Klamydia och höggravid
Hej !
För några år sedan var ja gravid med vårat andra barn och hur jag upptäckte att ja hade klamydia måste ha varit att jag kliade nere. Min man sa att jag skulle testa mig för klamydia, jag fattade inget där och då. Ja va positiv men inte han (man kan tydligen ha klamydia utan att det visar sig att man har, eller han kanske hade botad sig innan han sa att ja skulle testa mig, vet ej) . jag fick ju världens panik och han började blinirriterad och sa att ja har varit otrogen , att ja gjort ngt bakom hans rygg osv. Jag förstod bokstavligt talat noll. Alltså klandrade han mig för att JAG varit otrogen. Han manipulerade mig och jag gick på fällan (måste ha varit att ja gick på d för han va ej positiv) hur som helst så blev ja givetvis knäpp och ska ja liksom vara otrogen när ja är höggravid ?! tankarna Började snurra, sen är det inte bra att föda ett barn när man har klamydia , fick ta antibiotika och jag visste inte hur exakt man kunde få klamydia, jag va liksom inte insatt i det och tänkte vafan ja måste ha blivit smittad av att ha suttit på toa , råkat ta på någon som kanske va smittad ja fattade inget. idag vet ja att det måste va sexuellt för att bli smittad. Jag har haft detta i ryggmärgen sen det hände. Jag konfronterade honom höromdagen och sa att ja inte kommer släppa klamydia historien. Jag pressade honom och till slut erkände han att han hade hånglat med en strippa men ej legat. Han erkände att han där och då va otrogen.
1. vad tycker ni jag ska göra, jag är så förbannad att han manipulerade mig till att lägga skulden på mig och dum som ja va gick ja på det i flera år.
2. han är en jättefin person annars, alltid varit närvarande pappa till barnen. Men han har en tendens att manipulera ibland i vissa situationer, men detta tog priset.
3. tror ni att han bara hånglat med henne? han Säger även att det var flera år sedan så ja ska nog kunna förlåta han för det inte är färskt, ja menar vafan vad spelar det för roll , ja e dum som upptäckte det nu. Har man varit otrogen så har man väl?
hjälp mår inte bra, ja är arg att han varit otrogen men att lägga skulden på sin höggravida fru och fick henne att tro att hon hade gjort något gör mig nästan mer förbannad!