• Anonym (Perra)

Min tjej har slutat raka sig...

Min tjej har slutat att raka sig under armar, på benen och ja där nere. När jag säger slutat menar jag att det växer fritt och är mycket. Jag har frågat henne om detta och hon säger att det är henns kropp och att hon inte finns till för att behaga mig. 

Jag har alltid tränat och ansträngt mig för att se så bra ut jag kan. Visst förstår jag att det är kvinnans kropp och att jag inte har rätt att bestämma, absolut. Men borde man inte försöka anstränga sig lite ? 

VI snackar ju enligt mig inget överdrivet här utan mer basal hygien. Jag tror de flesta män inte skulle tända på detta. 

Vad är detta ett tecken på? Vad säger ni kvinnor om detta ? Intressant att ta del av era perspektiv och synpunkter. 

OBS undanber mig elaka svar ( som är vanligt här på FL) utan är ute efter seriösa svar med fokus på lösning (för båda). 

Hälsningar Perra 

• Svar på tråden Min tjej har slutat raka sig...
  • EnAnonumius
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-10-13 10:07:32 följande:
    Såklart har människor olika preferenser men det finns preferenser i vår tid och kultur som är vanligare än andra. Bara löjligt att försöka förneka det.
    Så kom det kortet, "bara löjligt att förneka det". 

Har du något bra kort man kan dra mot personer som dig som har svårt att hantera att bara för att något skulle kunna uppfattas som allmänt så måste inte enskilda individer tycka att det är vackert.. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Kvinna)
    EnAnonumius skrev 2025-10-13 13:37:55 följande:

Har du något bra kort man kan dra mot personer som dig som har svårt att hantera att bara för att något skulle kunna uppfattas som allmänt så måste inte enskilda individer tycka att det är vackert.. 
    Du förstår inte ordet vanligare? Självklart finns det alltid enskilda individer som går emot normen på olika sätt. Du kan säkert t o m hitta extremfall som gillar hur vi luktade på stenåldern - men det förändrar inte faktumet att de flesta vill att kvinnor duschar. 
  • Kirenaj68
    Anonym (Perra) skrev 2025-10-11 04:40:05 följande:
    Min tjej har slutat raka sig...

Min tjej har slutat att raka sig under armar, på benen och ja där nere. När jag säger slutat menar jag att det växer fritt och är mycket. Jag har frågat henne om detta och hon säger att det är henns kropp och att hon inte finns till för att behaga mig. 

Jag har alltid tränat och ansträngt mig för att se så bra ut jag kan. Visst förstår jag att det är kvinnans kropp och att jag inte har rätt att bestämma, absolut. Men borde man inte försöka anstränga sig lite ? 

VI snackar ju enligt mig inget överdrivet här utan mer basal hygien. Jag tror de flesta män inte skulle tända på detta. 

Vad är detta ett tecken på? Vad säger ni kvinnor om detta ? Intressant att ta del av era perspektiv och synpunkter. 

OBS undanber mig elaka svar ( som är vanligt här på FL) utan är ute efter seriösa svar med fokus på lösning (för båda). 

Hälsningar Perra 

Om vi för ett ögonblick leker att detta är en seriös tråd kan jag säga att rakad eller ej har inget med hygien att göra. Däremot hur ofta och hur noga man tvättar sig och en rakad person kan vara minst lika ohygienisk som en orakad. Så ditt problem är snarare att du vill ha din tjej på ett visst sätt. Detta är således ingen hygienfråga.

Vad är detta tecken på? Att du är bra omogen.

Bästa lösningen/arna för er båda? För henne: Skaffa en kille som respekterar henne som hon är. För dig, TS: Väx upp.
  • Anonym (C)

Perra lyser med sin frånvaro 

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Jo) skrev 2025-10-12 16:35:48 följande:
    Precis, attraktionen sitter mellan öronen.
    Nåja, i ärlighetens namn så behövs det ändå lite för ögats njutning också!
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Inget kul för dig) skrev 2025-10-12 20:35:19 följande:
    Det finns även en allmän uppfattning om vad som betraktas som fysiskt vackert. Den stämmer för dom flesta.
    Fast det spelar ingen roll vad som ses om en "allmän uppfattning".

Jag skiter i vad andra tycker i den frågan. Det är ju jag som ska leva med min partner. Inte "dom flesta". 

*de, inte dom.
  • Spucks
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-10-13 10:07:32 följande:
    Såklart har människor olika preferenser men det finns preferenser i vår tid och kultur som är vanligare än andra. Bara löjligt att försöka förneka det.
    Rakat kön är inte ens so vanlig bland kvinnor (oavsett ålder). När man läser kommentarer här eller var som helst verkar det som att nästan alla är helrakade, men när man går till gymmet eller simhallen ser man väldigt få helrakade kvinnor. Och då har jag för det mesta varit i ett gym som mest frekventeras av studenter, alltså just den åldern som man främst skulle förvänta sig att följa/sätta trenden.
  • Anonym (Jo)
    EnAnonumius skrev 2025-10-13 13:37:55 följande:

Bra skrivet.
  • Anonym (Jo)
    Spucks skrev 2025-10-13 17:49:09 följande:
    Rakat kön är inte ens so vanlig bland kvinnor (oavsett ålder). När man läser kommentarer här eller var som helst verkar det som att nästan alla är helrakade, men när man går till gymmet eller simhallen ser man väldigt få helrakade kvinnor. Och då har jag för det mesta varit i ett gym som mest frekventeras av studenter, alltså just den åldern som man främst skulle förvänta sig att följa/sätta trenden.
    Intressant.
  • Anonym (Odalsmannen)
    Johannes2023 skrev 2025-10-13 11:08:47 följande:

I samma veva som en partner slutar vara lyhörd o slutar anstränga sig för att vara sexig för sin partner så går förhållandet åt fel håll. Hade du dumpat din kvinna så hade hon garanterat dykt upp på tinderdejter välrakad!

Ja, det stämmer. 
    På Familjeliv ser kvinnor jättegärna att män duschar och anstränger sig medan kvinnor inte skall behöva tvingas till rakning. 

Vid Tinderdejtning så vet dock kvinnor att risken för att bli dumpad efter ligget minskar om de är rakade och fräscha. 
Svar på tråden Min tjej har slutat raka sig...