• Anonym (Perra)

Min tjej har slutat raka sig...

Min tjej har slutat att raka sig under armar, på benen och ja där nere. När jag säger slutat menar jag att det växer fritt och är mycket. Jag har frågat henne om detta och hon säger att det är henns kropp och att hon inte finns till för att behaga mig. 

Jag har alltid tränat och ansträngt mig för att se så bra ut jag kan. Visst förstår jag att det är kvinnans kropp och att jag inte har rätt att bestämma, absolut. Men borde man inte försöka anstränga sig lite ? 

VI snackar ju enligt mig inget överdrivet här utan mer basal hygien. Jag tror de flesta män inte skulle tända på detta. 

Vad är detta ett tecken på? Vad säger ni kvinnor om detta ? Intressant att ta del av era perspektiv och synpunkter. 

OBS undanber mig elaka svar ( som är vanligt här på FL) utan är ute efter seriösa svar med fokus på lösning (för båda). 

Hälsningar Perra 

• Svar på tråden Min tjej har slutat raka sig...
  • Anonym (huldra)
    Anonym (Millie) skrev 2025-10-11 06:48:05 följande:

Just det sista kan ju vara den springande punkten. TS tjej är kanske less på det upplevda kravet att vara tilldragande och feminin och är inte intresserad av att vara det längre.

Själv har jag aldrig varken rakat eller sminkat mig annat än till särskilda tillfällen. Det finns gott om män som uppskattar kvinnlighet som den är, utan de konstgjorda feminina attributen. 

Det jobbiga för TS och hans tjej är att TS inte är en sån man och att tjejen ändrat sig och blivit en sån tjej. De killar jag träffat har ju velat ha det de fick, så att säga. TS har plötsligt fått något annat än det han trodde att han hade. Jag kan förstå att det blir jobbigt för båda. TS känner sig nedprioriterad och tjejen kanske upplever att TS inte tycker om den hon egentligen är. 

Min man och jag har varit tillsammans i 31 år, gifta i 28.

Jag slutade raka mig i samband med min första graviditet och tog aldrig upp vanan igen. Inte en enda gång på dessa 27 år har min man klagat. Inte heller har det påverkat hans lust till mig.

Rakning har inget med hygien att göra, både min man och jag har behåring men vi håller oss rena och luktfria. Varför skulle man inte kunna det?
  • molly50
    Anonym (huldra) skrev 2025-10-22 11:47:08 följande:
    Min man och jag har varit tillsammans i 31 år, gifta i 28.

Jag slutade raka mig i samband med min första graviditet och tog aldrig upp vanan igen. Inte en enda gång på dessa 27 år har min man klagat. Inte heller har det påverkat hans lust till mig.

Rakning har inget med hygien att göra, både min man och jag har behåring men vi håller oss rena och luktfria. Varför skulle man inte kunna det?
    Jag håller med. Min man och jag har varit tillsammans i 23 år och gifta i 19. Och aldrig har han klagat på om jag inte har rakat mig.
    Det har t om hänt att han har ifrågasatt varför om jag har fixat till mig och sminkat mig om vi ska iväg någonstans och sagt att han inte tycker det är nödvändigt då han tycker jag är fin som jag är.
    Om alla tänkte så så skulle vi inte behöva ha den utseendefixering vi har idag.
  • Anonym (Jo)

Maken har inte en enda gång under våra 27 år har han sagt något om rakning av underlivet.

• Anonym (Jupp)

Jag föredrar en buske där nere på en kvinna. Det har dock behövds lite mod men när dom har märkt att jag tänder mer när dom har sett ut som barn där nere.

• Anonym (Mia)

Just därför är jag singel.Så jag kan fri från en mans åsikter!

• Anonym (Behöver inte vara ohygieniskt att inte raka)
    Anonym (Jupp) skrev 2025-10-22 15:44:58 följande:

Jag föredrar en buske där nere på en kvinna. Det har dock behövds lite mod men när dom har märkt att jag tänder mer när dom har sett ut som barn där nere.

"Dom"? Har du sex med flera ?

Hade denna tråden varit ca 1995 - 2010 (ev 2015), så hade färre stått för att ha hår mellan benen. Då var det väldigt "förbjudet" att ha det, men jag tror en viss "tillnyktring" har skett.

En som jag har för mig föreskriver rakning enligt någon av haditherna är Muhammed i islam, som en del  av det så kallade fitra. Jag är inte 100% säker men tror att jag har läst något sådant.

Tror att någon som jobbade med förlossningar skrev nånstans att etniskt svenska kvinnor (och detta var nog efter den stora rakvågen jag nämnde ovan) oftare hade hår än invandrarkvinnor från islampräglade kulturer.

• Anonym (m)
    Anonym (Behöver inte vara ohygieniskt att inte raka) skrev 2025-10-23 11:32:30 följande:
    "Dom"? Har du sex med flera ?
    Det har väl de flesta. Inte samtidigt, men under livets gång.
    Anonym (m) skrev 2025-10-23 11:58:25 följande:
    Det har väl de flesta. Inte samtidigt, men under livets gång.
    Många har. men jag tror på stabilitet i a f. Men det är ett sidospår från ämnet i tråden så tror jag inte kommenterar den saken mer här.
  • Anonym (Hygien)
    Anonym (Behöver inte vara ohygieniskt att inte raka) skrev 2025-10-23 12:29:32 följande:
    Många har. men jag tror på stabilitet i a f. Men det är ett sidospår från ämnet i tråden så tror jag inte kommenterar den saken mer här.
    Ytterst få har bara haft sex med en enda person i sitt liv och så fort det blir fler än en blir det ju "de".
    Anonym (Hygien) skrev 2025-10-23 13:48:57 följande:
    Ytterst få har bara haft sex med en enda person i sitt liv och så fort det blir fler än en blir det ju "de".
    Ja, i senare generationer av etniska svenskar i a f, men som sagt - eftersom det var ett sidospår vid sidan av trådens egentliga ämne så skriver jag inte mer i just det
  • Livelovelife

Du vet väl att rakning inte har med hygien att göra va? Att rakning faktiskt är sämre för hygienen. Älskar du henne så låter du henne göra som hon vill. Hår är faktiskt inte farligt. Tråkigt att det blivit så hårfixerat senaste åren!

• Anonym (50+ tycker till)

Ingen man jag har haft har brytt sig om rakning eller ens nämnt det. Jag ansar med sax och det räcker gott och väl.

• Anonym (Mah)
    Anonym (Perra) skrev 2025-10-11 04:40:05 följande:
    Min tjej har slutat raka sig...

Min tjej har slutat att raka sig under armar, på benen och ja där nere. När jag säger slutat menar jag att det växer fritt och är mycket. Jag har frågat henne om detta och hon säger att det är henns kropp och att hon inte finns till för att behaga mig. 

Jag har alltid tränat och ansträngt mig för att se så bra ut jag kan. Visst förstår jag att det är kvinnans kropp och att jag inte har rätt att bestämma, absolut. Men borde man inte försöka anstränga sig lite ? 

VI snackar ju enligt mig inget överdrivet här utan mer basal hygien. Jag tror de flesta män inte skulle tända på detta. 

Vad är detta ett tecken på? Vad säger ni kvinnor om detta ? Intressant att ta del av era perspektiv och synpunkter. 

OBS undanber mig elaka svar ( som är vanligt här på FL) utan är ute efter seriösa svar med fokus på lösning (för båda). 

Hälsningar Perra 

oh vilken äckligt finns. ingen men som vill sånt 
Svar på tråden Min tjej har slutat raka sig...