• Anonym (Ellanymos)

Vill veta ALLT! Alla symptom

Hej på er! 

Nu är det så att jag är i lutensfasen och längtar sååå efter ett plus på stickan och kan inte annat än att söka runt om allt som sker i kroppen och vad som förändras och vilka tidiga tecken som kan dyka upp utan att man kanske egentligen fattar att det kan vara en graviditet!

Senaste mens 20/09-25
    ÄL 03/09-25
    BIM 18/09-25

Ni som är gravida, Kan ni inte berätta allt från hur flytningarna är, tidiga symtom som dykte upp och ja allt däremellan.. 

Ni som också väntar på ett plus, denna månad hur känner ni er och hur långt har ni kvar till BIM? :) 
    Önskar er alla lycka till och hoppas ni får det där efterlängtade plusset <3

• Svar på tråden Vill veta ALLT! Alla symptom
  • Anonym (Ellanymos)

Vet att det kanske är för tidigt för att ens få symptom men idag har jag frusit en del och känt att mina nipples blev alldeles styva och gjorde ont lite som stickningar, minns det så från min första graviditet för 5 år sen.. 
    Men minns inte hur flytningarna såg ut då jag inte tänkte på dom förens slutet av graviditeten.. 
    Just nu har jag vattniga, vita mer som lotion med det fuktiga men inga klumpar eller så. 

• Anonym (Ellanymos)

Menar såklart lutealfasen herregud är så trött ;)

• Anonym (Ellanymos)

ingen som vill följas åt eller säga Vad dom har för symptom :( 

• Anonym (Ellanymos)
    Anonym (Nörden) skrev 2025-09-10 09:36:26 följande:

Jag brukar försöka att inte bli besatt av att hitta symptom. Men om man nu vill det så är denna hemsidan rätt kul www.countdowntopregnancy.com/early-pregnancy-symptoms/

Alltså jag vill mest bara följas åt och höra hur andra upplevde första tiden innan dom plussade, känns så ensamt att gå och fundera på allt och liksom gå med spänningen själv ifall att det blir plus eller om det blir ett nytt försök ❤️
  • Anonym (Jag)

Mina tidigaste symtom båda gångerna var att jag fick otroligt ömma bröst. Var en plåga att ta av och på bh'n.

• Johannaaamaria

Hej! 

Åh vad spännande! Jag går också och väntar på ett plus...  

Senast mens: 19/8
    ÄL:3/9
    BIM: 16/9

Kring ÄL har jag ibland, inte alltid, kunnat känna ömhet i mina nipples om jag verkligen nyper, så mao inga större känningar haha. Vid mens får jag alltid mensvärk samma sekund som mensen kommer och sen håller den bara i sig i några få timmar. Aldrig PMS symtom innan mensen eller sådär.

Började med jättekonstiga drömmar/mardrömmar natten till i förrigår samt natten till igår. Idag (BIM-6) har jag haft otrolig värk i nedre delen av ryggen likt mensvärk och drag vid äggstockarna/ljumskar. Nu under kvällen har jag börjat känna mig väldigt varm och fått huvudvärk. Det kan såklart vara någonting annat. Främst den här "mensvärken" jag aldrig har en vecka innan mens som ger mig lite hopp... Tänkte börja testa fredagmorgon med CB digitala Ultratidigt.

• AvokadoToast
    Johannaaamaria skrev 2025-09-10 18:40:23 följande:

Hej! 

Åh vad spännande! Jag går också och väntar på ett plus...  

Senast mens: 19/8
    ÄL:3/9
    BIM: 16/9

Kring ÄL har jag ibland, inte alltid, kunnat känna ömhet i mina nipples om jag verkligen nyper, så mao inga större känningar haha. Vid mens får jag alltid mensvärk samma sekund som mensen kommer och sen håller den bara i sig i några få timmar. Aldrig PMS symtom innan mensen eller sådär.

Började med jättekonstiga drömmar/mardrömmar natten till i förrigår samt natten till igår. Idag (BIM-6) har jag haft otrolig värk i nedre delen av ryggen likt mensvärk och drag vid äggstockarna/ljumskar. Nu under kvällen har jag börjat känna mig väldigt varm och fått huvudvärk. Det kan såklart vara någonting annat. Främst den här "mensvärken" jag aldrig har en vecka innan mens som ger mig lite hopp... Tänkte börja testa fredagmorgon med CB digitala Ultratidigt.

Vi har samma ÄL datum och jag hade verkligen samma symptom igår. Inte gjort jätteont men det har dragit och typ pirrat långt ner i magen. Hade feberkänsla en stund med frossa och sen blev jag jättevarm. Inatt drömde jag nåt helt otroligt konstigt. Tröttheten är också väldigt påtaglig mycket värre än jag brukar ha i lutealfasen. Vi får se vart detta leder. Jag ska inte testa nåt denna cykeln utan väntar till BIM, vi får se hur det går 😂

Håller tummarna för er! 
  • Johannaaamaria

Gud vad sjukt, kände mig också verkligen sjuk igår och idag är det i stort sett helt borta. Då kanske man ändå vågar hoppas lite i och med att vi verkar ligga väldigt lika till 😊 Håller verkligen tummarna för er med!

• Anonym (Hopp)

Min senaste mens var den 20/8.  Hoppas att det ska funka den här månaden. Är dock 43 år. Vi har försökt ett tag men har inte blivit gravid..    gjorde en utredning förra månaden och alla hormon värden var bra. Och fanns bra med ägg trots åldern.  Om de inte blir något den här månaden så ska jag göra en undersökning på livmodern och äggstockarna. Nån fler  som är lite äldre som försöker bli gravid?

• Anonym (Ellanymos)

vad kul att vi alla väntar på ett plus samtidigt! spännande att se om symptomen är faktiska ? tidiga symptom för graviditet? för oss!

Jag har känt mig ovanligt frusen, som frossa men inte haft feber. Huvudvärken har varit sjukt frustrerande men inte haft det på några dagar nu! 

Känner dock att brösten ömmar vid sidorna inte liksom mitt på utan vid sidorna mot armhålan, och känner små stick i brösten ut till nippeln.

Har också haft en konstig känsla i livmodern, som att man är lite svullen men ja svårt att säga!  

Sen har jag också, (vilket man kanske inte ska göra) känt på tappen för att se hur den ändrar sig men just nu är den mindre och kan inte avgöra om den är mjuk eller hård haha så svårt att avgöra! 

• Johannaaamaria

Jag plussade faktiskt imorse med CB testa ultratidig, ÄL+9, BIM-4 😄 Är i chock! Men det var just den här väldiga ryggvärken, molande värk kring äggstockar/ljumskar samt att jag frös/var varm om vartannat och kände mig sjuk i onsdags som jag fick mina starka misstankar då jag aldrig har känningar under lutealfasen. Såg igår att jag börjat få lite mer styva bröstvårtor och något mer lila/blå om vårtgården. Nu har jag mindre ont men fortfarande molande värk och nästan mindre flytningar än vanligt sedan igår. De tar nog fart snart igen. Lite mer hungrig än vanligt. 

Inget illamående, trötthet eller ömma bröst hos mig. Är generellt inte känslig för hormoner osv. 

Håller alla tummar och tår för er allihop!! ❤️

• Anonym (Ellanymos)
    Johannaaamaria skrev 2025-09-12 10:11:28 följande:

Jag plussade faktiskt imorse med CB testa ultratidig, ÄL+9, BIM-4 😄 Är i chock! Men det var just den här väldiga ryggvärken, molande värk kring äggstockar/ljumskar samt att jag frös/var varm om vartannat och kände mig sjuk i onsdags som jag fick mina starka misstankar då jag aldrig har känningar under lutealfasen. Såg igår att jag börjat få lite mer styva bröstvårtor och något mer lila/blå om vårtgården. Nu har jag mindre ont men fortfarande molande värk och nästan mindre flytningar än vanligt sedan igår. De tar nog fart snart igen. Lite mer hungrig än vanligt. 

Inget illamående, trötthet eller ömma bröst hos mig. Är generellt inte känslig för hormoner osv. 

Håller alla tummar och tår för er allihop!! ❤️

STORT GRATTIS! wihooo vilken jäkla känsla att se det där plusset kan bara föreställa mig 😍
  • Johannaaamaria

Tack snälla ni! ❤️ Ja det var med skapligt skakiga händer jag gick och visade upp testet för min sambo som befann sig i djupsömn kl 06 😂 Håller som sagt tummarna för er nu!!

• Anonym (Gravid)

Jag plussade midsommarhelgen, trodde absolut inte att jag var gravid. Har plussat några gånger innan nämligen och min temp betedde sig inte som då eller mina symptom helt. Denna gången fick jag ömma bröst 3 dagar innan jag plussade på 12DPO. I övrigt mådde jag väldigt bra hela lutealfasen🥰 Väcktes aldrig av implantationssmärta som gjort förr heller, så därför jag inte trodde det hade tagit sig. Hade krämiga flytningar i några dagar men samtidigt som brösten började ömma så torkade jag upp och trodde mensen skulle komma 😅 Tydligast i efterhand var ändå min temp som inte var så hoppig utan stegade upp till 5DPO så låg den ganska jämnt ☺️ I vanliga mer upp till en topp sen ner innan mens. 

• Granen123

grattis 😍 hade ägglossning vad jag tror enligt fertilt sekret och positivt ÄL-test den 1 september. CB har dock angivet 4 september som ägglossningsdag. 

Enda potentiella symtomen som blivit extra tydligt idag är att jag måste springa på toa stup i kvarten. Är jättekissnödig och kissar mycket varje toalettbesök utan att ha druckit mer än vanligt. Synliga ådror på brösten också, tydligare ?än vanligt?. Vet inte om dessa är potentiella grav symtom men delar med mig iaf :) 

Svar på tråden Vill veta ALLT! Alla symptom