Anonym (Nyfiken) skrev 2025-10-12 10:05:00 följande:
Jag är så nyfiken på vad det är som gör att ni som har öppna förhållanden inte kan nöja er med sex med en person? Jag vill bara ha sex med min man och han vill bara ha sex med mig, vi är verkligen monogama av oss. Jag har så svårt att förstå att man vill ha sex utan känslor med random personer när man har någon man älskar.
Vill inte döma utan vill höra hur ni resonerar då jag har svårt att förstå detta?
Kul att du är nyfiken, jag tänker att på samma sätt som ni känner att monogamt är rätt väg att gå finns andra som går igång på sex på flera, lack och läder, dominans eller smärta. I mitt fall är min sambos njutning prio ett och jag går igång på att se henne njuta och att få henne njuta. Jag är ganska säker att det finns personer som är bättre på sex än mig och att jag skulle vilja ge henne möjlighet att få testa detta. Jag är därför öppen för att öppna upp förhållandet för henne att ha sex med andra. Inte för mig eftersom varken jag eller hon vill det.
Men din frågeställning är intressant och jag läser gärna andras beskrivningar med.