Anonym (Sem) skrev 2025-09-30 13:45:17 följande:
Åka utomlands utan sina barn?
Jag har alltid varit emot att göra något kul som inte innefattar barnen. Med åren har jag blivit mer och mer deprimerad och hur gärna jag än vill lägga alla pengar vi har på barnen så går det tyvärr inte.
Har nu blivit bjuden på en resa, 7 dagar, jag och min man för jag fyller år. Men mår så dåligt för barnen. Jag och mannen har krisat senaste året så kanske vore välbehövligt men känns ändå fel. Vad har du gjort?
Det fetade tycker jag låter extremt. Vuxna kan vilja göra saker som inte är roliga för barn, men det ska alltså föräldrarna avstå ifrån ända tills barnen flyttat hemifrån? Klarar man ens av att göra något tillsammans då?
Era barn är alltså inte i förskoleåldern utan tonåringar och en 10-åring. Hög tid att de får se att de överlever en vecka utan föräldrarna.
Jag hade rest ifrån barnen även utan kris. Det finns väl mor/farföräldrar eller andra släktingar som kan ta hand om dem. Barnen borde själva få åka ifrån föräldrarna ibland (sommarläger, språkresa etc). Hur gör ni på sommarloven, de är ju längre än vuxnas semester?