• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Anonym (Humlan)
    Pingvin666 skrev 2025-11-30 18:26:00 följande:

Hej alla! Jag tänkte hoppa in i tråden nu. Har bf 11/5 så är i vecka 17. Har inte kännt några rörelser ännu.
    Däremot har jag kämpat med illamående, kräkningar och en enorm trötthet som fortfarande finns kvar. Misstänker att tröttheten har medicinen Lergigan comp att göra. 
    Hur har ni andra det med illamåendet så här långt?  

Jag kunde inte dölja det länge på jobb. Dela pga tydlig mage tidigt som först var svullnad men sen har jag varit sjukskriven enstaka dagar pga kräkningar och behöver kräka på jobb toan också så var likabra att berätta 😂
    Min mage är väldigt tydlig och har behövt nya kläder.
    Alla har varit positiva på jobb iaf 🙂
    Jag fick också ökad risk för havandeskapsförgiftning precis som  babyboom24, dock var min 1:43 så har också börjat med blodförtunnande.
    Trevlig advent!

Hej!

Tufft med illamåendet 😕 Jag har som tur är inte varit illamående på ett antal veckor nu, så det känns skönt.

Förstår att det blev svårt att dölja för dig då 😂

Trevlig advent till dig med 😊
  • yny

Så kul att läsa allas uppdateringar 😊 och tiden går så snabbt tycker jag! 

Jag är i mitten av v 15 nu. Jag berättade samma dag jag plussade på jobbet. Finns flertalet arbetsuppgifter jag inte bör utföra som gravid så det är omöjligt att dölja det. Lika bra att alla vet varför jag behöver hjälp med allt hela tiden 😅 

Även jag börjar få en mage nu och även om jag har moderkakan fram (som det såg ut på KUB iaf) så tycker jag mig nog ha känt något därinne de senaste dagarna?! 

Jag har fler bra än dåliga dagar nu måendemässigt men jag får fortfarande episoder med illamående och energin är inte tillbaks än. 

Nu när jag flyttades fram såpass mycket efter KUB så får jag vackert vänta till 2 januari innan det är dags för RUL. Känns som en evighet! Vi hade ju också bestämt oss för att inte ta reda på kön men nu börjar jag vackla i mitt beslut 😬 så vi kanske kommer ta reda på det ändå.. vi får se! Men jag är mer och mer övertygad om att det ligger en lillebror därinne! 🥰 

• Skipper123

Har fått "återfall" i illamåendet, det gick aldrig helt över men blev bättre, nu kan jag verkligen må pyton vissa dagar igen. Igår kräktes jag 3 ggr på rad påväg till affären. Triggas av ansträngning. Galet!

Och något som också kommit nu i vecka 19 är att jag inte kan ligga på rygg, det trycker uppåt och känns som lungorna får för lite plats. Hade vena kava syndrom mm ed förra graviditeten och har redan börjat utveckla det igen. Yrseln slår till om jag ligger "fel". Svårt som tusan att finna bra ställningar på natten, leder till rätt kass sömn. Annars mår jag bra, piggare än tidigare ändå tröttare än vanligt som gravid.

Nästa vecka har jag gått typ halva tiden , bara en vecka kvar till RUL, längtar! 😍🌟

Hur sover ni på nätterna?

• RainbowFamilyDreams

Äntligen får även jag uppdatera om ett NIPT som såg jättebra ut och jag och min tjej väntar en liten dotter! Fick resultat idag vecka 14+6 :,).

• Skipper123
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-12-02 17:05:56 följande:

Äntligen får även jag uppdatera om ett NIPT som såg jättebra ut och jag och min tjej väntar en liten dotter! Fick resultat idag vecka 14+6 :,).

Stort grattis! 😍
  • Miniblomma

NÅGON som känner igen sig??

Igår var det andra gången. Efter sex har det känts som att min livmoder under ett par minuter rör sig som om den gör vågen därinne. Det är ingen krampkänsla eller smärta, utan känns bara ?krypande? och som att livmodern gör en sådan rörelse som magdansöser gör ungefär.

Första gången var det i en liten paus i sexet, innan jag hade kommit. Då kändes det som att det kanske var lillflickan där inne som rörde sig, för det kändes som tarmrörelser fast lite annorlunda och i livmodern med lite mer punkter som plötsligt kändes lite mer. Detta var för två veckor sedan och jag har inte känt detta igen.

Vi har haft sex där jag kommit efter detta, men utan att jag känt något - förrän igår. Efter att jag kom och lade mig på rygg så kändes det som om hela livmodern ormade sig. Jag kände också utanpå att livmodern hade flyttat upp sig i magen mot naveln och den var hårdare att ta på. Jag är nu i vecka 16+2 och har ingen aning om var moderkakan sitter, om det spelar roll i detta.

Kramp och sammandragningar har jag hört att man kan få efter att man kommit, men jag har inte hittat något om en ormande livmoder haha. NÅGON som känner igen sig eller vet varför det kan bli så här?? Är det fostret som stökar runt eller livmodern som voltar?

• Skipper123

Idag gick jag in i vecka 20 (19+0), och snart vid fullgången vecka så har vi nått halva tiden, helt galet! 😍

På måndag väntar RUL.

Är illamående hela tiden nu, och huvudvärk som tusan, trött och andfådd. Sover så dåligt.. fler som känner så?

Jag hoppas det blir bättre men räknar inte med det.
    Att ligga på rygg nu är omöjligt..

Hoppas allting visar sig vara bra på ultraljudet 🤞 lite oroad är man ju.

Hur går det för er? Fler som närmar sig RUL? 😀❤️

• Skipper123

Måste bara tillägga, idag har jag känt en riktig buff långt ner på höger sida i magen. Nu var det ingen tvekan längre att det faktiskt var bebisen 😍
    Tidigare har jag känt små minimala väldigt svagt pet men som lika gärna kunnat vara tarmarna, men nu så 💯💥😀

• yny
    Skipper123 skrev 2025-12-07 14:50:07 följande:

Måste bara tillägga, idag har jag känt en riktig buff långt ner på höger sida i magen. Nu var det ingen tvekan längre att det faktiskt var bebisen 😍
    Tidigare har jag känt små minimala väldigt svagt pet men som lika gärna kunnat vara tarmarna, men nu så 💯💥😀

Har också känt av ganska mycket action i magen 🥰 kan fortfarande inte helt avskriva det som tarmrörelser haha men nu senaste dagarna har det varit såpass mycket att det MÅSTE vara bebisen 🥰 världens bästa och mest overkliga känsla! 
  • Skipper123
    yny skrev 2025-12-07 15:09:37 följande:
    Har också känt av ganska mycket action i magen 🥰 kan fortfarande inte helt avskriva det som tarmrörelser haha men nu senaste dagarna har det varit såpass mycket att det MÅSTE vara bebisen 🥰 världens bästa och mest overkliga känsla! 
    Åh ha verkligen mysigt och en helt ny del av graviditeten börjar när man börjar känna livet i magen 😍
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜