• Anonym (Otrogen)

Min tjej tror att jag är otrogen fast jag inte är det

Min tjej tror verkligen att jag är otrogen mot henne. Hon vill alltid titta igenom min telefon vilka jag ringer och skriver med och vad jag gör på sociala medier. Jag har ju inget att dölja så det spelar inte så mycket roll för mig. 
    Men nu har hon fått för sig att jag ska installera nått övervakings program på min telefon så hon kan se hela tiden vad jag gör och vart jag är. Helt ärligt så spelar de ingen roll för mig för jag döljer ändå inget. 
    undrar vad ni andra hade gjort i min sits. gått med på hennes krav eller sagt nej. 

• Svar på tråden Min tjej tror att jag är otrogen fast jag inte är det
  • Anonym (S)

Men NEJ, det är absolut inte okej. Din flickvän behöver jobba med sig själv. Accepterar hon inte att sluta rota i dina saker bör du lämna.

• Lynx123

Jo der spelar visst roll! Tillåt aldrig en annan människa styra över dig på det sättet. Stor röd flagga - det här kommer bara bli värre och har INGET att göra med kärlek och omtanke.

• KimLinnefeldt

Nej, nej, nej. Låt henne inte titta i din mobiltelefon. Berätta att du älskar henne, men att hennes svartsjuka på sikt kan förstöra ert förhållande. Be henne gå i terapi. Hennes beteende bottnar troligen i dåligt självförtroende.

• UngGubbeinorr

Finns få saker folk växer så mycket av som förtroende och tillit, gäller alla relationer från vänner till affärsrelationer och i synnerhet kärlek. Misstro och misstänksamhet är tvärt om sådant som får förhållanden att spricka. Jag skulle säga att ert förhållande redan är kört då hon kräver att du ska bevisa din oskuld. Hoppas ni inte har barn, för då kommer hennes misstro att sätta rätt djupa spår i dem.

Mardrömmar är inte mer sanna än visioner om något bra, men handlingarna baserade på de tu skiljer sig dramatiskt.

• Anonym (Otrogen)
    Anonym (S) skrev 2025-09-15 08:18:28 följande:

Men NEJ, det är absolut inte okej. Din flickvän behöver jobba med sig själv. Accepterar hon inte att sluta rota i dina saker bör du lämna.

Men jag älskar henne kan inte bara lämna henne sådär .lättare sagt en gjort. 
  • Anonym ((Ex-frun))
    Anonym (Otrogen) skrev 2025-09-15 12:02:48 följande:
    Men jag älskar henne kan inte bara lämna henne sådär .lättare sagt en gjort. 
    Nej, det är inte lätt att lämna en dysfunktionell partner. Hon är säkert snäll och underbar ibland, och därför älskar du henne fortfarande, även om hon börjar kontrollera dig mer och mer. För det kommer inte stanna där, tyvärr. Min pappa lever tillsammans med en liknande kvinna, och hon har bit för bit rensat ut allt som är hans eget ur hans liv. Han har sagt upp bekantskapen med sina syskon, och med mina syskon. Mina syskonbarn har han aldrig träffat. Mig får han av okänd anledning ha kontakt med, men ganska sporadiskt. Sina vänner får han givetvis inte träffa. En kontrollerande människa nöjer sig inte med att snoka i telefonen, det blir mer och mer. Det är ett monster du aldrig kan mätta!
    Gör slut. Och blocka henne, för det kommer bli en ganska kraftig reaktion och riktigt otrevligt för dig.
  • cosinus

Jag tycker helt ärligt att det är ett otyg med delade positioner i telefoner slentrianmässigt.

Spelar ingen roll att man inte har något att dölja. För kollar man och personen inte är där man tror så kommer man fundera. Dessutom måste man få ha saker man inte behöver förklara eller dela med sig av.

Jag har tre av fyra barn på hitta-appen för att det varit tillfällen då jag snällt bett att få kolla och sen har de inte tagit bort mig fast jag sagt att det är ok att de gör det.

Det är skitsmidigt om de ska hämta mig med bilen för jag kan kolla när jag ska gå ut. Likaså om de kommer med tåg eller buss och jag kan se hur långt bort de är och veta när jag kan åka. Såna saker är bra. Men jag har inte att göra med om de går till vårdcentralen, eller vem de hälsar på. Jag försöker att bara kolla när jag vet var de är för att avgöra en tid de ska vara framme. Annars skickar jag sms och frågar. 

På samma sätt med personer man lever med. Det finns smidiga användningsområden och jag kan absolut tänka mig att dela position om jag gör något som kan få familjen orolig och vill se att jag lever och rör mig. Men till vardags, nej tack. Jag vill inte behöva motivera varenda steg jag tar och jag vill inte fundera på vart enda steg någon annan tar. Det är inte sunt.

• Anonym (H)

Efter som hon är galen hade jag avslutat relationen. 

Jag hoppas verkligen du inte har vänner som skriver till dig om privata saker, sen låter du flickvännen läsa det. Inte okej. 

• Anonym (Hon behöver terapi)

Hon behöver söka hjälp för sin svartsjuka, annars kan ni inte vara ihop. 

Det är inte rimligt att du ska böja dig dubbel baklänges hela tiden för att hon inte ska flippa, hon måste lära sig koppla bort det där.

Svar på tråden Min tjej tror att jag är otrogen fast jag inte är det