Jacka 7000 SEK (BILD)
Tja
Vad tycker ni om jackan och dess pris?
Jag tycker att den är snygg och överväger att köpa den
Bild:
ibb.co/sd55M10y
Märket är Peak Performance. Vad tycker ni om märket?
Tja
Bild:
ibb.co/sd55M10y
Tja
Bild:
ibb.co/sd55M10y
Har bara haft peak på dunjackor och där gav en dragkedja upp i mitt tycke lite för tidigt för den prisklassen. I övrigt var den ok och fungerade som en dunjacka kan förväntas göra. Alltså inte lämplig att vare sig cykla omkull med eller vara ute i hällregn. Men gosig i kyla.
Den jackan du länkade till tycker jag personligen inte är någon snygg stadsjacka. Om man däremot ägnar stora delar av sitt liv till friluftsliv kan den absolut ha ett existensberättigande och då kan jag förstå att man väljer att även nyttja den om man cyklar till jobbet även om jag personligen inte betalt 7000 kr för en jacka vars främsta uppgift är att hålla mig torr på cykel genom stan.
Man gör vad man vill med sina pengar, jag lägger mig inte i det ö h t. Men det jag tycker är lite snyggt på toppen av en slalombacke eller i fjällmiljö är inte samma som jag tycker är snyggt till shorts en mulen sommardag. Då tänker jag nog mest att personen är helt obrydd och inte orkat ta fram något lämpligare.
Ska jag köpa en jacka av den kvaliteten så väntar jag tills det är rea och köper förra årets modell eller liknande.
För ändamålet är den väl jättebra, jag är hooked på funktionskläder sedan jag fick barn. Det finns ju inget bättre om man ska vara utomhus en längre stund.
Ska jag köpa en jacka av den kvaliteten så väntar jag tills det är rea och köper förra årets modell eller liknande.
För ändamålet är den väl jättebra, jag är hooked på funktionskläder sedan jag fick barn. Det finns ju inget bättre om man ska vara utomhus en längre stund.
Märket? Tja, det är väl ingen som direkt höjer på ögonbrynen åt Peak Performance som märke... ett vanligt mainstream märke som har ett brett åldersspann av användare...
Dock så är ju just denna jacka i deras högre prisklass och sortiment. Och nej, det är en klar skillnad på en jacka som kostar "699kr" och som det råkar stå "Gore-Tex" på och en 3L gore-tex, med förböjda armar, i viss mån "figursydd" (för att man skall exempelvis kunna ha ryggskydd när man åker skidor/bräda)... funktionsmässigt...
Men jag skulle säga att denna jacka passar bäst höst/vinter, på Åreskutan... som en funktionsjacka, för det ju precis vad det är. Sen visst, vill man spatsera runt på gator och torg en regnig dag i oktober, be my guest...
Men jag tror inte att denna jacka är "bekväm" en halmulen dag i juni med en tisha under, parat med ett par shorts... Trust me! (Har själv 3L gore-tex skaljackor, och de passar bäst med first och second layer kläder...)
Sen skulle jag personligen inte lägga 7lax på en jacka från Peak... men det är jag det...
Det är en fin jacka, om du tror att du kommer älska den så är det ett bra köp. Om du är osäker så är 7000 väldigt mycket för en jacka. Finns fina skaljackor för en tredjedel åtminstone.
Tja
Bild:
ibb.co/sd55M10y
Ingenting jag hade köpt. Inte min stil helt enkelt och skulle aldrig lägga 7000 på en jacka av den typen. Hade det varit en snygg VARM dunjacka så kanske. Tycker inte denna jacka var särskilt fin, men alla har vi olika smak.