• Anonym (Perra)

Min tjej har slutat raka sig...

Min tjej har slutat att raka sig under armar, på benen och ja där nere. När jag säger slutat menar jag att det växer fritt och är mycket. Jag har frågat henne om detta och hon säger att det är henns kropp och att hon inte finns till för att behaga mig. 

Jag har alltid tränat och ansträngt mig för att se så bra ut jag kan. Visst förstår jag att det är kvinnans kropp och att jag inte har rätt att bestämma, absolut. Men borde man inte försöka anstränga sig lite ? 

VI snackar ju enligt mig inget överdrivet här utan mer basal hygien. Jag tror de flesta män inte skulle tända på detta. 

Vad är detta ett tecken på? Vad säger ni kvinnor om detta ? Intressant att ta del av era perspektiv och synpunkter. 

OBS undanber mig elaka svar ( som är vanligt här på FL) utan är ute efter seriösa svar med fokus på lösning (för båda). 

Hälsningar Perra 

• Svar på tråden Min tjej har slutat raka sig...
  • molly50
    Anonym (mm) skrev 2026-01-13 15:09:10 följande:
    Vilka män? Vet inte varför du svarar det till mitt inlägg. Jag skrev om att jag tycker det är självklart att man själv vill hålla sig attraktiv, inte att männen har det som krav. En man som kräver med hot om att göra slut hade jag inte stannat hos.
    Jag vände mig till de män som har denna åsikt.
    Jag missuppfattade dig och trodde att du delade den. Ber om ursäkt om så inte är fallet.
  • Meddelande borttaget
  • molly50
    Anonym (Gräns) skrev 2026-01-13 16:23:26 följande:

Är man dum.om man kan acceptera hår under armar och på könet men att gränsen går vid benen? Älskar nämligen lena ben. Men kan tycka det är lite fint med hår under armarna om det inte är för mycket och gärna inte helbuske där nere även om jag inte bryr mig så mycket om det. Men jag blir glad om kvinnan själv gillar att raka sig, kanske inte hela tiden men ibland eller i perioder. Är det fel att ha lite preferenser liksom? 

Eller ska jag helt enkelt sluta raka mig helt i ansiktet och spara ut helskägg och låta håret växa långt och skaffa dreads kanske och sluta träna helt och hållet och gå upp jättemycket i vikt? Jag är väl inte till för att behaga någon annan?

Alltså vill inte provocera nu men jag fattar ju att jag faktiskt inte kan se ut hur som helst i en relation. Min flickvän tycker det är fint när jag har helrakat ansikte eller lite stubb. Jag gör det ofta för hennes skull.

Jag tycker det är en sak om man själv vill raka sig osv. Eller om man vill göra det för sin partners skull. Att ha preferenser har vi väl alla mer eller mindre.
    Men det är en annan sak att kräva det av sin partner för att man ska stanna kvar.
    Då bör man kanske fundera på om man verkligen älskar sin partner för den h*n är eller bara för det man ser.
  • philly

Det get nästan intryck av att vara något slags test, att hon helt slutar raka sig överallt. Som att hon vill se om du stannar om hon slutar att raka sig överallt. Man kan så klart ha preferenser. Jag tror de flesta män föredrar om kvinnan är helt eller delvis rakad framför en stor buske. Vi män är mer visuella än kvinnor och en rakad fitta ser nog för de flesta män finare och mer inbjudande ut än om det är fullt med hår. Man kan tycka att det är porrskadat eller vad man vill, men det förändrar inte att de allra flesta män nog föredrar i alla fall delvis rakat framför att håret får växa fritt. 

• Anonym (Man56år)

Jag har alltid uppmuntrat min hustru att inte raka sig. Jag tycker att det är naturligt med hår både i armhålorna och  som skydd framför de vitala delarna som ska föra vidare vårt genetiska arv. Håret har till uppgift att skydda kroppen. Det är faktiskt jätteviktigt och inte det minsta osexigt. Jag tycker tvärtom att det är härligt att lukta på hennes hår, både på huvudet, under armarna och mellan benen. Jag hoppas att vi kan hjälpas åt med att få folk att inse hur viktigt det är att ha håret kvar som skydd.

• Anonym (mm)
    Anonym (Man56år) skrev 2026-01-13 22:46:31 följande:

Jag har alltid uppmuntrat min hustru att inte raka sig. Jag tycker att det är naturligt med hår både i armhålorna och  som skydd framför de vitala delarna som ska föra vidare vårt genetiska arv. Håret har till uppgift att skydda kroppen. Det är faktiskt jätteviktigt och inte det minsta osexigt. Jag tycker tvärtom att det är härligt att lukta på hennes hår, både på huvudet, under armarna och mellan benen. Jag hoppas att vi kan hjälpas åt med att få folk att inse hur viktigt det är att ha håret kvar som skydd.

Skydd mot vad? Jag har då aldrig blivit drabbad, eller någonsin hört om någon annan som blivit drabbad, av något allvarligt pga rakad kroppsbehåring som inte sitter kvar och "skyddar". Så "jätteviktigt" har jag svårt att se att det skulle vara
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Gräns)
    Anonym (Man56år) skrev 2026-01-14 09:47:19 följande:
    https://www.mabra.com/halsa/tre-anledningar-att-inte-raka-bort-konsharet/6482107
    Ok. Men då kan man sluta klippa sig? Raka av skägget? Typ bara låta allt växa helt fritt. Måste ju vara en anledning till att man kan ha långt hår, jätteskägg osv. Varför behövs frisyrer öht? Det vore ju då teoretiskt bättre värmemässigt om man inte klipper håret kort, rakar skallen eller skägget. Bara ha allt full natural.

Som sagt har inget emot kvinnor som inte rakar sig. Kan tycka det är fint också men lite variation är också fint enligt mig. Precis som man skaffar sig en ny frisyr ibland.
  • Anonym (Hygien)
    Anonym (Gräns) skrev 2026-01-14 10:42:17 följande:
    Ok. Men då kan man sluta klippa sig? Raka av skägget? Typ bara låta allt växa helt fritt. Måste ju vara en anledning till att man kan ha långt hår, jätteskägg osv. Varför behövs frisyrer öht? Det vore ju då teoretiskt bättre värmemässigt om man inte klipper håret kort, rakar skallen eller skägget. Bara ha allt full natural.

Som sagt har inget emot kvinnor som inte rakar sig. Kan tycka det är fint också men lite variation är också fint enligt mig. Precis som man skaffar sig en ny frisyr ibland.
    Ja, det står folk helt fritt att göra det, precis som det står folk helt fritt att välja om de vill ha behåring mellan benen eller inte. 

Min nuvarande är tunnhårig så HAN trivs bäst med rakad skalle. Jag gillar när han har lite skäggstubb men HAN trivs bäst när skägget är borta och därför rakar han sig i ansiktet. 

JAG trivs bäst helrakad mellan benen (och får inga problem av det) så därför rakar jag mig där. Ibland händer det att jag inte har rakat mig och det är inte heller några problem. 

Jag håller just nu på att låta håret bli längre, efter att ha varit kortklippt i 7 år. Han uppskattar det men vet att om jag känner för att kapa av det så gör jag det. 
  • Anonym (Gräns)
    Anonym (Hygien) skrev 2026-01-14 12:11:56 följande:
    Ja, det står folk helt fritt att göra det, precis som det står folk helt fritt att välja om de vill ha behåring mellan benen eller inte. 

Min nuvarande är tunnhårig så HAN trivs bäst med rakad skalle. Jag gillar när han har lite skäggstubb men HAN trivs bäst när skägget är borta och därför rakar han sig i ansiktet. 

JAG trivs bäst helrakad mellan benen (och får inga problem av det) så därför rakar jag mig där. Ibland händer det att jag inte har rakat mig och det är inte heller några problem. 

Jag håller just nu på att låta håret bli längre, efter att ha varit kortklippt i 7 år. Han uppskattar det men vet att om jag känner för att kapa av det så gör jag det. 
    Jo, alla får välja fritt såklart. Jag ifrågasätter ju argumentet att bara för att det är naturligt med hår på könet så måste det vara där.

Alla får ju helt klart bestämma själva hur dom vill ha det.
  • Anonym (mm)
    https://www.mabra.com/halsa/tre-anledningar-att-inte-raka-bort-konsharet/6482107
    Ok, jag frågade efter allvarliga grejer. Är det här vad som är "jätteviktigt" med att ha könshåret kvar? Du är alltså rädd att din fru eller du ska få könssjukdomar om ni inte är orakade? KONDOM skyddar mot könssjukdomar, man behöver inget hår för att skydda sig och ingen vettig människa förlitar sig på könsbehåring som skydd mot det.
  • Anonym (Odalsmannen)

Tar upp tråden igen eftersom det är angeläget att belysa problemet att hon har slutat raka sig.

Artikeln hos MåBra är förmodligen skriven av en kvinna.

Ett av argumenten för att låta bli att raka fittan är att värna om flatlössen och deras överlevnad. Vet inte om hon försöker skämta men den typen av argument kan man ju bara åberopa om man är en tvättäkta rabiat feminist. Jag tror att de flesta män säger nej till håriga kvinnor med kolonier av flatlöss.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Odalsmannen)
    Anonym (mt) skrev 2026-01-23 17:37:19 följande:
    Vem gnäller om flatlöss hört att 1800-talet ropar?

Vet inte riktigt hur du menar. Jag menar att på 1800-talet rakade kvinnor inte fittan och då grasserade flatlössen i underlivet. 

Idag är vi moderna och har kunskaper, det finns kondomer och då bör tjejerna vara rakade och fräscha eftersom kondomer kan stoppa vissa könssjukdomar men inte flatlöss. 
    Ganska logiskt egentligen. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Inget kul för dig)

En mardröm om tjejen kommer på såna tankar.. 

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Min tjej har slutat raka sig...