• Anonym (ok)

En mans OK är inte alltid ett OK...

Har nyligen inlett en relation med en tjej 40+. Hon har synpunkter på hur jag kommunicerar i SMS. Specifikt användning av ok. Tex häromdagen messade hon att hon tränade. Vi skulle ses hos mej senare och hon frågade om hon kunde duscha hos mej. Ja svarade med enbart ok. Hon svarade att hon kunde duscha innan. Men vadå tänkte jag.. jag svarade ju att den var ok att hon duschar hos mej ! Senare fick jag förklarat att det hade varit mer välkomnande med ett lägre mess tex: javisst du får jättegärna duscha hos mej!!

Behöver vi styra upp vår kommunikation om detta ska hålla långsiktigt?? Ska jag skriva längre mess ?? eller är det hon som borde sluta övertolka kortfattade svar??
  • Svar på tråden En mans OK är inte alltid ett OK...
  • Anonym (Utmaningar)

Önskar dig lycka till men läser in några orosmoln. Med förra tjejen var allt toppen och ni hade jättekul och så vips gjorde hon slut via SMS?

kanske ska du tänka till lite runt det, läsa av situationen 

och nu med nya tjejen, alldeles nytt och du har redan planer för allt ni ska göra framöver 

du vet väl att inte lita blint på de du träffar tidigt (gissar nätdejting)

är det attraktiva kvinnor har de nog en svärm runt sig men är bra på att få alla att tro de är den ende

de utvärderar systematiskt och väljer sen den som har allt

övriga får ett sms (i bästa fall)

• Anonym (SA)
    Anonym (ok) skrev 2025-11-24 20:56:49 följande:

tack!

Bonusinfo: När jag och nya relationen skulle ses för första gången i icke-publik miljö blev det en bortamatch för mej. Satte mej oduschad i bilen med planen att svänga in på ett gym längs vägen. Men så fastnar jag i bilkö och blir osäker på om jag kommer att hinna träna och duscha. Svänger av och drar iväg ett mess:

- Olycka på XX, stillastående. Kanske inte hinner in på gymmet som tänkt och jag har inte duschat. Kan jag duscha hos dej?

Tänker att om hon svarar ok så kommer jag att lägga mej dubbelvikt av garv i förarsätet. Hennes svar: Absolut!

Kollar en trafik-app och ser att köerna håller på att släppa så det hade inte varit några problem att hinna duscha på gymmet men givetvis väljer jag den andra optionen. =D

Erkänn att det kändes lite trevligare än "ok".... 😄
  • Anonym (Utmaningar)
    Anonym (ok) skrev 2025-10-26 10:07:28 följande:
    En mans OK är inte alltid ett OK...

Har nyligen inlett en relation med en tjej 40+. Hon har synpunkter på hur jag kommunicerar i SMS. Specifikt användning av ok. Tex häromdagen messade hon att hon tränade. Vi skulle ses hos mej senare och hon frågade om hon kunde duscha hos mej. Ja svarade med enbart ok. Hon svarade att hon kunde duscha innan. Men vadå tänkte jag.. jag svarade ju att den var ok att hon duschar hos mej ! Senare fick jag förklarat att det hade varit mer välkomnande med ett lägre mess tex: javisst du får jättegärna duscha hos mej!!

Behöver vi styra upp vår kommunikation om detta ska hålla långsiktigt?? Ska jag skriva längre mess ?? eller är det hon som borde sluta övertolka kortfattade svar??
    TS: vill du ge en uppdatering kring hur det går med skriftlig dialog kopplat till att bara ett ok inte är ok?
  • Anonym (ok)
    Anonym (Utmaningar) skrev 2026-03-01 11:08:20 följande:
    TS: vill du ge en uppdatering kring hur det går med skriftlig dialog kopplat till att bara ett ok inte är ok?
    Kul att du frågar ! Jag läste upp trådstarten och 5 första svaren för tjejen jag dejtar nu och hon sa att hon faktiskt reagerat på att jag svarat enbart OK på mess när vi skulle göra upp om tid/plats/aktivitet. Tydligen hade jag gjort det 2 ggr och hon tyckte det var torrt och lite småtrist men valde att inte göra någon grej av det. 

Men jag minns de tillfällena och det var när vi redan gjort upp om att jag skulle komma till hennes hoods så jag var halvt på språng. I det här förhållandet försöker jag se till att överleverera när jag kan så att det hela tiden finns ett tryggt saldo på relationens pluskonto. Det verkar göra att hon inte får behov att göra nån grej av småsaker. Nu har detta istället blivit ett internt meme oss emellan där vi skämtsamt svarar ok och ger tumme upp på varandras mess och bilder. 

Kan erkänna att inlägg 98 i den här tråden skrevs mest på skoj. Det var ett utkast jag skrev för att läsa upp på en dejt. Då hade vi inte ens varit fysiska med varandra så texten gick händelserna i förväg men hon tyckte det var kul och att jag skulle publicera inlägget. Det blev dock bara en kortvarig fling med tjejen i inlägg 98 så det är alltså inte henne jag dejtar nu.
  • Anonym (Pop)
    Anonym (ok) skrev 2026-04-01 11:48:25 följande:
    Kul att du frågar ! Jag läste upp trådstarten och 5 första svaren för tjejen jag dejtar nu och hon sa att hon faktiskt reagerat på att jag svarat enbart OK på mess när vi skulle göra upp om tid/plats/aktivitet. Tydligen hade jag gjort det 2 ggr och hon tyckte det var torrt och lite småtrist men valde att inte göra någon grej av det. 

Men jag minns de tillfällena och det var när vi redan gjort upp om att jag skulle komma till hennes hoods så jag var halvt på språng. I det här förhållandet försöker jag se till att överleverera när jag kan så att det hela tiden finns ett tryggt saldo på relationens pluskonto. Det verkar göra att hon inte får behov att göra nån grej av småsaker. Nu har detta istället blivit ett internt meme oss emellan där vi skämtsamt svarar ok och ger tumme upp på varandras mess och bilder. 

Kan erkänna att inlägg 98 i den här tråden skrevs mest på skoj. Det var ett utkast jag skrev för att läsa upp på en dejt. Då hade vi inte ens varit fysiska med varandra så texten gick händelserna i förväg men hon tyckte det var kul och att jag skulle publicera inlägget. Det blev dock bara en kortvarig fling med tjejen i inlägg 98 så det är alltså inte henne jag dejtar nu.
    På ett halvår har du hunnit dejta 3 kvinnor du trott det ska bli nåt med. Vad går fel?
  • exandthecity
    Anonym (Pop) skrev 2026-04-01 11:55:20 följande:
    På ett halvår har du hunnit dejta 3 kvinnor du trott det ska bli nåt med. Vad går fel?
    Tycker inte att något går fel. Ser det som naturligt att man kan behöva testa några potentiella relationer innan man prickar rätt. 
  • Anonym (Mmm)
    exandthecity skrev 2026-04-01 12:33:24 följande:
    Tycker inte att något går fel. Ser det som naturligt att man kan behöva testa några potentiella relationer innan man prickar rätt. 
    Är du TS? Där ser man.
  • Anonym (Pop)
    exandthecity skrev 2026-04-01 12:33:24 följande:
    Tycker inte det är fel att dejta, tycker bara det är konstigt att vara så säker på hur bra allt är i den så kallade relationen när den bara varar några månader och man knappt hunnit träffas.
  • Dimisi
    KimLinnefeldt skrev 2025-10-27 09:30:01 följande:

"Då vill jag smygtitta på dig..."
    "Då kan jag borsta dig på ryggen..."
    "Du vet att min dusch har plats för två..."

"Älskar när du är lite fuktig och luktar rent och gott överallt..."

Den sista hade INTE landat väl hos mig. Du får gärna gissa varför. Glad
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Utmaningar)
    Anonym (ok) skrev 2026-04-01 11:48:25 följande:

Men herre jösses. Du fortsatte med nya relationer och samma fattiga språk. 

vrf gjorde du en tråd av det, fick 100 svar och lärde dig NOLL.

Gud så pinsamt att du lät dessutom lät henne läsa. Det kan omöjligt ge dig pluspoäng där?.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (ok)
    Anonym (Utmaningar) skrev 2026-04-01 18:17:28 följande:

Men herre jösses. Du fortsatte med nya relationer och samma fattiga språk. 

vrf gjorde du en tråd av det, fick 100 svar och lärde dig NOLL.

Gud så pinsamt att du lät dessutom lät henne läsa. Det kan omöjligt ge dig pluspoäng där?.

Jag har absolut lärt mej och jag är tacksam gentemot alla som bidragit till tråden och jag har tagit till mig av det som skrivits. 

Men jag applicerar tvärtom-regeln. 

Lärde mej för flera decennier sedan att man ska  läsa på de gängse råden om hur en kille/man ska agera i dejting-sammanhang och sedan gör man tvärt om. Det är tack vare tvärtom-regeln som mina barn existerar och de är det bästa som har hänt i mitt liv.

• Anonym (Utmaningar)
    Anonym (ok) skrev 2026-04-02 17:18:51 följande:

Jag har absolut lärt mej och jag är tacksam gentemot alla som bidragit till tråden och jag har tagit till mig av det som skrivits. 

Lärde mej för flera decennier sedan att man ska  läsa på de gängse råden om hur en kille/man ska agera i dejting-sammanhang och sedan gör man tvärt om. Det är tack vare tvärtom-regeln som mina barn existerar och de är det bästa som har hänt i mitt liv.

God dag Yxskaft
  • ClumsySmurf

man ska nog inte allt tvärt om men några verkade ha missat det fetade "Tex häromdagen messade hon att hon tränade. Vi skulle ses hos mej senare och hon frågade om hon kunde duscha hos mej."så man ska nog undvika att toka det som en sexuell invit och reagera som en bebis som får smaka glass för första gången eller att ett ok för att ge grönt ljus skulle vara något slags bevis för odiagnostiserad autism men det kan vara en bra ide inte glo på netflix samtidigt som man skriver på FL

• Anonym (Så kan det gå)

Jag trodde du var väldigt ung men här framgår att du är en medelålders man. Har du någon vän, gärna kvinna. Du behöver någon som coachar dig så att du inte krossas I Tider-världen. 
Svar på tråden En mans OK är inte alltid ett OK...