• Anonym (Perra)

Min tjej har slutat raka sig...

Min tjej har slutat att raka sig under armar, på benen och ja där nere. När jag säger slutat menar jag att det växer fritt och är mycket. Jag har frågat henne om detta och hon säger att det är henns kropp och att hon inte finns till för att behaga mig. 

Jag har alltid tränat och ansträngt mig för att se så bra ut jag kan. Visst förstår jag att det är kvinnans kropp och att jag inte har rätt att bestämma, absolut. Men borde man inte försöka anstränga sig lite ? 

VI snackar ju enligt mig inget överdrivet här utan mer basal hygien. Jag tror de flesta män inte skulle tända på detta. 

Vad är detta ett tecken på? Vad säger ni kvinnor om detta ? Intressant att ta del av era perspektiv och synpunkter. 

OBS undanber mig elaka svar ( som är vanligt här på FL) utan är ute efter seriösa svar med fokus på lösning (för båda). 

Hälsningar Perra 

• Svar på tråden Min tjej har slutat raka sig...
  • Anonym (Jo)
    EnAnonumius skrev 2025-10-12 07:46:41 följande:
    Du är inte ensam, jag är likadan.
    Här är en till.
  • molly50
    Anonym (Hygien) skrev 2025-10-12 00:45:54 följande:
    Exet rakade av skägget när han ville, inget jag la mig i. Lika lite som jag la mig i att han drog ner håret på huvudet till 10mm varje vår och sedan en gång till i slutet av sommaren innan det sen fick vara över den kalla årstiden. Lika lite som jag kommenterade hans viktuppgång på annatvis än att jag bad honom gå till doktorn när han hade problem med blodsockerfall.

Min attraktion till honom (innan den dog pga hans mentala beteende) satt inte i det fysiska. 

Nuvarande får gärna ha skäggstubb när vi ses, känslan av den mot huden är mmmmm... det enda jag sagt till honom om det är att han inte behöver raka sig för min skull när han vid ett tillfälle vi skulle ses sa att han behövde raka sig. 90% minst av min attraktion till honom ligger i helt andra saker än fysiska attribut. 

Vet inte om jag är konstig som sätter annat än fysiska attribut högre på attraktionsskalan, verkar som det ibland.
    Det är du inte ensam om. Det spelar ju ingen roll hur snyggt yttre en person har om det inte finns något på insidan.
  • Anonym (69"-man)
    molly50 skrev 2025-10-12 15:01:38 följande:
    Det är du inte ensam om. Det spelar ju ingen roll hur snyggt yttre en person har om det inte finns något på insidan.
    Det kan vara så att det finns saker på insidan. En stor och fin kärlek men om den ena parten gör förändringar som är raka motsatsen till vad den gjorde tidigare. Det kan vara att man börjar raka sig när man varit hårig, går upp mycket i vikt när man varit smal i flera år, eller tvärtom. På samma sätt som man själv har rätt att göra dessa förändringar,oavsett skäl. Så kan man inte förvänta sig att det inte ska ha några konsekvenser på förhållandet eller i bemötandet från partnern. Det händer rätt ofta att  kärleken har utvecklats till en vänskap istället för en parrelation. Det är precis lika ok att det beror på att ens preferenser inte uppfylls längre som alla andra skäl. Ingen kan kräva att den andra ska stanna i en parrelation när du gör en förändring. Vi är alla friaatt gå vidare oavsett skäl.
  • molly50
    Anonym (69"-man) skrev 2025-10-12 15:46:19 följande:
    Det kan vara så att det finns saker på insidan. En stor och fin kärlek men om den ena parten gör förändringar som är raka motsatsen till vad den gjorde tidigare. Det kan vara att man börjar raka sig när man varit hårig, går upp mycket i vikt när man varit smal i flera år, eller tvärtom. På samma sätt som man själv har rätt att göra dessa förändringar,oavsett skäl. Så kan man inte förvänta sig att det inte ska ha några konsekvenser på förhållandet eller i bemötandet från partnern. Det händer rätt ofta att  kärleken har utvecklats till en vänskap istället för en parrelation. Det är precis lika ok att det beror på att ens preferenser inte uppfylls längre som alla andra skäl. Ingen kan kräva att den andra ska stanna i en parrelation när du gör en förändring. Vi är alla friaatt gå vidare oavsett skäl.
    Absolut! Alla är fria att lämna om de inte passar. Men utseendet är inte allt.
    Och om jag som kvinna är till för att behaga en man så är jag hellre singel.
    Det låter som en riktigt gammalmodig inställning. 
  • Anonym (69"-man)
    molly50 skrev 2025-10-12 16:00:52 följande:
    Absolut! Alla är fria att lämna om de inte passar. Men utseendet är inte allt.
    Och om jag som kvinna är till för att behaga en man så är jag hellre singel.
    Det låter som en riktigt gammalmodig inställning. 
    Det må hända att det är gammalmodigt. Samtidigt, om du bara är i en relation för din egen skull och inte för att din partner ska ha det bättre dig än med någon annan?!?Ja då är du egoistisk på ett sätt som gör att det är bättre för din partner att ni är singlar.
  • Core
    Jemp skrev 2025-10-12 07:53:20 följande:
    Det är ju lite roligt när mäns skäggväxt dras in i bilden. Den är väl varken lika normativ vad som ses som rätt, eller särskilt permanent stil för många utan kan växla ett antal gånger under ett förhållande. 

Prova att starta en tråd där en man säger sig vilja låta skägget växa fritt, och kvinnan bara gnäller, vill inte pussas etc. så kommer du kunna utläsa av svaren att de allra flesta tar kvinnans parti. Finns rätt många skäggtrådar om du är intresserad.

Eller ställ frågan i lunchrummet på jobbet för den delen.

Sen går väl kroppsbehåring i faser för många också, i perioder orkar man helt enkelt inte hålla efter lika mycket.

De främsta argumenten i såna här trådar är att man föds med hår där, det är naturligt och ska inte skammas av män. Bör inte samma förhållningssätt då gälla skägg? 

Sen att en och annan kvinna skiter i om mannen släpper skäggväxten fri säger ingenting, det finns män som skiter i kvinnans kroppsbehåring också, apropå ett tidigare inlägg som menar att det inte spelar någon roll. 

• Anonym (Jo)
    Anonym (69"-man) skrev 2025-10-12 16:07:40 följande:
    Det må hända att det är gammalmodigt. Samtidigt, om du bara är i en relation för din egen skull och inte för att din partner ska ha det bättre dig än med någon annan?!?Ja då är du egoistisk på ett sätt som gör att det är bättre för din partner att ni är singlar.
    Hennes partner är tillsammans med henne för att hon är den hon är.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-10-12 12:29:18 följande:
    För att man har rätt att se ut som man vill?

Är man så ytlig att man inte vill ha sin partner längre pga hår eller inte hår så är relationen ändå inget att ha.

Min attraktion till min  man sitter inte i hans hårstrån... att vara så ytlig är bara pinsamt.
    Precis, attraktionen sitter mellan öronen.
  • molly50
    Anonym (69"-man) skrev 2025-10-12 16:07:40 följande:
    Det är självklart att jag gör det som får min man att må bra. Och det är ömsesidigt. Och ingen av oss skulle kräva att den andre ska förändra sig för vår skull. Då blir det ju inte den vi föll för.
    Men när det börjar komma till saker som att förändra sitt utseende för att mannen ska tända på sin partner så tycker jag att det har gått för långt.
    Som t ex att kvinnan ska intimraka sig. 
    Om kvinnan får problem med huden av det så ska hon inte behöva göra det.
    Och det låter ärligt talat lite porrskadat.
  • Jemp
    Anonym (69"-man) skrev 2025-10-12 15:46:19 följande:
    Man offrar helt enkelt väldigt mycket genom att vara så ytlig. Och gör sig lätt till en oattraktiv partner. 
Svar på tråden Min tjej har slutat raka sig...