• Anonym (Vetgirig)

Öppetförhållande hur funkar det?

Det här med öppna förhållanden hur funkar det egentligen och funkar det?
    Jag har en väninna som lever så och hon tycker det är toppen och att det går bra så länge det finns en fungerande kommunikation.

Vad händer om det kör ihop sig?
    Om någon blir svartsjuk mm.
    Hur löser ni det?
    Hur lade ni fram frågan om ett öppetförhållande?

• Svar på tråden Öppetförhållande hur funkar det?
  • Anonym (Man 40)
    Anonym (Snyggmorsa) skrev 2025-10-10 17:10:45 följande:

Vi har öppet på så sätt att jag är fri att träffa andra så länge jag är helt öppen med vad jag gör. 
    Det var min man som tog upp det från början och min första tanke var såklart att det var för att han skulle få träffa andra. Men det var det inte, han har inget intresse av det även om han i rättvisans namn skulle få göra det utan han njuter av att jag njuter. Vårt bästa sex har vi efter att jag träffat någon annan. 
    Dealen är som sagt att jag är helt öppen med vad jag gör och vill någon inte längre, oavsett anledning så måste vi respektera det.
    Det har såklart varit gånger när det inte blivit bra men det har vi pratat om och är än så länge helt överens om att vi vill fortsätta.
    Det gäller att man är helt trygg med varandra men för oss har det bara fört oss närmare varann

Intressant läsning. Precis så får diskussionen hemma hos oss. Jag är öppen för att öppna upp för min sambo att vara med andra. Jag själv har inget behov eller önskan utan skulle se hennes resa som något kul. Jag gillar när hon njuter precis som din man gör. Och precis som hos er så är mina krav att hon ska tala om vad hon gör och när hon gör det. (Eller berätta efteråt) men om hon inte berättar så tar jag det för otrohet. 

Vi har inte tagit steget längre än att diskutera detta så hur gjorde ni/du? Fann du själv någon du träffade eller letade ni tillsammans? Hur var det för dig och för honom innan och efter första gången?

• Anonym (Man 40)
    Anonym (Nina) skrev 2025-10-10 20:28:29 följande:
    En smart man och jag känner igen mej :) Min man verkade i det närmaste lättad att jag blev nöjd med upplägget med öppet förhållande. Ingen big deal liksom och han är nöjd om jag njuter oavsett om det är med honom eller någon annan. En sån respons gör ju också att banden mellan oss stärks, precis som för er.

Ser att ni också praktiserar detta, hur hittar du nya bekantskaper? Letar du själv eller gör ni det tillsammans?

Ven av er tog upp frågan om att öppna upp under dessa premisser? 

Har ni också överenskommet att allt sker öppet, dvs du talar om innan eller efter du träffar någon så han vet om det? Eller har du tillåtelse att vara med andra utan att han känner till det? 

• Anonym (Nyfiken)

Jag är så nyfiken på vad det är som gör att ni som har öppna förhållanden inte kan nöja er med sex med en person? Jag vill bara ha sex med min man och han vill bara ha sex med mig, vi är verkligen monogama av oss. Jag har så svårt att förstå att man vill ha sex utan känslor med random personer när man har någon man älskar. 

Vill inte döma utan vill höra hur ni resonerar då jag har svårt att förstå detta?

• Anonym (XY)

Skulle gärna ett öppet förhållande men min fru vill inte det. Jag är inte så sugen på sex längre men vill unna henne det. 

• Anonym (Jag)

Jag skulle väldigt gärna ha ett öppet förhållande men för min pojkvän är det helt uteslutet. Han kan inte separera på sex och känslor så som jag kan.

• Anonym (Man 40)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2025-10-12 10:05:00 följande:

Jag är så nyfiken på vad det är som gör att ni som har öppna förhållanden inte kan nöja er med sex med en person? Jag vill bara ha sex med min man och han vill bara ha sex med mig, vi är verkligen monogama av oss. Jag har så svårt att förstå att man vill ha sex utan känslor med random personer när man har någon man älskar. 

Vill inte döma utan vill höra hur ni resonerar då jag har svårt att förstå detta?

Kul att du är nyfiken, jag tänker att på samma sätt som ni känner att monogamt är rätt väg att gå finns andra som går igång på sex på flera, lack och läder, dominans eller smärta. I mitt fall är min sambos njutning prio ett och jag går igång på att se henne njuta och att få henne njuta. Jag är ganska säker att det finns personer som är bättre på sex än mig och att jag skulle vilja ge henne möjlighet att få testa detta. Jag är därför öppen för att öppna upp förhållandet för henne att ha sex med andra. Inte för mig eftersom varken jag eller hon vill det. 

Men din frågeställning är intressant och jag läser gärna andras beskrivningar med.

• Anonym (Provade)
    Anonym (Jag) skrev 2025-10-12 10:34:41 följande:

Jag skulle väldigt gärna ha ett öppet förhållande men för min pojkvän är det helt uteslutet. Han kan inte separera på sex och känslor så som jag kan.

Din pojkvän kanske borde uppdatera sig om att det är 2025 nu, och att monogama förhållanden börjar bli hemskt utdaterade.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Provade) skrev 2025-10-12 12:52:02 följande:
    Din pojkvän kanske borde uppdatera sig om att det är 2025 nu, och att monogama förhållanden börjar bli hemskt utdaterade.
    Jag önskar verkligen att det gick. Har försökt prata om det och om hur jag ser på sex. Och att det hade varit stor skillnad på det sex vi har som älskar varandra, och sex jag hade haft med en annan man. Men han vill inte. Och jag älskar honom. Så jag vet inte..
  • Dardi007skane
    Anonym (Jag) skrev 2025-10-12 17:07:09 följande:
    Jag önskar verkligen att det gick. Har försökt prata om det och om hur jag ser på sex. Och att det hade varit stor skillnad på det sex vi har som älskar varandra, och sex jag hade haft med en annan man. Men han vill inte. Och jag älskar honom. Så jag vet inte..
    Ge honom tid bara . Saker kommer ändras säkert :)
  • Anonym (Jag)
    Dardi007skane skrev 2025-10-12 17:11:59 följande:
    Ge honom tid bara . Saker kommer ändras säkert :)
    Håller tummarna! Men han är väldigt mycket "Du är MIN"
  • Anonym (Provade)
    Anonym (Jag) skrev 2025-10-12 17:07:09 följande:
    Skulle du se honom sitta och runka till porr någon gång kan du ju säga att det är samma sak som att han har sex med andra (visuellt), och säga att iom det så känner du dig tillåten att ha sex med andra.

Blir suget för starkt får du ju helt enkelt lämna honom.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Provade) skrev 2025-10-12 18:23:09 följande:
    Skulle du se honom sitta och runka till porr någon gång kan du ju säga att det är samma sak som att han har sex med andra (visuellt), och säga att iom det så känner du dig tillåten att ha sex med andra.

Blir suget för starkt får du ju helt enkelt lämna honom.
    Fast att onanera till porr och knulla med någon annan är ju verkligen inte samma sak.

Men ja, blir suget för stort får jag såklart lämna honom och hitta nån som funkar som jag. 
  • Dardi007skane
    Anonym (Jag) skrev 2025-10-12 18:14:32 följande:
    Du kan säga att du tillhör alla hahaha allting ska börja som skoj !
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Man 40) skrev 2025-10-12 09:56:52 följande:

Ser att ni också praktiserar detta, hur hittar du nya bekantskaper? Letar du själv eller gör ni det tillsammans?

Ven av er tog upp frågan om att öppna upp under dessa premisser? 

Har ni också överenskommet att allt sker öppet, dvs du talar om innan eller efter du träffar någon så han vet om det? Eller har du tillåtelse att vara med andra utan att han känner till det? 

Det var jag som tog upp frågan. Jag letar inte aktivt. Min man behöver inte veta allt. Dealen är vara försiktig och undvika sjukdomar.
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2025-10-12 10:05:00 följande:

Varför nöja sej? Sexualiteten är spännande och är kul att utforska. Jag känner kärlek till flera än min man och är inte intresserad av sex utan känslor.
  • Dardi007skane
    Anonym (Nina) skrev 2025-10-14 03:16:14 följande:
    Varför nöja sej? Sexualiteten är spännande och är kul att utforska. Jag känner kärlek till flera än min man och är inte intresserad av sex utan känslor.
    Har ni barn ? Är det bara du som träffar andra eller han med  ? 
  • Anonym (Man 40)
    Anonym (Jag) skrev 2025-10-12 18:14:32 följande:
    Du har sått ett frö i hans hjärna, vattna det lagom och låt det gro. Frön mår varken bra av för mycket vatten eller torka för den delen. Lycka till. 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Man 40) skrev 2025-10-14 16:08:14 följande:
    Du har sått ett frö i hans hjärna, vattna det lagom och låt det gro. Frön mår varken bra av för mycket vatten eller torka för den delen. Lycka till. 
    Jag håller tummarna :)
  • Anonym (Tillåtet)

Nu lever jag i en form av särborelation och rent krasst är det inte så att vi valt varandra pga kärlek och passion. Jag tycker om honom, men jag älskar honom inte och det är inte så att det pirrar till i kroppen när jag ser honom som det gjorde med tidigare man. Ja, nuvarande är medveten om detta.
    Vi har bra sex, vi rör oss i swingersvärlden och jag har tillåtelse att ha sex med andra utan att han är med. 

Hade jag varit lika galet attraherad av nuvarande man som jag var av föregående man hade jag troligen sett på detta på ett helt annat vis. Då hade jag nog inte klarat av att se honom ha sex med andra kvinnor i swingersvärlden och jag skulle inte känna samma behov av att ha kk vid sidan om.

• Anonym (Provade)
    Anonym (Jag) skrev 2025-10-12 19:28:00 följande:
    Fast att onanera till porr och knulla med någon annan är ju verkligen inte samma sak.

Men ja, blir suget för stort får jag såklart lämna honom och hitta nån som funkar som jag. 
    Jo, han tittar på andra kvinnor (visuellt) blir kåt av att se dem och runkar till dem. Tänk lite - det ÄR en form av otrohet. Det är därför många kvinnor inte gillar när mannen tittar på porr, då undrar ju ofta kvinnan vad det är för fel på henne, eftersom han väljer att runka till andra istället för att ha sex med henne.
Svar på tråden Öppetförhållande hur funkar det?