Denna bonusfamiljen är enbart kaos! Hjälp!
Jag vet knappt var jag ska börja, men jag måste bara skriva av mig innan jag exploderar. Jag trodde att jag hade träffat mannen i mitt liv. Det gick så snabbt, men det kändes rätt ? eller jag trodde det gjorde det. Vi träffades, blev kära, flyttade ihop efter bara några månader, gifte oss kort därefter och nu sitter jag här höggravid? i ett hem som känns mer som ett slagfält än en familj.
Han hade två barn sen tidigare (8 och 13), jag hade en dotter på 10. Från början var allt så ?mysigt?. Vi skulle bli en ?modern bonusfamilj?, med kärlek, öppenhet och respekt. Haha. Jo tjena. Det tog ungefär tre veckor efter inflytt innan allt började rasa. Hans tonåring hatar mig (ja, jag säger det rakt ut). Hon vägrar prata med mig, smäller i dörrar och säger elaka saker till sin pappa om mig. Min dotter gråter varje kväll för att hon ?vill flytta tillbaka till vårt gamla liv?. Och hans exfru hör av sig hela tiden för att ?diskutera? deras barn ? men i praktiken handlar det om att ifrågasätta ALLT jag gör.
Han själv? jag vet inte längre vem han är. Från att vara omtänksam och lugn har han blivit stressad, snäsig och undvikande. Vi bråkar om allt. Städning, barnen, ekonomi, min graviditet, hans ex ? precis ALLT. Det är som att ingen här längre trivs, inte ens hunden. 😭
Jag försöker verkligen. Jag har gått in i den här relationen med hela mitt hjärta, men jag känner mig helt ensam. Jag har barn som inte mår bra, en man som verkar ångra allt, och ett barn till på väg mitt i denna röra. Jag går runt med konstant klump i magen och tänker bara: ?Vad har jag gjort??
Alla säger ?det tar tid att bli en bonusfamilj? ? men när är det nog? Hur mycket tid ska man ge något som bara gör alla olyckliga? Jag orkar inte mer drama, bråk, skrik och skuldkänslor.
Är det någon här som faktiskt har gått igenom något liknande? Går det ens att vända ett sånt här kaos, eller är det bara att inse att vi gick alldeles för snabbt fram och försöka rädda det som räddas kan innan barnet kommer?
Jag känner mig misslyckad, förtvivlad och fångad i något jag trodde skulle vara kärlek.