• Anonym (Det finns inget parti som talar sanning.)

Pajkastningen blir bara värre.

Högern anklagar vänstern för allt som är fel i samhället. Jag undrar om vänstern kommer kasta lika mycket skit på högern om ca 5 år. Högern vill att rika ska bli rikare och att vissa fattiga grupper ska straffas ut. Om vi tar personer med sjukersättning, så har dessa människor inte fått ta del av skattesänkningen som högern så generöst delade ut. Vilka är det som oftast är i behov av mediciner? Många med sjukersättning. Samtidigt som man sänker skatten, så att rika får mer pengar, så sänker man inte skatten för sjuka utan höjer kostnaden för medicin så att fattiga grupper kan få det lite svårare. Att högern är för rika och vänstern för fattiga, ja jag hårddrar det, är inget nytt. Men nu när högern gör fattiga fattigare, finns då det inte en större risk för tex hemlöshet för vissa grupper? Så?Om tex 5 år, kommer högern få lika mycket skit som högern ger vänstern idag? Vänstern har skuld till mycket. Men det har högern också. Det stora ljugaråret börjar nu.
    Allt jag har skrivit är exempel. Grundfrågan är: Kommer högerns vilja att fattiga ska få det sämre, få så stora konsekvenser att vänstern står och kastar paj på högern?

• Svar på tråden Pajkastningen blir bara värre.
  • longwalkhome
    Anonym (Det finns inget parti som talar sanning.) skrev 2025-09-20 23:11:56 följande:
    Pajkastningen blir bara värre.

Högern anklagar vänstern för allt som är fel i samhället. Jag undrar om vänstern kommer kasta lika mycket skit på högern om ca 5 år. Högern vill att rika ska bli rikare och att vissa fattiga grupper ska straffas ut. Om vi tar personer med sjukersättning, så har dessa människor inte fått ta del av skattesänkningen som högern så generöst delade ut. Vilka är det som oftast är i behov av mediciner? Många med sjukersättning. Samtidigt som man sänker skatten, så att rika får mer pengar, så sänker man inte skatten för sjuka utan höjer kostnaden för medicin så att fattiga grupper kan få det lite svårare. Att högern är för rika och vänstern för fattiga, ja jag hårddrar det, är inget nytt. Men nu när högern gör fattiga fattigare, finns då det inte en större risk för tex hemlöshet för vissa grupper? Så?Om tex 5 år, kommer högern få lika mycket skit som högern ger vänstern idag? Vänstern har skuld till mycket. Men det har högern också. Det stora ljugaråret börjar nu.
    Allt jag har skrivit är exempel. Grundfrågan är: Kommer högerns vilja att fattiga ska få det sämre, få så stora konsekvenser att vänstern står och kastar paj på högern?

Det du beskriver kommer aldrig att förändras. Så här har det fungerat i alla tider. Oppositionen pekar alltid finger och när man sedan tar över makten så blir det "städning" efter tidigare år av kaos. Detta sker oavsett vilken färg den sittande regeringen har.
  • Anonym (Rami)

Sverige är kört. Folk är så jävla missnöjda. Dålig arbetsmiljö på många ställen, dåliga löner/löneutveckling. Allt fler hatar sina jobb. Varför tror du en hel del är så hatiska emot arbetslösa. Förmodligen för att dom själva mår dåligt och går till piss jobb med piss löner. Dom svagaste i samhället får ta smällen. 

Miljö och som går helt åt helvete. Med en på tok för ung miljö/klimatminister som visar stor omogenhet genom att vara nöjd med hur det ser ut. Saknar förmåga att vara självkritisk etc. Tycker genuint synd om kommande generationer och barn. Vilken skit dom kommer få ärva. Vill inte ens tänka på vilket klimat dom kommer tvingas leva i.

Känns som samhället blivit allt mer hatiskt. Folk har gått blivit dumma i huvudet. Röstar på partier där dom får det sämre. SD ökar. Vill man verkligen leva som dom gör i USA just nu? Det är det ni har vänta, om SD och Åkesson blir statsminister.  Dom vill verkligen försämra demokratin.

Folk verkar helt ärliga, inte må speciellt bra i Sverge. Varför har många en sådan törst för att leva i ett kontroll samhälle? Där vi ska misstro allt och alla? 

Ingen solidaritet, folk ska straffas, klämmas åt etc. Noll gemenskap. Solidaritet etc. Tror knappast detta samhället bidrar till kärlek och att fler vill skaffa barn etc.
    Sverige börjar bli ett stort svart hål.

• Anonym (Allt faller.)

Fram tills Fredrik Reinfält blev statsminister fungerade Sverige något Normalt, men med hans "ÖPPNA EDRA HJÄRTAN" ÖPPNA EDRA PLÅNBÖCKER" slutade Sverige fungera. Så alla ni som öppnade edra hjärtan till ett fritt invandring till Sverige har ni ens tänkt en tanke på hur vårt land blivit??????

Moderaterna, sossarna, miljöpartiet, Liberalerna, och några till såg till att alla som välde in i Sverige gick i förtur med allt och då menar jag allt (EKONOMISKT).

Och på den vägen är det. Ekonomin i Sverige fallerade och det drabbar Funktionshindrade, pensionärer och fattigfamiljer. 
    Det drabbar Vården och tandvården.
    Skolan
    Företagen som måste anställa folk som inte kan språket.

Det drabbar hela Sverige, och det verkar som att ingen parti kan ta i med hårdhandskarna för att göra nåt så länge Svenska folket inte fattar vilka som dragit Sverige ner i det svarta hålet.

Endast två partier tänker på Svenska folket, resten favoriserar med vad dom kallar invandringen för att det kommit en massa utbildat folk som får Sverige att bli ekonomiskt bra, men hallå alla det som kommit till landet som inte vill jobba, inte vill lära sig svenska språket tycker inte ni alla som röstade för fri invandring att man tar bort all bidrag av dem.

Nej jag röstar inte på något parti mer för Sverige är inte Sverige mer utan hela världens socialbidrags GIVARE. Förutom svenskar.

Svenska folket välkomnar Kriminalitet oro och hemskheter. Svenska folket skiter i att det finns 10 tusentals uteliggande pensionärer, Funktionshindrade som inte får hjälp med skolskjutsen, pensionärer som inte kan betala hyra eller mediciner.
Svar på tråden Pajkastningen blir bara värre.