Gravid eller inte???
Hej alla!
har sökt igenom sååå många trådar nu utan att bli klokare!
jag är gravid i v 9, har varit och gjort ett tidigt ultraljud där man såg ett hjärta ticka för 2 veckor sedan. Men sedan förra lördagen började jag få en rosa liten liten blödnkng som sedan försvann, sedan fick jag likadant på måndagen som avtog! Men i tisdags började det blöda ordentlig och hade jätte ont i magen, och sedan dess bara börjat blöda mer och mer samt har verkligen kramper och ont i magen till o från med antigen rosa blödningar eller klarröda, inga klumpar utan bara ?blodstrimlor? ibland. Jag har fullständig panik över detta, har ringt gynakuten som inte tar emot mig för jag är så ?tidigt gravid? och fyller inte 3 bindor med blod per timme. Har bokat privat ultraljud på tisdag, men som jag sen såg skrev att dom tar inte emot patienter med pågående blödning eller smärta!!!
vart ska jag vända mig???? Hur ska jag veta? Det är min första graviditet och aldrig haft missfall förut! Ska jag bara utgå nu från att det är ett missfall och ta ett test om några veckor? Ska jag leva som vanligt eller som gravid? 💔 går sönder av ovisshet.
hoppas någon har ork att svara mig eller som kanske gått igenom samma sak 💔❤️?????