• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • yny
    Skipper123: Roligt att läsa din uppdatering! Det måste ju vara jättenära för dig nu?! Eftersom det var några veckor sedan du skrev din uppdatering!

Så spännande att du snart ska få träffa din bebis! Så ofattbart att det är dags snart. 

Jag är i 33+2 idag och sitter just nu och bara förundrat stirrar på magen som flyger åt alla håll 😂 min bm har inte känt efter än men är 100 på att lilltjejen har vänt sig nedåt nu, det är ett jäkla sparkande upptill på höger sida och jösses vilka ilningar i bäckenet! Med sonen kände jag inte såna ilningar förrän typ sista två veckorna när han borrade ner sig i bäckenet men den här gången har det börjat mycket tidigare och det gör så oooooont! Har också mycket sammandragningar, vissa av dem gör ont. Så kroppen håller absolut på att förbereda sig.

Sover som en kratta också, hur jag än gör hittar jag ingen bekväm sovposition och behöver kissa hela tiden. 

Är också väldigt stor och tung, känner mig så otymplig. Börjar känna mig redo att snart vräka ut den här bebisen och skulle inte gråta om hon kom före bf men det blir ju sällan som man vill 🥲 

I övrigt mår jag bra tycker jag. Orkar jobba fortfarande, planen är att gå hem i slutet av april. Alla värden, inkl blodtrycket, ligger bra vilket är skönt. Hoppas innerligt att slippa preeklampsi denna gång. 

Hur går det för er andra? 
  • RainbowFamilyDreams

Hej alla! Är i vecka 33+3 här, har haft blodtryck sen vecka 10 i graviditeten typ. 140/80-90 och 150/80-90. Har högre BMI men rör på mig mycket, tror det främst beror på mina extrema sömnproblem som jag varit sjukskriven för i olika omfattning sedan november. Inget protein i urinen men är under veckovisa kontroller. Har preeklampsi i familjen samt högt blodtryck så därav. Ingen graviddiabetes. Annars mår bebis jättebra, beräknades till 1827 kg vecka 32+1, lite mindre men inte avvikande. Fick ett extra ultraljud pga gjort IVF. Normal mängd fostervatten. Hon är aktiv stora delar på dygnet. Har BF 26 maj och packat lillans väska, ska  våra egna också nu. Fint att höra från er och lycka till med allt, tänk snart är det vår tur!!

• Björken88

Hej alla, så längesen jag skrev här men har läst hur det går för er och det verka som de går överlag bra, så roligt🙌❤️

Nu börjar allt närma sig här, är i v 36 (35 +3 ) mår fortsatt bra, ingen foglossning eller större krämpor. Bara jobbigt nattetid om jag äter lite för mycket inför att jag ska sova, då står maten mig upp i hals och jag vaknar av att jag typ kvävs av mat så jag måste upp hosta och spy..
    Mitt boande har lugnat ner sig till min sambos lättnad, han tyckte jag va så jobbig med allt som jag ansåg måste göras😅 Även skönt för mig måste jag säga, jobbigt att boa🤣

Jag var hos min BM igår, flickan är med huvud ner i bäckenet men fortfarande ruckbar. Får se om hon fixerat sig till nästa besök! 

Jag har fått beviljat planerat kejsarsnitt, vet inte om nån mer här inne ska ha det så? Hade varit roligt att höra Isåfall 🥰 Men känns bäst för mig och min upplevelse, så inte av medicinsk anledning utan förlossningsrädsla.

Så nu väntar jag bara på att få ett datum som man kan längta efter🙌

• Haringenfantasinuheller

Så spännande att läsa om era uppdateringar! Tänk att vi snaaart är i mål! 

Här är jag i 35+4 igår var jag hos barnmorskan och bebisen är nu fixerad vilket jag va 99% säker på innan. Jag tror iaf att jag kände när det hände.
    Mycket sammandragningar, ont i ryggen.
    Sjukskriven till början på maj. 
    De här sista dagarna har jag varit så hungrig och såå himla trött. Sover orimligt många timmar. 
    Men nu är det banne mig inte lång tid kvar tills vi alla är i mål. 

Kämpa på fina ni, vi klarar det här! 💪🥰

• ttcjuliaa

Hej allesamman! Nu är vi snart i mål! Solig
    I påskas blev jag inlagd med prematura värkar och hotande förtidsbörd, var då i v 34+4. Jag öppnade mig 3cm innan värkarna avtog. Fick komma hem igen och det har varit helt lugnt sedan dess. Idag var jag på kontroll och fick igångsättningsdatum satt til den 29/4 pga graviddiabetes, är då i vecka 38+2. 
    Ska tydligen starta med ballong, är det någon som har erfarenhet av det? Förra förlossningen startade spontant med vattenavgång så helt grön på inducering. 

ttcjuliaa skrev 2026-04-15 18:02:32 följande:

Hej allesamman! Nu är vi snart i mål! Solig
    I påskas blev jag inlagd med prematura värkar och hotande förtidsbörd, var då i v 34+4. Jag öppnade mig 3cm innan värkarna avtog. Fick komma hem igen och det har varit helt lugnt sedan dess. Idag var jag på kontroll och fick igångsättningsdatum satt til den 29/4 pga graviddiabetes, är då i vecka 38+2. 
    Ska tydligen starta med ballong, är det någon som har erfarenhet av det? Förra förlossningen startade spontant med vattenavgång så helt grön på inducering. 

Åååh lycka till idag! Kan du inte skriva här hur allt gick till sen när du fått energi och återhämtat dig? Vill höra allt 🥰
  • yny
    Haringenfantasinuheller skrev 2026-04-29 08:55:10 följande:

Nu är det bara dagar kvar till vår månad är här! Hur går det för er som är kvar här, hur mår ni? ❤️

Jag har ju ganska många veckor kvar, bf 28:e. Men gjorde min sista arbetsdag idag så nu börjar det kännas som att det närmar sig! 
    Är inte alls förberedd 😅 knappt förberett något så det blir nog bra att vara hemma lite mer så man får komma igång med allt det där. Dock är ju sonen hemma också 😅 han kommer gå 15h förskola fram till lillasyster kommer. 
    Måendet är lite ansträngt. Mår egentligen ganska bra men sover väldigt dåligt pga ont i höfterna och börjar bli vätskefylld och har ont i hela kroppen. Är också väldigt hormonell och emotionell 🥲 

Hur mår du? 😊
  • Anonym (Humlan)
    Haringenfantasinuheller skrev 2026-04-29 08:55:10 följande:

Nu är det bara dagar kvar till vår månad är här! Hur går det för er som är kvar här, hur mår ni? ❤️

Hej!

Nu har jag inte skrivit här på länge, men har ibland gått in och läst era inlägg 🙂

Jag har BF på måndag. Jag hoppas på att jag inte ska gå över tiden. Hon får gärna komma nu! 🥰  

Börjar bli sliten. Sover väldigt dåligt. Är stel och trött i benen. Trött både fysiskt och mentalt. Men vill inte klaga för mycket då den här graviditeten är så otroligt efterlängtad efter lång tid av motgångar. ❤️
    yny skrev 2026-04-29 18:24:36 följande:
    Jag har ju ganska många veckor kvar, bf 28:e. Men gjorde min sista arbetsdag idag så nu börjar det kännas som att det närmar sig! 
    Är inte alls förberedd 😅 knappt förberett något så det blir nog bra att vara hemma lite mer så man får komma igång med allt det där. Dock är ju sonen hemma också 😅 han kommer gå 15h förskola fram till lillasyster kommer. 
    Måendet är lite ansträngt. Mår egentligen ganska bra men sover väldigt dåligt pga ont i höfterna och börjar bli vätskefylld och har ont i hela kroppen. Är också väldigt hormonell och emotionell 🥲 

Hur mår du? 😊
    Alltså jag mår väldigt ganska bra, men är lite less på att vara gravid nu. Njuter inte alls 😅 Foglossning, hoppar på kryckor osv. Jag känner mig så kass när jag inte riktigt kan leka med min dotter. Jag gör såklart det jag kan pch det uppskattar hon verkligen, men det känns i mitt mamma hjärta. Annars är det bra mot vad det har varit.

Vi längtar tills bebis kommer ut 🥰

Åååh jag börjar också få vätska 😅 Åååh jag förstår. Jag hoppas att den "sista" tiden hemma blir bra. Att man kan få vara i sin egna värld lite då o då ☺️ 

Det verkar inte vara så många kvar här längre (dom flesta kanske gick över till facebook). Jag kommer dock gå in här och kolla läget även om jag skulle få tidigare än dig. Jag vill ju höra om allt sen 🥰
    Anonym (Humlan) skrev 2026-04-29 19:36:17 följande:
    Hej!

Nu har jag inte skrivit här på länge, men har ibland gått in och läst era inlägg 🙂

Jag har BF på måndag. Jag hoppas på att jag inte ska gå över tiden. Hon får gärna komma nu! 🥰  

Börjar bli sliten. Sover väldigt dåligt. Är stel och trött i benen. Trött både fysiskt och mentalt. Men vill inte klaga för mycket då den här graviditeten är så otroligt efterlängtad efter lång tid av motgångar. ❤️
    Fast jag tycker att få "klaga"/"gnälla av sig" hör till en graviditet. Det betyder ju inte att man inte har velat ha ett barn eller att vara gravid. Man måste inte älska att vara gravid för att man vill ha ett barn. Det här är sista för mig och har inte njutit alls, vilket är lite av en sorg ändå. Men det är såklart värt varenda fog som gör ont, varje gång en nerv kläms, mina sömnlösa nätter, mina blåsefyllda händer för att jag inte klarar av att gå utan kryckor.

Jag håller tummarna för att hon kommer snart så att du slipper gå över tiden 🥰 

Har du några symtom på att det kan vara på g? 
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜