• Skogshuggaren85

Bonus son hatar mig - separation

Hej ny medlem med stor ångest och oro över detta.

lite bakgrund.. jag flyttade in hos min fästmö för cirka fyra månader sedan och sa upp min lägenhet allt flyter på bra och vi börjar försöka få barn tillsammans som till slut lyckas och vi båda är överlyckliga över det, men sen ett par veckor tillbaka upplevde jag att hon var kallare och distant och vi har småbråkat om det sen dess men alltid kommit fram till att vi ska jobba på det för våran och vårt ofödda barns skull, 

men häromdagen hände något extremt jag tog upp ämnet igen efter en lång dag på jobbet och jag kan erkänna att jag överreagerade på hennes ordval när jag stod kvar utanför och tog en cigg medans hon gick upp i lägenheten och sen hade låst dörren fast jag var strax bakom henne jag kommenterar detta med att det inte var särskilt välkomnande och får som svar att jag kan gå om jag inte känner mig välkommen i hennes hem så jag blir ledsen över ordvalet att det är hennes hem och inte vårat och suckar sätter mig i soffan ett par minuter för att samla mig innan jag reser mig för att gå ut igen och få luft för att lugna ner mig då jag vart fruktansvärt ledsen, 

när jag är ute och går får jag aggressiva meddelanden om att jag inte sa ngt innan jag gick och under tiden jag är ute och går skriver vi allt mer otrevligt med varandra och det är ngt jag erkänner att jag inte hanterade bra och i slutändan på promenaden fförsöker jag be om ursäkt och lugna situationen då jag själv börjat lugna ner mig men får iga svar så jag vänder hemmåt?

När jag väl kommer in så är hon kall och arg jag försöker prata lungt med henne och Benin ursäkt medans hon skriker på mig kastar förolämpningar och är väldigt sårande? mitt i detta så kommer hennes 11åriga son ut ur sitt rum och frågar vad som händer hon svarar då honom högljutt att hon är trött på mig han frågar då om han kan gå över till sin pappa om vi ska bråka pappan bor bara en 100m bort så hon klär på han och skickar iväg honom dit när väl dörren stängs bakom honom flyger hon på mig med svordomar och andra elakheter samt anklagar mig för att förstört hennes relation med sin son och att han aldrig kommer vilja komma tillbaka så länge jag är kvar och att jag ska avlägsna mig genast annars ringer hon polisen och sina föräldrar 

självklart ser jag allvaret i detta och försöker be om ursäkt att jag pushade för hårt för jag var sårad och upprörd själv efter allt hon sagt och attityden hon visade mig innan men hon vill inte höra ngt och ringer då sina föräldrar och skriker att jag inte går därifrån även fast hon sagt åt mig att försvinna, efter hon lagt på med dom så skriker hon ytterligare på mig att jag ska avlägsna mig snarast innan modern kommer för då jävlar ska jag få höra.. jag fortsätter att försöka lugna ner allt utan att höja rösten men får bara elakheter tillbaka, en 10 min senare dyker modern upp och då har jag två huvuden som vill att jag avlägsnar mig så jag går och klär på mig dubbla lager kläder och lämnar lägenheten och yrar därefter runt utomhus hela natten och vet inte vart jag ska ta vägen då jag varken har släkt eller vänner som har möjlighet att hjälpa mig,

lyckas tillslut iaf ta ett beslut att ta mig till psykiatrin då jag har väldigt mörka tankar och blir inlagd och får sova ut där jag nu är kvar över helgen och väntar på att få prata med en psykolog samt få någon humm om vart jag nu ska vända mig.

och nu under de senaste dagarna har jag försökt att prata med min fästmö om allt detta men har då fått höra att detta inte går att lösa då den 11 åriga sonen nu hatar mig och om jag får komma tillbaka kommer han inte acceptera det och inte vilja bo hemma hos henne varannan vecka som nu och att hon då förlorar honom.

sen på detta säger hon nu att hon vill/funderar på att göra abort för hon inte vill ha barnet hon bör på då jag inte längre kan va en del i hennes liv på grund av sonen och att han går först?

och nu sitter jag här på psykiatrin helt förstörd och undrar vad det är som händer och om det är rätt att hon gör så här? Upplever jag helt fel och galet att hon låter en minderårig pojke diktera utfaller för 2 vuxna och ett ofött oskyldigt barn?
    är jag galen?

och jag vet att jag har gjort mina egna fel i detta och jag ångrar dem djupt men jag kan inte komma över att detta skulle va omöjligt att lösa med tid att återupprätta förtroendet med grabben och verkligen visa att jag inte vill skada hans mamma på ngt vis eller göra henne ledsen eller upprörd.. jag vill bara få älska henne och vårat barn och bli älskad tillbaka?

har sagt att jag är villig att göra vadsomhelst för att försöka lösa detta med par och samtalsterapi och psykolog men har bara fått tillbaka att det nu är omöjligt och då jag har försökt acceptera det när hon och jag pratat i telefon sen avslutat samtalen med att jag förstår och försöker acceptera det hon säger att det är över och att om det är så här hon vill ha det så är det bara så och jag är maktlös att ändra hennes beslut så får jag senare meddelanden om att hon inte alls bestämt sig och att det är inte hennes beslut utan hon är tvungen?

jag förstår inte vad som och det börjar kännas som att jag är i en dålig dröm eller mardröm vad vill hon att jag ska göra/säga? Vad är det som händer?
    snälla hjälp mig att iaf få ngn sorts inblick eller förståelse som jag missar..

tack i förhand till er som kommenterar.

/vilsen 
  • Svar på tråden Bonus son hatar mig - separation
  • Anonym (Pelle)
    Skogshuggaren85 skrev 2025-10-19 13:19:23 följande:
    Hör dig och ja en dyrköpt läxa och lätt att vara efterklok.
    38-40 år
    Jag antar att du är född 85. Du har bott i din nya hemstad sen du var i 20-årsåldern och är nu 40. 
    Har du varit singel och nöjd?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (reflektion) skrev 2025-10-19 13:53:28 följande:
    Det känns onekligen som att knaper ekonomi har påskyndat beslutet. Men frågan är väl om TS kommer att kunna förbättra sin situation ihop med en instabil kvinna, vare sig vi nu talar ekonomi eller allmänt. Eller om detta trots allt mest handlar om graviditetshormoner som spökar rejält?

TS, vad säger andra om den här kvinnan? Har hon vänner som du träffat, träffar hon sin familj, hur är relationen med papppan till hennes barn?

Jag har redan skrivit att jag inte tror de borde vara tillsammans.

Ju mer TS skriver desto mer framkommer att han också är instabil. Inte konstigt att det blir kaos när de är tillsammans.

• Anonym (Pelle)
    Xenia skrev 2025-10-19 14:28:08 följande:
    Det verkar som du har otur med dina kvinnor. Varför tog det första förhållandet slut? Har du stort behov av att leva ihop med en kvinna,  så stort att du inte ser några varningsflaggor? Hursomhelst tycker jag detta låter som ett förhållande i helvetet. Det bästa är om ni separerar. Ingen kontakt mer, såvida hon inte föder barnet iaf, då tvingas ni ju ha viss kontakt om barnet.
    Håller med.
  • Motherinlaw

Jag har varit i din sits och i mitt fall så var de det som knäckte vårat förhållande, sonen dock betydligt äldre kunde inte acceptera mig och mamman lät sonen rasera allt vi hade under åratal tillsammans. 

Jag lider verkligen med dig ts, din situation är fruktansvärd. 

Ta hand om dig

• Anonym (Pelle)
    Motherinlaw skrev 2025-10-19 19:45:33 följande:

Jag har varit i din sits och i mitt fall så var de det som knäckte vårat förhållande, sonen dock betydligt äldre kunde inte acceptera mig och mamman lät sonen rasera allt vi hade under åratal tillsammans. 

Jag lider verkligen med dig ts, din situation är fruktansvärd. 

Ta hand om dig

Nu läser du bara in din egen situation i trådstarten. Sonen är på intet sätt problemet här, TS och sambon är det.
  • mamaleona

Som många andra sagt, too much too fast. Förstår inte hur ni tänkte där. Den som här låter klokast är sonen, som insåg att avlägsna sig i tystnad. Tio +. 

• KimLinnefeldt

Ni måste komma överens om att ni inte är överens. Att ni båda har problem med humör och känsloliv. Om ni är beredda att gå igenom parterapi så kan det öppna för en lyckligare framtid. 

• Anonym (Mmm)
    Ascendere skrev 2025-10-19 10:29:12 följande:
    Helt sant, TS sambo låter varken stabil eller sansad någonstans.
    Verkar inte som någon bra person helt enkelt
    Inte TS heller. Vem skaffar barn direkt man flyttat ihop, speciellt om det redan finns barn?
  • Anonym (Tjejen)
    KimLinnefeldt skrev 2025-10-20 14:38:16 följande:

Ni måste komma överens om att ni inte är överens. Att ni båda har problem med humör och känsloliv. Om ni är beredda att gå igenom parterapi så kan det öppna för en lyckligare framtid. 

Japp. Dom där mönstren kommer annars att upprepa sig i nya relationer ändå annars. Fast hon låter ju inte som att hon är där att vilja gå i parterapi, men man kan ju hoppas att det ändrar sig om saker lugnar sig. Att kunna reglera sina känslor är otroligt viktigt, svårt tyvärr men skadar inte att lära sig bättre.
  • Anonym (J)
    Skogshuggaren85 skrev 2025-10-19 13:22:13 följande:
    Katastrofen är redan ett faktum då jag inte når fram till henne samt får motstridiga svar av henne om framtiden.
    Ta hand om dig och försök hitta någon som du får prata med om vad som har hänt, som en kurator på vårdcentralen eller en diakon i svenska kyrkan (man behöver inte vara religiös för att göra det)!

Ring Jourhavande medmänniska om du vid ett enstaka tillfälle känner att det blir för mycket.

Sedan tycker inte jag att ett halvår är för kort tid för att flytta ihop om det känns bra. Skulle själv kunna göra det. Sedan blev partnen med barn efter ytterligare 4 månader. Jag tycker inte heller att det är så hemskt konstigt. Skulle man vänta flera år på både att flytta ihop och sedan med att skaffa barn, så skulle inte många barn bli gjorda. 
  • Anonym (Big dick)
    Anonym (Pelle) skrev 2025-10-19 21:31:32 följande:
    Nu läser du bara in din egen situation i trådstarten. Sonen är på intet sätt problemet här, TS och sambon är det.
    Klart att sonen är problemet när han tillåts bete sig illa, han har inget att säga till om där. 
  • Olsdotter
    Skogshuggaren85 skrev 2025-10-19 12:39:31 följande:
    Det enda jag sagt är att hon gör mig osäker och jag har haft tankar på om vi funkar ihop och att jag börjat må så dåligt att känslorna börjar svalna och att jag haft mardrömmar så att tankar om att lämna har börjat florera i mitt huvud och det tog hon som ett hot, utöver det så när jag gick ut för att lugna ner mig så tyckte jag att hon var elak och i min affekt slank det ut ett ?jag kan visa dig? elak och det visste jag direkt att det var fel och vad om ursäkt för genast.
    Att säga till en kvinna du planerat gjort gravid att du nu funderar på att lämna henne... Kan ge vissa reaktioner.

Detta går antagligen inte att rädda.
  • Jimmy75
    Anonym (Big dick) skrev 2025-11-02 19:39:33 följande:
    Klart att sonen är problemet när han tillåts bete sig illa, han har inget att säga till om där. 
    Han har väldigt mycket att säga till om. Att det sedan är mamman som fattar besluten är en annan sak. Om inte mina barn accepterar den jag är tillsammans med blir det ju väldigt svårt. Jag skulle inte köra över dem, men å andra sidan hade jag aldrig hamnat i en liknande situation. Jag hade aldrig blivit sammanboende med en partner innan jag var helt säker på att det är okej med mina barn.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (J) skrev 2025-10-22 10:48:09 följande:
    Ta hand om dig och försök hitta någon som du får prata med om vad som har hänt, som en kurator på vårdcentralen eller en diakon i svenska kyrkan (man behöver inte vara religiös för att göra det)!

Ring Jourhavande medmänniska om du vid ett enstaka tillfälle känner att det blir för mycket.

Sedan tycker inte jag att ett halvår är för kort tid för att flytta ihop om det känns bra. Skulle själv kunna göra det. Sedan blev partnen med barn efter ytterligare 4 månader. Jag tycker inte heller att det är så hemskt konstigt. Skulle man vänta flera år på både att flytta ihop och sedan med att skaffa barn, så skulle inte många barn bli gjorda. 
    Problemet för Ts familj är att ett barn redan är gjort - flickvännens son - och då kan man inte rusa fram i sin relation precis som man vill utan måste utgå från vad som är bäst för det barn som redan finns i familjen. 
  • 24karat

Jag är fruktansvärt intresserad på hennes tolkning av situationen. Vad säger hon TS?

Svar på tråden Bonus son hatar mig - separation