• Anonym (Hejjj)

Är det viktigt att ha snyggt, bra hår?

Hur viktigt tycker ni att håret är? För attraktionen till exempel, hur viktigt är det att en tjej/kille har snyggt hår? Och vad är snyggt hår?

Är det till exempel snyggast (generellt) med långt eller kort hår på en tjej? Vilken hårfärg är generellt snyggast?

Är det kört den dagen man börjar tappa massvis med hår? 

• Svar på tråden Är det viktigt att ha snyggt, bra hår?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Ja) skrev 2025-09-13 20:58:25 följande:

Tjockt, bra och långt hår gillar dom flesta män.

Absolut inte jag!

Fejk är asfult och är hår som tillhört en annan människa, smutsig bransch.
    Jobbigt också om hon har hår som är så långt att det är i vägen och det är det om det är längre än halva ryggen och utsläppt på det hela.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-09-15 00:11:19 följande:

Började bli tunnhårig - körder av rubbet med trimmer. 
    Är så skönt att slippa bry sig. Brukar raka första dagen på semestern.
    Blir en del blodvite men ...

Blir det blodvite när du rakar med trimmer? Då gör du nog något fel.

Rakar du bara en gång om året eller menar du att det bara blivit en semesterrakning än? 
    Så kort hår växer ut fort. Det går väl inte fortare än annars men det märks mycket på bara en månad då en hel ny cm vuxit ut.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Ja) skrev 2025-09-14 20:12:25 följande:
    Om en man har alternativet att välja mellan en tjock och en slank kvinna med former, och att dom förövrigt är jämna, så skulle 99% välja den slanka.

Självklart finns det män som nöjer sig med överviktiga kvinnor, precis som det finns kvinnor som nöjer sig med vissa män.
    Det finns män som älskar riktigt feta kvinnor! Och ännu fler som älskar kvinnor med stora bröst och stor rumpa som inte är på normal på bmiskalan. 

Såg en dokumentär om en kvinna från USA som vägde närmare 250 kg.
    Hennes egen man var feeder och blev överlycklig över varje kilo det blev mer av henne. Enligt hans synsätt älskade han henne djupt så vad kunde vara bättre än att det blev mer av en sån fin varelse?
    Andra män kom hem till dem och betalade för att hon skulle sitta på dem och hålla fast deras huvud mellan låren och sånt. Hon försörjde sig helt på det.
    Kommer inte ihåg vad kinken hette som gjorde att männen gillade att bli klämda och tyngda.
    Kan säkert ha varit från Fråga Olle Dokumentären.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Nej) skrev 2025-09-15 03:23:04 följande:
    Absolut inte jag!

Jobbigt också om hon har hår som är så långt att det är i vägen och det är det om det är längre än halva ryggen och utsläppt på det hela.
    Vem har pratat om fejkhår? 
  • Anonym (Dealbreaker?)
    Anonym (Ja) skrev 2025-09-14 22:34:13 följande:
    Om det får din värld att te sig enklare så kan du få tro det.
    Varför skulle min värld te sig enklare för att du lever i en bubbla? Jag vet att män, precis som kvinnor, har olika smak. Folk tänder på och attraheras av olika utseenden. Du kan se det inte minst på porrkatergorier. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-09-14 20:42:07 följande:
    Absolut är det så. Jag har haft en kvinna i mitt liv som kan klassas som kvinnlig och snygg. Alla de andra har varit mulliga och har haft former.
    MEN- alla har varit intressanta personer som jag fallit för.
    Bryr mig inte så mycket om yta men desto mer om innehållet.
    Ja, det är ju det viktigaste.
  • Anonym (Punkten)
    Anonym (Ja) skrev 2025-09-14 20:12:25 följande:
    Om en man har alternativet att välja mellan en tjock och en slank kvinna med former, och att dom förövrigt är jämna, så skulle 99% välja den slanka.

Självklart finns det män som nöjer sig med överviktiga kvinnor, precis som det finns kvinnor som nöjer sig med vissa män.
    Så är det ju. Det finns undersökningar som visar att män attraheras mest av smala kvinnor, så detta är en icke-fråga. 
  • Anonym (Punkten)
    Anonym (Dealbreaker?) skrev 2025-09-15 12:08:13 följande:
    Varför skulle min värld te sig enklare för att du lever i en bubbla? Jag vet att män, precis som kvinnor, har olika smak. Folk tänder på och attraheras av olika utseenden. Du kan se det inte minst på porrkatergorier. 
    Det är ju dock sant att män attraheras mest av smala kvinnor. Det finns till och med undersökningar som visar det. Betyder det att tjocka kvinnor inte kan hitta en manlig partner? Att bokstavligt talat ingen man kommer vilja vara med dem? Nej. Det betyder att män, rent generellt, attraheras mest av smala kvinnor, om de får välja.
  • Anonym (Punkten)
    Anonym (Nej) skrev 2025-09-15 03:43:10 följande:
    Det finns män som älskar riktigt feta kvinnor! Och ännu fler som älskar kvinnor med stora bröst och stor rumpa som inte är på normal på bmiskalan. 

Hennes egen man var feeder och blev överlycklig över varje kilo det blev mer av henne. Enligt hans synsätt älskade han henne djupt så vad kunde vara bättre än att det blev mer av en sån fin varelse?
    Andra män kom hem till dem och betalade för att hon skulle sitta på dem och hålla fast deras huvud mellan låren och sånt. Hon försörjde sig helt på det.
    Kommer inte ihåg vad kinken hette som gjorde att männen gillade att bli klämda och tyngda.
    Det finns folk för allt. Ingen har påstått något annat. De flesta män älskar dock inte feta kvinnor utan föredrar smala kvinnor, och det finns undersökningar som bekräftar det. Det blir därför inte så intressant att prata om undantagen, för det kommer alltid finnas undantag, vad det än gäller. Så ja, klart det finns en del män där ute som älskar feta kvinnor (det finns folk för allt). På samma sätt som att det finns män som älskar kvinnor med kort hår - det finns, men det är inte vanligt. 
  • Anonym (Dealbreaker?)
    Anonym (Punkten) skrev 2025-09-15 16:35:12 följande:
    Så är det ju. Det finns undersökningar som visar att män attraheras mest av smala kvinnor, så detta är en icke-fråga. 
    Nej det är inte så. Att "män attraheras mest av smala kvinnor" är inte samma sak som att 99 procent av alla män föredrar smala. Men du får gärna plocka fram några av dessa undersökningar som visar att 99 procent föredrar smala. 
  • Anonym (Punkten)
    Anonym (Dealbreaker?) skrev 2025-09-15 16:48:13 följande:
    Nej det är inte så. Att "män attraheras mest av smala kvinnor" är inte samma sak som att 99 procent av alla män föredrar smala. Men du får gärna plocka fram några av dessa undersökningar som visar att 99 procent föredrar smala. 

Jag har aldrig påstått att 99% av alla män föredrar smala kvinnor. Jag påstår att de flesta män attraheras mest av och föredrar smala kvinnor, vilket är sant. Någon exakt siffra har jag aldrig yttrat mig om. 

https://www.psypost.org/men-are-more-attracted-to-women-with-lower-bmi-but-agree-those-with-higher-bmi-appear-more-healthy-and-fertile/

https://medium.com/@_isolde/why-so-many-men-prefer-slim-women-bda87adb2906

• Anonym (Dealbreaker?)
    Anonym (Punkten) skrev 2025-09-15 17:05:15 följande:

Jag har aldrig påstått att 99% av alla män föredrar smala kvinnor. Jag påstår att de flesta män attraheras mest av och föredrar smala kvinnor, vilket är sant. Någon exakt siffra har jag aldrig yttrat mig om. 

https://www.psypost.org/men-are-more-attracted-to-women-with-lower-bmi-but-agree-those-with-higher-bmi-appear-more-healthy-and-fertile/

https://medium.com/@_isolde/why-so-many-men-prefer-slim-women-bda87adb2906

Inte? Men du citerade ju personen som skrev just det och skrev "Så är det ju."
  • Anonym (A)
    Anonym (Dealbreaker?) skrev 2025-09-15 16:48:13 följande:
    Håller med.
  • Mayjel
    Anonym (Nej) skrev 2025-09-15 03:23:04 följande:
    Absolut inte jag!

Håller verkligen med om det där med fejkhår och hårförlängningar. Syns ganska tydligt när någon bär såna eftersom varje hårstrå är precis lika långt och helheten då liknar nån sorts hårsvall som man ser på en docka typ. Ser bara konstigt, plastigt och onaturligt ut. 

Bättre att acceptera sitt hår såsom det ser ut istället. I värsta fall kan man ju alltid göra som på 80-talet och spreja, tupera upp håret, om man nu vill lura sin omgivning i att få håret att se tjockare ut än vad det är.

Eller så kan man acceptera sin lott och välja nåt mer hälsosamt alternativ. Jag använder hårkurstabletter, det får räcka. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Nej) skrev 2025-09-15 03:43:10 följande:

Det är fetischer du pratar om nu, vilket gäller en liten minoritet av män. Tror du på riktigt att majoriteten män vill ha överviktiga kvinnor?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (A) skrev 2025-09-14 20:14:58 följande:
    Eller så faller man för personligheten.
    Helst vill man ju ha både och. Tänker du att kvinnor som håller formen inte har en bra personlighet?
Svar på tråden Är det viktigt att ha snyggt, bra hår?