• Anonym (Sonjas)

Tecken att exet kommer tillbaka

Hej. Jag har läst mycket på internet om att ex brukar komma tillbaka. Om ens sambo sedan 4 år lämnar plötsligt i tystnad troligen på grund av trött på onödiga tjafs som är återkommande. Han har inte kontaktat mig alls, och svarar inte när jag ber honom hämta sina saker så vi kan få ett avslut. 
    Är det tecken på att det inte föralltid är kört. Eller vad är tecken på att den respektive inte är övertygad i sitt val?

• Svar på tråden Tecken att exet kommer tillbaka
  • Anonym (Sonjas)
    Anonym (Min erfarenhet) skrev 2025-09-14 08:50:37 följande:

För att svara på din fråga ts.

Om de brukar komma tillbaka så är det oftast när du gått vidare och mår bra. När du är glad igen, skrattar, har kul och sköter om dig själv. Det är vad som kan få de attraherade igen. Det är inte alltid en själv vill det längre dock. Det är min erfarenhet baserat på några separationer.

När du börjat leva och inte tänker på honom, eller försöker ta kontakt är chansen som högst.

Tack för svar. Jag hoppas att jag en dag kan må bra och att min tankekraft går till annat än bara honom. 
  • blomman 2
    Anonym (Min erfarenhet) skrev 2025-09-14 08:50:37 följande:

För att svara på din fråga ts.

Om de brukar komma tillbaka så är det oftast när du gått vidare och mår bra. När du är glad igen, skrattar, har kul och sköter om dig själv. Det är vad som kan få de attraherade igen. Det är inte alltid en själv vill det längre dock. Det är min erfarenhet baserat på några separationer.

När du börjat leva och inte tänker på honom, eller försöker ta kontakt är chansen som högst.

Det är även min erfarenhet.
  • EpicF
    Anonym (Sonjas) skrev 2025-09-13 17:26:29 följande:
    Tecken att exet kommer tillbaka

Hej. Jag har läst mycket på internet om att ex brukar komma tillbaka. Om ens sambo sedan 4 år lämnar plötsligt i tystnad troligen på grund av trött på onödiga tjafs som är återkommande. Han har inte kontaktat mig alls, och svarar inte när jag ber honom hämta sina saker så vi kan få ett avslut. 
    Är det tecken på att det inte föralltid är kört. Eller vad är tecken på att den respektive inte är övertygad i sitt val?

Det där är snarare tecken på att han aldrig kommer att komma tillbaka, vill inte ha kontakt med dig någonsin och bryr sig inte om några kvarlämnade saker. Så ja, det tecken på att det är kört för alltid. 

Förstår inte varför du tror att total tystnad skulle vara tecken på att den som lämnat skulle vilja komma tillbaka? 
  • EpicF
    Anonym (Sonjas) skrev 2025-09-14 08:20:35 följande:
    Ja absolut är det slut det förstår jag egentligen även om min hjärna inte vill acceptera tanken. Jag är likadan att man inte vill somna osams. Detta är ju ett helt annat scenario.. Frågan var mer vilka tecken man ska leta efter om ett ex eventuellt vill komma tillbaka. 
    Att man har kontakt. Att man träffas och pratar. Prövar att reda ut det slm hänt. 
  • Anonym (Tja)

Kolla upp avoiding attachment. Men troligtvis har han lämnat för gott. Även om han kommer tillbaka så kommer han lämna på samma sätt igen. Han har lämnat alla grejer för att då känner han att han har en väg tillbaka, ett sätt att fortfarande ha en kontakt kvar med dig. Det är ett sätt att inte behöva känna konsekvenserna för vad han har gjort.

Men vill du ha en man som gör något så här mot dig? En man som är så konflikträdd att han tar inte tag i problem utan flyr hellre. En man som inte kan stå rakryggad? En ma  som inte gör det rätta mot dig utan det som är lättast för honom.

• blomman 2
    blomman 2 skrev 2025-09-14 10:12:06 följande:
    Det är även min erfarenhet.
    Undrar VARFÖR tummen ner när mitt svar är baserat på mina tidigare ( plural) erfarenheter, borde inte ens lägga min energi på 👎🏻 
    Dessutom från någon som inte ens har modet att förklara sig.
    Löjligt.
  • Jimmy75
    blomman 2 skrev 2025-09-14 16:04:13 följande:
    Undrar VARFÖR tummen ner när mitt svar är baserat på mina tidigare ( plural) erfarenheter, borde inte ens lägga min energi på 👎🏻 
    Dessutom från någon som inte ens har modet att förklara sig.
    Löjligt.
    Finns ingen som helst logik i vissa tummar ner man får. Kan bara instämma i det du skriver.
  • Anonym (Sonjas)
    EpicF skrev 2025-09-14 14:15:14 följande:
    Det där är snarare tecken på att han aldrig kommer att komma tillbaka, vill inte ha kontakt med dig någonsin och bryr sig inte om några kvarlämnade saker. Så ja, det tecken på att det är kört för alltid. 

Förstår inte varför du tror att total tystnad skulle vara tecken på att den som lämnat skulle vilja komma tillbaka? 
    Jag menade nog inte så, jag sökte nog mer tecken på hur det kan se ut. Men det är svårt att acceptera och ens kunna tänka tanken när man haft någon och delat så mycket unde så många år, till att inse att samma person kan kliva u ditt liv en dag utan förklaring och utan att komna tillbaka. 
  • Anonym (Sonjas)
    Anonym (S) skrev 2025-09-14 08:23:35 följande:

Gå vidare. Om han inte har svarar alls är det ett starkt tecken på att han inte kommer tillbaka. Så hade jag tolkat det i alla fall.

Ja, det är bara svårt. Speciellt när det känns som han indirekt pratar med mig genom att lägga upp olika citat på sociala medier. Ena dagen en förklaring vad kärlek inte är, andra dagen att "jag är inte den lättaste att älska, men när jag säger att jag älskar dig, menar jag det och även om jag är tyst kommer ingen älska dig som jag" till att tredje dagen ett citat som handlar om den sak man vet att man måste släppa taget om för att kunna läka. 
    Jag har gett han chans för att hämta sina saker men blir totalignorerad och detta blir publicerat på sociala medier (som han vet att jag kan se) istället. 
  • Anonym (Sonjas)
    EpicF skrev 2025-09-14 14:16:46 följande:
    Att man har kontakt. Att man träffas och pratar. Prövar att reda ut det slm hänt. 
    Ja jag önskar att man kunde det, jag har försökt nå honom men blir ghostad. 
  • Anonym (Sonjas)
    Anonym (Tja) skrev 2025-09-14 14:22:37 följande:

Kolla upp avoiding attachment. Men troligtvis har han lämnat för gott. Även om han kommer tillbaka så kommer han lämna på samma sätt igen. Han har lämnat alla grejer för att då känner han att han har en väg tillbaka, ett sätt att fortfarande ha en kontakt kvar med dig. Det är ett sätt att inte behöva känna konsekvenserna för vad han har gjort.

Men vill du ha en man som gör något så här mot dig? En man som är så konflikträdd att han tar inte tag i problem utan flyr hellre. En man som inte kan stå rakryggad? En ma  som inte gör det rätta mot dig utan det som är lättast för honom.

Så vad gör jag med dom? Jag får inget svar av honom men struntar man bara i allt man har och köper en ny garderob, saker osv? 
    Nej det vill jag såklart inte. Jag hade hoppats på att han vid det här laget hade ångat sig och gjort allt för att reparera. Här sitter jag sex vecko senare utan ett ljud. 
  • jenniferlopez

Han vill inte ha kontakt, ge dig själv ett avslut och släpp honom. 

ditt livs kärlek beter sig inte på det här sättet
    och ju mer tid du lägger på att tänka på honom desto mindre tid får du att hitta din riktiga kärlek. 

skriv ett meddelande med tid och plats då han kan hämta grejerna annars slänger du allt. Vad mer kan du göra, det är ju i slutändan hans problem

• Anonym (Sonjas)
    jenniferlopez skrev 2025-09-19 18:59:00 följande:

Han vill inte ha kontakt, ge dig själv ett avslut och släpp honom. 

ditt livs kärlek beter sig inte på det här sättet
    och ju mer tid du lägger på att tänka på honom desto mindre tid får du att hitta din riktiga kärlek. 

skriv ett meddelande med tid och plats då han kan hämta grejerna annars slänger du allt. Vad mer kan du göra, det är ju i slutändan hans problem

Jag vet inte vad jag kan göra för att ge mig själv ett avslut eller släppa honom. Alla säger att tiden tar bort udden av det onda, men med tiden känns det värre. 

Jag har skrivit till hans familjemedlem, vekar vara enda sättet för jag ha inte mage att slänga alla saker. 
  • EpicF
    Anonym (Sonjas) skrev 2025-09-19 18:33:56 följande:

Så vad gör jag med dom? Jag får inget svar av honom men struntar man bara i allt man har och köper en ny garderob, saker osv? 
    Nej det vill jag såklart inte. Jag hade hoppats på att han vid det här laget hade ångat sig och gjort allt för att reparera. Här sitter jag sex vecko senare utan ett ljud. 
    Lägger sakerna, kläder etc i lådor och ställer på vinden. Sedan kan du alltid skriva att blir de inte hämtade inte x tid så skänks allt till Myrorna. 
  • Lynx123
    Anonym (Sonjas) skrev 2025-09-19 20:04:22 följande:
    Jag vet inte vad jag kan göra för att ge mig själv ett avslut eller släppa honom. Alla säger att tiden tar bort udden av det onda, men med tiden känns det värre. 

Jag har skrivit till hans familjemedlem, vekar vara enda sättet för jag ha inte mage att slänga alla saker. 
    Du kan göra massor: umgås med vänner, odla intressen, gå en kul kurs, lär dig att dansa, lyssna på bra musik, läs spännande böcker, gå på bio, träna, ta långa promenader eller gå med i en vandringsklubb etc etc. Kanske inte känns kul jjst nu men allt detta kommer att hjälpa dig framåt och så småningom kommer det att släppa.
  • Anonym (Sonjas)
    EpicF skrev 2025-09-19 23:04:20 följande:
    Lägger sakerna, kläder etc i lådor och ställer på vinden. Sedan kan du alltid skriva att blir de inte hämtade inte x tid så skänks allt till Myrorna. 
    Jag har börjat plocka ihop sakerna faktiskt, jag har nog utrymme att förvara dom sålänge. 
  • Anonym (Sonjas)
    Lynx123 skrev 2025-09-20 07:58:20 följande:
    Du kan göra massor: umgås med vänner, odla intressen, gå en kul kurs, lär dig att dansa, lyssna på bra musik, läs spännande böcker, gå på bio, träna, ta långa promenader eller gå med i en vandringsklubb etc etc. Kanske inte känns kul jjst nu men allt detta kommer att hjälpa dig framåt och så småningom kommer det att släppa.
    Ja jag försöker få ihop det "obligatoriska" just nu men har varit och träffat en vän också. Jag försöker göra saker men ändå är det han som cirkulerar i mina tankar konstant och som du säger ingenting känns roligt. Men tar med mig det, tack. 
  • jenniferlopez
    Anonym (Sonjas) skrev 2025-09-19 20:04:22 följande:

ladda  ner tinder och prata lite med andra män, det behöver inte vara nåt seriöst, bara för att fördriva tiden och inte tänka på honom. 

• Anonym (Sonjas)
    jenniferlopez skrev 2025-09-20 21:13:05 följande:

ladda  ner tinder och prata lite med andra män, det behöver inte vara nåt seriöst, bara för att fördriva tiden och inte tänka på honom. 

Jag har en i min närhet som försökt få mig till det, men alltså jag tror verkligen inte det kommer hjälpa. Jag blir bara äcklad och orkar inte hålla på och skriva med folk som jag ändå inte är intresserad av. Men kanske i ett senare skede. 
Svar på tråden Tecken att exet kommer tillbaka