• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Mololo

Plussade tidigt i söndags! Men har bim först på torsdag egentligen. Så är bara i vecka 4 än så länge. Men beräknat till 21 maj om allt går som det ska! 🥰🥰

• Anonym (Solsol96)

Hej,
    Jag är beräknad 4/5 och är i v6+1 så är ju nästan exakt med dig Skipper123! 🥰 Vad roligt för dig att ha gjort ultraljud redan! Jag frågade om jag kunde få ultraljud denna eller nästa vecka, men dom sa att det var för tidigt tyvärr. 
    Är väldigt orolig då jag i maj fick tidigt missfall i v6+4 så jag håller tummarna att det går bra denna gången. 

Hur har eran resa sett ut?:) 

• Skipper123

Grattis till er båda två! Roligt att följas åt :)

Jo jag är också jätteorolig för missfall, är ju så tidigt ännu och ingenting är säkert. 

Ultraljud fick jag för att jag hade smärtor i vänster sida och fick komma in till akuten, de såg inget först men efter drygt en vecka när dom följde upp med ett nytt ultraljud så syntes ett litet embryo 💓

Det är inte för tidigt i vecka 6, och om man har stark oro så tycker jag man ska kunna få ett VUL, åtminstone i vecka 8 eller så.

• Mololo
    Skipper123 skrev 2025-09-09 17:17:45 följande:

Det är inte för tidigt i vecka 6, och om man har stark oro så tycker jag man ska kunna få ett VUL, åtminstone i vecka 8 eller så.

Fördelen med att vänta till vecka 7+ är ju att man då ska kunna se hjärtat slå. Och med säkerhet ju längre man väntar såklart. Alltid mer betryggande att se ett tickande hjärta, så man vet att det lilla där inne faktiskt lever. 🤗

Jag kommer också få göra tidigt VUL, får göra det pga jag tidigare haft ett utomkveds, men väntar några veckor ännu. :)
  • Anonym (Solsol96)

Ja, verkligen detsamma☺️🌸 Grattis till er båda!!
    Okej, vad skönt att du fick se det lilla livet och även fick med en bild hem! Ja, skönt att inte vara ensam i sin oro 🌸 Hoppas att man kan slappna av lite om/när man är i v12/13. 

Ja, jag tror vi skulle fått göra VUL v8+.. men då är vi och reser, så det blir i v9+2 istället:) Ja, och det är ju verkligen mer betryggande för att få en chans att se hjärtat!
    Skönt att du får göra tidigt VUL efter utomkveds, håller tummarna för dig!:) 

Hur mår ni än så länge? 🌸 
    Är väldigt trött och väldigt törstig. Började få ömma bröst i v5+0 som fortsatt. Illamåendet kommer och går lite. Min mage är väldigt upp och ner, men har IBS så kan ju vara därför den blir extra konstig nu haha..

• Anonym (Lollo)

Hej! Fick ett svagt test i söndagskväll på sticka från testlagret. I Måndags morse gravid cb digital. 

19maj BF. 

Kan dock inte känna mig glad än, för jag fick som beige flytning.. därefter har de ökat på mer med blod, men blöder mindre än vid mens. Har värk och är trött. 

ska förhoppningsvis göra ett vul idag men frågan är om man blir klokare av det. 

Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜