som har blivit sämre eller är det hela FL Forumet som har störtdykt?

Sen undrar man ju också varför det överhuvudtaget finns ett underforum för Sex & Samlevnad. Vissa tycker ju att det här skall vara renodlat för barn- och familjediskussioner. Vet inte om reglerna slår lika hårt i andra avdelningar....men varför har man överhuvudtaget ett sexforum här? Är det inte lika bra att stänga ner det då man ändå helt och hållet har tappat greppet om modereringen?

Det kan ju bara Familjeliv själva svara på. Men man kan ju ana att det finns ett behov för att familjer består av människor, och människor behöver oftast sex. Samt att ett av det vanligaste problemet som sliter i relationer är sexrelaterat. 
  • Anonym (Häpp)
    Anonym (K) skrev 2025-09-13 17:15:28 följande:
    En smula komiskt att skriva att graviditeter inte har något med sex att göra :D
    Jag har två barn och misstänker verkligen att det hade med sex att göra. I båda fallen, hahaha
    Min dotters mamma påstod sig kunna avgöra att hon var tillverkad en tisdagmorgon - bakifrån dessutom.
    Skiter i vilket - hon är en fantastisk unge och storasyrra och jag ska bli morfar.
  • Tecum
    Anonym (Snuskpellar) skrev 2025-09-15 20:03:01 följande:
    Tycker absolut att det bör stängas ned, inte främst för alla perversiteter utan för allt trollande, med män som låtsas vara kvinnor, det gör att sexforumet blir väldigt oseriöst. Hade det varit mer seriösa diskussioner hade det varit ok.
    Et relationsforum där man blundar för sexfrågor är bara ett stort skämt. Sex är en så viktig del av en relation, det är skillnaden mellan en vänskapsrelation och en kärleksrelation. 

Vad är seriösa diskussioner om sex för dig?

Det du inte gillar kan du bara låta bli att läsa.
  • Anonym (C)

Det har blivit sämre mot tidigare men bör vara kvar.

• Anonym (Häpp)
    Anonym (C) skrev 2025-09-15 21:42:21 följande:

Det har blivit sämre mot tidigare men bör vara kvar.

Sämre eller inte ... verkar dock ha dött ut totalt.
    Men ett forum med en sådan kategori  har sitt berättingande på ett forum.
    Tråden var tidigare livskraftig och intressant trots alla runk.tomtar som dras till alla forum som har bilder på bröst eller rumpa.
  • Lillkroken

Sexforum har väl en liten tendens att spåra ut.. då finns det ju bättre sidor att hänga på där det kanske är mer passande ;) Kanske svårt för män att få kontakt med kvinnor på dom sidorna.. så då testar dom här? 

• Anonym (Snuskpellar)
    Tecum skrev 2025-09-15 21:36:32 följande:
    Et relationsforum där man blundar för sexfrågor är bara ett stort skämt. Sex är en så viktig del av en relation, det är skillnaden mellan en vänskapsrelation och en kärleksrelation. 

Vad är seriösa diskussioner om sex för dig?

Det du inte gillar kan du bara låta bli att läsa.
    Sex är viktigt främst för män. Kvinnor vill generellt ha mer kärleksfulla relationer, där hon blir sedd som människa och inte bara ett sexobjekt.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Snuskpellar) skrev 2025-09-16 03:45:53 följande:
    Sex är viktigt främst för män. Kvinnor vill generellt ha mer kärleksfulla relationer, där hon blir sedd som människa och inte bara ett sexobjekt.
    Även om man inte enbart vill bli sedd som ett sexobjekt vill nog de flesta kvinnor inte leva i en sexlös relation.
  • Anonym (undrande)
    Du har fortfarande inte svarat på vad du menar med en seriös diskussion om sex? Vad anser du vara godkänt?
  • Tecum
    I en kärleksfull relation ingår sex som en naturlig del. Och i en kärleksfull relation ser bägge parter människan.
  • Anonym (Forumförstörare)
    Anonym (SA) skrev 2025-09-13 22:08:43 följande:
    Klart de "får". Men som något normalfungerande man bör man känna av "tid och plats". När något angår 'en och när det inte gör det. Startar man en tråd om "Ni kvinnor som har extremt stora naturliga bröst, hur hanterar ni vardagen och hur gör man för att få en operation??" och 95 % av svaren kommer från män och inte alls svarar på frågeställningen i ts....?
    Märkliga postare dyker upp då och då i alla underforum. En tråd talar heller inte för hur hela kategorin kan sammanfattas. Sen gissar jag att 95% var lite att ta i. Jag har nog inte sett en sån tråd, men ja, något åt det hållet har jag sett.
    Att män skriver enstaka positiva kommentarer om fenomenet som diskuteras, exv. Stora eller små bröst, har nog aldrig skadat någon. En del med komplex kan även må bra att få läsa om att det de har komplex över uppskattas av många.
    Det bör däremot inte ta över helt liksom inget bör ta över helt i en tråd. Där gäller sunt förnuft och absolut, känsla för när något går för långt och inse när man är del till att det går för långt och vara medveten nog för att stoppa sig själv. Precis som i alla delforum, vad som än diskuteras .
  • Anonym (Anonym)
    Tecum skrev 2025-09-16 09:46:52 följande:
    I en kärleksfull relation ingår sex som en naturlig del. Och i en kärleksfull relation ser bägge parter människan.
    Generellt håller jag med dig, men det finns dock undantag som t.ex. vid sjukdom eller asexualitet.
  • Anonym (Snuskpellar)
    Tecum skrev 2025-09-16 09:46:52 följande:
    Ja, men de perversa män som hänger på FL:s sexforum ser verkligen inte människan, snarare på kvinnor som bara ska erbjuda sina hål och hålla käften
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (C)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-09-16 07:39:29 följande:
    Även om man inte enbart vill bli sedd som ett sexobjekt vill nog de flesta kvinnor inte leva i en sexlös relation.
    Nej, verkligen inte.
Svar på tråden Har sexforumet blivit sämre?